32 Reacties

één maand geleden

Hier geen papadag, wel vaste momenten waarop mijn man voor de kleine zorgt. Hij heeft een boerderij en op mijn werkdagen haalt hij onze zoon uit bed en doet het ochtendritueel en brengt hem daarna bij oma/gastouder. Ik werk maar 2,5 dag in de week waarvan een halve dag vanuit huis, de andere 5 dagen ben ik ook thuis

één maand geleden

M'n vriend had 2 dagen vrij en gaat nu naar 1 dag vrij. Hij doet precies hetzelfde als ik op mijn mamadag. Dus voeden, verzorgen, vermaken (spelen, wandelen, voorlezen etc). Hij doet ook gewoon het huishouden, dus als ik thuis kom, is er gekookt en heeft hij 1-2 huishoudelijke taken gedaan. Precies hetzelfde als wat ik dus doe. Snap niet zo goed waarom er altijd zo'n hype van de term papadag gemaakt moet worden, je kind is toch ook voor de helft van hem? Schrik er soms van hoe weinig bepaalde papa's voor hun kind (mogen) doen. TS: ben oprecht benieuwd wat jouw vriend dan voor en met jullie kind doet?

één maand geleden

M'n vriend had 2 dagen vrij en gaat nu naar 1 dag vrij. Hij doet precies he ...
Ik heb een beetje het idee dat je misschien iets verder moet kijken dan alleen je eigen situatie. Dit is geen aanval, meer een tip. Op deze app zitten mamas uit verschillende culturen, verschillende financiele situaties en sommigen zijn ook alleenstaand. Dit topic was bedoeld om te vragen hoe iedereen papa dag voor zich ziet. Zie dit absoluut niet als een aanval, ik bedoel hier niets slechts mee! Weet dat woorden soms anders kunnen overkomen als je ze leest ipv hoort :) Los van dat, mijn man doet weinig in huis omdat hij vrijwel nooit thuis is. De keren dat hij thuis is doen we zoveel mogelijk samen wat betreft de baby. Als ik rust wil, dan gaat hij wandelen met haar of naar zijn ouders. Het feit dat hij bijna niet thuis is betekent niet gelijk dat hij niks doet vind ik.

één maand geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Ja hier ook vaste vrije dag (de vrijdag). We werken beiden 4 dagen en in he ...
Zo heerlijk samen in het weekend vrij! Hij heeft de hele week nachtdiensten en soms ook dubbel.

één maand geleden

Reactie op mamanisa

Ik heb een beetje het idee dat je misschien iets verder moet kijken dan all ...
Oh absoluut hoor, was bij mij ook meer een stukje verbazing over sommigen die ik hoor dan dat het over jou was! Had vooral een vriendin van m'n zusje in m'n hoofd. Ze zijn beide Nederlands, midden 20, werken 4&3 dagen, maar toch kan zij geen dag voor zichzelf plannen omdat haar vriend niet voor hun kindje kan zorgen en hij in huis weinig doet. Hij heeft wel een betaalde dag vrij, maar dan komt zijn moeder alsnog om op hun baby te passen. Noem mij dan feministisch, maar vind dat toch altijd wel lastig. Wel fijn dat jouw man ook zijn tijd met jullie dochter heeft en neemt, want zie bij ons dat het zo waardevol is dat wij beide met haar onze momenten hebben.

één maand geleden

Reactie op mamanisa

De reactie was ook niet richting jou bedoeld, maar meer een vraag die af en toe in mij opborrelt 🙂

één maand geleden

Reactie op mamanisa

Als aanvulling hierop nog, lees helaas ook op het forum dat de zorg op papier eerlijk verdeeld is, maar dat de papa dan elk weekend met vrienden etc de hort op is en de mama dan ook de zorg heeft en ze dit niet altijd tof vindt. Misschien komt die vraag daar vandaan 🙈

één maand geleden

Als aanvulling hierop nog, lees helaas ook op het forum dat de zorg op papi ...
Ik lees dat ook vaak om eerlijk te zeggen….heel sneu en hartstikke oneerlijk. Heb liever een papa die veel werkt dan een papa die in het weekend gaat buitenspelen. In die situatie zou ik ook scheef kijken als ze het zouden hebben over papa dag hoor!

één maand geleden

Reactie op mamanisa

Ik lees dat ook vaak om eerlijk te zeggen….heel sneu en hartstikke oneerlij ...
Klopt, blijft altijd een lastige om een goed beeld te krijgen van iemand z'n situatie. Uiteindelijk gaat het er ook om dat je beide tevreden bent met de situatie