25 Reacties

2 jaar geleden
Is het echt hele hevige pijn? Dan zou ik vragen of ze even je bloed willen prikken op eventuele onstekings waarde! Echt op staan.. ik heb een blindedarmontsteking gehad bijv en ik weet dat alles tijdens zwangerschap verschuift en dan zijn de symptomen anders maar kan je zoiets bijv wel hebbben. Wil je niet bang maken maar beter om even uit te sluiten

2 jaar geleden
Heyhey, ik herken precies wat je zegt maar bij mij was het wel nierstuwing. Hebben ze een echo van je nieren gemaakt?

2 jaar geleden
Ik heb het links gehad gecombineerd met pijn in mijn lies. Ook urine schoon. Verbaasde mij omdat ik ook al meer dan een week blaasontstekingachtige klachten had. Ik heb in het verleden ook nierbekkenontsteking gehad en een nierontsteking dus dacht het ook te herkennen. Maar nee.. het is nu vanzelf weggegaan, het is me een raadsel wat het dan is geweest...

2 jaar geleden
Is het dan geen overbelaste spier (niet medisch onderlegd, maar dit heb ik zelf). Dan helpt een ibuprofen namelijk waarschijnlijk wel.

2 jaar geleden
Ik heb ook soms flinke pijn in mij rechterzij, bij mij is het wel alleen zij, geen rug.

2 jaar geleden
Reactie op Nien1995
Als je zwanger bent mag je geen ibuprofen. Ook heb ik al een verleden met n ...
Dit was advies van de huisarts voor mijn specifieke situatie. Ik zou nooit zomaar medicijnadvies aannemen van dit forum en altijd overleggen met een HA of VK wat een goed idee is. In mijn geval mocht en hielp de ibuprofen dus wel.

2 jaar geleden
Hi,
Ik had precies dezelfde klachten een paar weken geleden. Ook hele heftige pijn in mijn zij en rug dat ik alleen maar kon liggen met een kruik op de bank. De huisarts wist ook niet wat het was mijn urine was steeds schoon en mijn ontstekingswaarde was ook goed. Heb ook een echo gehad van mijn nieren was verder niks bijzonders op te zien alleen een iets vergrootte nier maar dat schijnt normaal te zijn in de zwangerschap. Uiteindelijk bleek het nierstenen te zijn die ik had ik kwam daar pas achter toen ik de steen uit had geplast

2 jaar geleden
Reactie op lisavhxx
Hi,
Ik had precies dezelfde klachten een paar weken geleden. Ook hele hefti ...
Daar hadden ze het bij mij in eerste instantie ook over dat ze daaraan dachten, het komt bij mij in de familie ook heel erg voor. Maar toen alles bij de baby er goed uit zag en mijn urine dus schoon was + geen stuwing te zien was bij m’n nier hebben ze het daar niet meer over gehad en mocht ik naar huis… Misschien toch nog maar een keer laten checken op nierstenen…

2 jaar geleden
Ik heb zelf een beklemde zenuw in mijn ischias. en de fysio helpt enorm :) heb je ook uitstraling naar je benen?

2 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde vorige week. De pijn was vreselijk rechts thv m’n nier en straalde uit naar m’n buik en rechter zijkant. Baarmoederhals was goed en alles was goed met de baby. Kwamen bacteriën uit urine, maar niet 100% met zekerheid blaasontsteking. Geen nierstenen. Ze hebben het op kweek gezet en ik heb de uitslag nog niet binnen. Ik heb wel antibiotica gekregen en na 2 pillen slikken was verdween de pijn.

2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je?
Ik heb een paar weken geleden ook een paar weken met pijn in me rechterzij gelopen. Vanwege eerdere torsie eierstok heb ik meteen aan de bel getrokken.. ik ben daarna ook met 2 hele hevige pijn aanvallen opgenomen en geopereerd. Bleek dat me eierstok weer was gaan draaien. Ik wil je niet ongerust maken maar laat ook je eierstok controleren 😌

2 jaar geleden
Reactie op rian2862
Hoe gaat het nu met je?
Ik heb een paar weken geleden ook een paar weken m ...
Ik heb nog steeds elke dag pijn momenten, maar het houd niet de hele dag meer aan en ik kan het redelijk trekken nu… Dan is nog steeds de vraag waar het vandaan komt natuurlijk. Ik heb bijna m’n eerste afspraak met mijn eigen gynaecoloog en dan ga ik het weer bespreken.
Wel heftig hoor jouw verhaal! Ben je na je operatie wel van alle pijn af nu?

2 jaar geleden
Reactie op Nien1995
Ik heb nog steeds elke dag pijn momenten, maar het houd niet de hele dag me ...
Ja ik ben met 12 weken geopereerd en gelukkig is de pijn weg. Ik liep er ook een aantal weken mee, met bewegen etc bewoog de eierstok natuurlijk. En met de acute aanval was het gwn niet meer te doen en was spoed operatie vereist.. gelukkig is het ook goed gegaan met de baby.
Vervelend is dat ze op echo’s niet kunnen zien of de eierstok is gedraaid. Dus ze kan het niet uitsluiten. Hoop dat het bij jou goed zit!