32 Reacties

één maand geleden

Dag lieve mama, bij ons hier is het iedere dag “mama dag” dus ik volg even mee😂🌸

één maand geleden

Maandag heeft mijn vriend vrij, dinsdag woensdag opvang Opvang. Donderdag en vrijdag ben ik vrij en het weekend zijn we beide vrij. Mijn vriend heeft ploegendiensten dus het is soms wel heel pittig voor hem. Ik vind het echter wel heel belangrijk dat onze zoon tijd heeft met zijn vader. We zijn nog aan het bespreken wat we gaan doen wanneer onze zoon 1 jaar is aangezien de verlofdagen dan zo goed als op zijn

één maand geleden

Onze dochter is op maandag thuis met papa, dinsdag kinderdagverblijf, woensdag oma en donderdag+vrijdag thuis met mij. In het weekend zijn we beide thuis met de kleine. Op maandag gaat papa vaak wandelen en stopt ie bij zijn ouders voor het fruithapje of de fles. Of ze blijven lekker thuis en spelen/knuffelen samen. Ook heb ik vaak een to do list klaar liggen met huishoudelijke taken zoals bijvoorbeeld een wasje aanzetten/ophangen, vaatwasser leeg halen etc. En als ze slaapt heeft ie ook vaak tijd voor zichzelf en kijkt ie een serie/speelt ie op de playstation. Als ze 1 jaar is is het betaald ouderschapsverlof op en zal ze een extra dag naar de opvang gaan..

één maand geleden

Ik ben op maandag thuis, op dinsdag mijn vriend, woensdag en donderdag opvang en op vrijdagochtend passen de oma's omstebeurt op. Vrijdagmiddag ben ik er en het weekend hebben we samen vrij. Op dinsdag doet mijn vriend hetzelfde als ik op maandag: Timo verzorgen, een stukje wandelen of naar de kinderboerderij, tussendoor een wasjes draaien etc. Wij willen allebei graag dat de taakverdeling ongeveer gelijk is, dus dit werkt voor ons goed. Het helpt ook wel dat we ongeveer hetzelfde salaris hebben. Tot ons zoontje 1 wordt werk ik 3,5 dag en mijn vriend 4 dagen, vanaf zijn verjaardag ga ik waarschijnlijk ook weer naar 4 dagen en werken we dus allebei evenveel. Het blijft soms zoeken en wat voor ons werkt is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde, maar ik ben er blij mee!

één maand geleden

Vrijdag is mijn man vrij dus dan is het papadag 😊 Hij werkt 36 uur en dus 4x9

één maand geleden

Mijn man is op dinsdag thuis met onze dochter. Mijn man werkt ook veel, als zzp’er, in de theater en evenementenbranche en is dus veel van huis weg en ‘s avonds/‘s nachts aan het werk. Maar nu de kleine er is ligt zijn prioriteit wel echt meer thuis, slaapt hij alleen in een hotel als dat echt nodig is en wil hij zo veel mogelijk thuis bij zijn dochter zijn. Ik werk 3,5 dag waarvan de halve dag op vrijdag thuis. Kleine gaat 1 dag naar de opvang en 1 dag naar opa die een vaste oppasdag heeft.

één maand geleden

Mijn man heeft op donderdag zijn papadag en gaat dan meestal met de kids op stap. Naar de dierentuin, vliegtuigen spotten, lange boswandeling. Binnenkort gaat ons zoontje op donderdagochtend naar de psz en dan wil hij in die tijd gaan zwemmen met onze dochter.

één maand geleden

Wat doen ze op zo'n dag? Hahaha nou hetzelfde als jij alleen bent met de kleine, zorgen voor het kind😂 Maar even serieus, hij gaat vaak wandelen, lunch afspraken met vrienden of gewoon lekker knuffelen en beetje huishouden doen tijdens de slaapjes Bij ons gaat de kleine di,do,vr naar de opvang. Maandag papa dag en woensdag mamadag. Maar mijn partner werkt wel regelmatig op zaterdag dus dan werkt hij alsnog 5 dagen, maar hoeft de kleine niet meer dan 3 dagen naar de opvang. Zelf werk ik er 4. Tijdens mijn verlof had hij nog geen papadag, en ik merk wel dat ze meer een connectie hebben sinds dat wel zo is. En dat papa hem beter begrijpt, wanneer moe, wanneer eten etc. (Omdat ze de mama dan niet hebben om op terug te vallen)

één maand geleden

Maandag en dinsdag papa dag. Ook zzp'er

één maand geleden

Op maandag heeft mijn vriend papa dag, al moet ik zeggen dat heeeel toevallig bijna elke maandag oma langskomt😅 Zodat meneer kan hardlopen etc. Hij boft maar met zijn schoonmoeder😜 Verder gaat hij met haar op pad, regelt het huishouden en de boodschapjes op zo een dag, heel fijn!

