50 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben 3 maanden geleden bevallen en heb ook al een paar keer last in me onderbuik gehad net dat ik dacht ow ik denk dat ik nu ongesteld ga worden, maar tot nu toe niks. Het is dan een vervelend gevoel maar doet niet super zeer. Ik heb ook lang geperst ook 1 uur en 45 min.
5 maanden geleden
Hoi
Ik ben 3 maanden geleden bevallen en had dt voorge week ook dus een urine test gedaan bij huisarts en het was blaasontsteking nu antibiotica gekregen.
Het kan zijn dt je iets anders hebt mr vraag t even aan de huisarts/assistente
5 maanden geleden
Reactie op ForShir
Ik heb dit ook vaak. Inderdaad dat ik denk dat ik ongesteld ga worden maar ...
Heb na 6 weken heel licht bloedverlies gehad, maar verder niet echt klachten. Met verloskundige besproken en die gaf aan dat het heel onwaarschijnlijk is aangezien ik borstvoeding geef.
Heb je er ook al eens langer dan een week last van gehad?
5 maanden geleden
Reactie op Fatema-Asif
Hoi
Ik ben 3 maanden geleden bevallen en had dt voorge week ook dus een ur ...
O daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Had je ook verdere klachten die bij de blaasontsteking hoorden? Heb namelijk geen last bij het plassen oid. Fijn dat bij jou de oorzaak is gevonden!
5 maanden geleden
Reactie op LemonyLime
Heb na 6 weken heel licht bloedverlies gehad, maar verder niet echt klachte ...
Ah oké, ik ken wel twee mama’s die na 6/7 weken weer ongesteld zijn geworden ondanks borstvoeding. Ik zelf ben 12 weken geleden bevallen, geef fles voeding en nog geen ongesteldheid. Elk lichaam is anders! Ik heb er zeker wel eens een week last van gehad. De ene dag erger dan de andere. Als je het niet vertrouwd even de huisarts bellen, maar zou me niet meteen super druk maken ❤️
5 maanden geleden
Reactie op LemonyLime
O daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Had je ook verdere klachten die bi ...
Ik had dt ook in zwangerschap van daar meteen een test gedaan, en nee ik heb geen pijn bij plassen alleen beetje nieren pijn mr veel onderbuik pijn.
Jaa! gelukkig meteen antibiotica gekregen
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Ik heb hier ook heel erg last van, helaas.
Ik ben bij de huisarts geweest, ...
Aa wat vervelend dat jij er ook last van hebt :( hopen dat de vezel zakjes gaan helpen!
Gebruik je ook pijnstilling?
5 maanden geleden
Reactie op LemonyLime
Aa wat vervelend dat jij er ook last van hebt :( hopen dat de vezel zakjes ...
Ik hoop het ook, maar tot nu toe nog niet...
Het komt echt en het gaat, in mijn onderbuik en onderrug. Ja ik slik wel paracetamol, soms is het echt niet te doen. Bij jou ook?
5 maanden geleden
Wat naar zeg. Als je blaasontsteking hebt uitgesloten. Zou het kunnen dat je teveel doet? En/of dat je weer bent gaan sporten en dit misschien te snel hebt opgebouwd? Dan kan het namelijk zijn dat de banden waar je baarmoeder aan hangen toch gaan protesteren, die hebben namelijk echt tijd nodig om hun elasticiteit terug te krijgen. Contact zoeken met een bekkenfysio kan helpen.
Overigens krijg ik echt een punthoofd van verloskundigen die de mythe blijven verspreiden dat het zeldzaam is dat je cyclus weer op gang komt als je borstvoeding geeft, dat is het niet. Ik werd zelf bij de eerste na 6 weken alweer ongesteld en mijn oudste dronk echt heel veel en ik gaf uitsluitend live borstvoeding. Dat heb ik 2 jaar lang gedaan en m'n cyclus was 2 jaar lang regelmatig. Deze keer duurde het iets langer voor ik weer ongesteld werd, maar na 10 weken was het er toch echt weer.
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Ik hoop het ook, maar tot nu toe nog niet...
Het komt echt en het gaat, in ...
O wat jammer :( Heel herkenbaar! Ik slik ook paracetamol en op het hoogtepunt ook even ibuprofen. Maar ben normaliter echt anti medicatie, dus vind het zo vervelend dat ik de pijn niet kan handelen. En al helemaal omdat ik borstvoeding geef. Dat is ook de enige reden aaarom ik morgen maar even bel met de huisarts haha, anders had ik het nog weken uitgesteld 😅🫣
5 maanden geleden
Reactie op Nietje
Wat naar zeg. Als je blaasontsteking hebt uitgesloten. Zou het kunnen dat j ...
Dat zou kunnen! Ook al deed ik in de eerste weken na de bevalling ook geregeld fysieke dingen. Ben alleen steeds meer m’n draai aan het vinden, dus ga vaker trap op en af voor alle klusjes. Wellicht dat dat z’n effect heeft. Ik ga even kijken wat de huisarts zegt! Misschien stuurt die mij ook door naar de bekkenfysio!
En dat is ook wel heel wonderlijk. Dacht ook echt dat het onmogelijk was, maar hoor nu steeds meer dat het heel goed mogelijk is om ongesteld te worden tijdens borstvoeding 😅 En jeetje petje af voor de duur van jouw 1e boestvoedingsavontuur 🤩
5 maanden geleden
Ik heb het ook, afgelopen week met de verloskundige overgehad. Die gaf aan, dat als je weer voor de eeste keer ongesteld moet worden het voor ong. 2 weken voelt alsof het gaat gebeuren. Nou dat klopt wel, zojuist is het feest begonnen en had bijna 2 weken last van mn onderrug.
Menstruatie begint bij mij altijd al met eerst pijn bij mn onderrug.
Als je twijfelt gewoon aan de bel trekken bij de huisarts of de verloskundige
5 maanden geleden
Hier ook. Loop ervoor bij de bekkenbodemfysio en ik sport er 1/2x per week bij nu, mijn schaambeen is vooral de boosdoener.
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
O wat rot! En begrijpelijk dat je het liever niet neemt!
Kan je snel terec ...
Ik mag morgen langs komen, hopelijk kan die een oorzaak vinden 🤭
4 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Ik heb hier ook heel erg last van, helaas.
Ik ben bij de huisarts geweest, ...
Hoe gaat het nu met jou en de klachten?