Dit klinkt misschien een beetje vaag, maar onze meid van 16 maanden heeft al sinds een jaartje dat ze soms een beetje piepend/schokkerig kan ademen in haar slaap. Een gekke vergelijking; maar het doet mij altijd denken aan een hond die droomt en dan ook zo gaat piepen/gek ademhaalt. Toch lijkt haar ademhaling dan wel erg onrustig… snel en hakkelig tussendoor. Ik probeer haar dan altijd even te aaien en rustig te maken of te verleggen zodat ze weer even eruit komt, maar vaak ligt ze dan zo diep te slapen dat er niks veranderd.
Herkent iemand dit? Is dit erg? Laten we zeggen dat ze dit soms 3x in een week heeft en soms 1x in een maand.
Mmh ik herken denk ik wel een beetje wat je zegt. Ik heb er alleen nog niks geks achter gezocht omdat ik meer het gevoel had dat ze aan het dromen was en daarna even bij moest komen of een beetje verdrietig is. Vind het schokkerige dan meer een soort van snikken
Heb je toevallig al eens bedacht wat je die dag allemaal gedaan hebt.
Heb bij mijn dochter het idee dat het voorkomt als ze een drukkere dag gehad heeft. Ze verwerken waarschijnlijk alles in hun slaap.
Mmh ik herken denk ik wel een beetje wat je zegt. Ik heb er alleen nog niks ...
Dat is inderdaad ook wel een goede omschrijving! Ik vind het gewoon vervelend klinken, als ik dan op haar kamer ben hoor je ook echt die snikkende ademhaling enzo. Haar hartslag is vaak ook erg hoor
Jaaa dat merk ik ook inderdaad. Het klinkt ook vooral heel zielig.
Zou het gewoon even goed in de gaten houden. En anders gewoon een keer bij de huisarts of consultatiebureau aangeven als het vaker voorkomt of je je zorgen maakt.