één maand geleden

Hier op maandag papadag, m'n vriend heeft met z'n werk geregeld dat ie elke maandag vrij is (neemt geen verlof oid op) , hij werkt in ploegen en ze plannen hem ook niet meer op zondagnacht in. Op donderdag en vrijdag gaat onze zoon naar t kdv, wij werken beide wisselende diensten, ik probeer mijn diensten op die van m'n partner aan te passen dus is hij vaak nog wel een ochtend of middag of dat met hem samen.. en als we oppas nodig hebben, hebben we m'n moeder/schoonouders/schoonzus/vrienden achter de hand.. mijn partner doet hetzelfde als ik op zo'n dag, zorgen voor onze zoon, huishoudelijke dingen, tijd voor jezelf dmv even gamen oid, gaat soms met hem op pad.. werkt hier heel goed 🥰

één maand geleden

We hebben nu 2 pappadagen. We werkten allebei 4 dagen en nu allebei een dag ouderschapsverlof. Vooralsnog vindt m'n man het nog niet zo heel tof. Hij gaat wss terug naar 4 dagen werken en ik 3 en de kleine gaat dan op dinsdag en woensdag naar de opvang.

één maand geleden

Wij werken momenteel allebei drie dagen door het ouderschapsverlof wat we inzetten. Dit gaat straks naar beide vier dagen. Dus zo is het evenredig verdeeld. Ik merkte wel dat ik in mijn verlof meer handigheid had opgebouwd in met de baby op pad gaan en dat hij in het begin vooral thuis was en zich erg aan huis gebonden voelde door de slaapjes. Nu onderneemt hij ook meer met wandelen in de natuur en de stad in met baby op zijn dagen. Het is wel hard werken voor ons beide zoveel dagen met baby en je werk in drie dagen proppen. De baby vindt het ook helemaal leuk op de opvang gelukkig dus helemaal prima dat ze daar straks drie dagen naartoe gaat.

één maand geleden

Ja hier ook vaste vrije dag (de vrijdag). We werken beiden 4 dagen en in het weekend beiden vrij. Tot ze 1 jaar is, redt hij het met het gedeeltelijk betaalde verlof. Maar hij wil ook na het jaar de dag houden. Hij vindt het nu steeds leuker worden, want de dag staat steeds minder in het teken van slapen/voeden. Meer interactie nu, dus samen spelen, zwemmen en naar kinderboerderij bijvoorbeeld 🥰. Maar als je nachtdiensten hebt, snap ik dat je overdag wilt slapen. Maar heeft hij de hele week nachtdiensten?

één maand geleden

Papadag op dinsdag met beide kids, ik op woensdag vrij. Andere drie dagen opvang. En ondanks dat het ‘goedkoper’ is als ik 3 dagen zou werken en een dag meer thuis zou zijn (of papa), en ze dan een dag minder naar de opvang zouden gaan, vinden wij het beide goed zo! Beide plezier in werk en zo genoeg energie voor onze twee jongens (van net 2 en 7 mnd). Beide gaan ook met plezier naar de crèche..

één maand geleden

Ik werk 3dgn en mijn man 5dgn. Zelf ben ik gestopt met mijn tweede baan tijdens de zwangerschap. Wegens financiële overweging hebben we ervoor gekozen om het voor hem zo te houden en dat vind hij prima zo. Hij brengt en haalt onze zoon van en naar de opvang en is dan nog even 1 op 1 thuis.

één maand geleden

Mijn partner had de vrijdag totdat zijn verlof dagen voorbij waren. Nu gaat de kleine gewoon 4 dagen naar de opvang. De maandag ben ik thuis.

één maand geleden

Ik moet altijd een beetje lachen om de term papa dag, maar goed dat is een andere discussie. Wij werken allebei onregelmatig, is de één aan het werk, is de ander thuis. Ook regelmatig samen vrij, maar dus niet iets vaste als papa of mama dag

één maand geleden

Wij ook een papadag en een mamadag ;) mijn man is vrijdag vrij en ik dinsdag. Maandag en donderdag gaat hij naar de gastouder. Woensdag naar mijn ouders

één maand geleden

Hier ook een papa en mamadag. Mijn man is op woensdag vrij, ik ben zelf op vrijdag vrij. Maandag en dinsdag gaat ze naar de opvang en op donderdag passen mijn schoonouders bij ons thuis op. En ik ben nog op dinsdagmiddag vrij (ouderschapsverlof), dus een middagje voor mezelf