14 Reacties

14 dagen geleden

Met een thermometer is alles behalve goed. Hiermee veroorzaak je kloofjes waardoor je baby uiteindelijk van de pijn en blokkade helemaal niet meer kan en wil poepen

14 dagen geleden

Onze kleine meid van 9 weken perst ook veel en dagelijks. Maar poepen doet zij dat niet, vaak om de dag en soms 1x in de 3 dagen. Wel flinke luiers vol en een goede baby-stoelgang. Als hij het uit zichzelf kan, maar er een dag langer over doet zou ik het niet zorgelijk vinden. Wij hebben altijd als advies gekregen: zolang het geen harde ontlasting is en er nog goed gedronken wordt, mogen er best soms wat dagen tussen zitten

14 dagen geleden

Zie bijlage

14 dagen geleden

De kinderarts zei tegen ons dat sommige kinderen ondanks dat het dunne ontlasting is een soort tegen druk geven, waardoor de ontlasting er zo moeilijk uit komt en ze zo aan het persen zijn..

14 dagen geleden

Onze lukt het ook niet zo goed en hebben nu op aanraden van het consultatiebureau lactulose gebruikt, we hebben er nog niet zoveel resultaat van maar we mogen het nu verhogen wie weet kan dit wel iets voor jullie betekenen maar zou dit wel in overleg met consultatiebureau doen 🙂

14 dagen geleden

Mijn dochter had ook veel moeite met poepen, uren/dagenlang persen en ik merkte dat het haar echt dwars zat. Haar krampjes werden erger waardoor ze ook veel huilde/krijste. Zoals je al leest in de andere reacties, wordt stimuleren met een thermometer echt afgeraden. De huisarts gaf dit ook aan. Vaak moeten baby’s nog “leren” poepen. Wij gebruiken nu tijdelijk macrogol op recept en dit werkt hier goed!

13 dagen geleden

Bedankt voor de reacties de thermometer gaan we niet meer gebruiken, helaas heeft hij al heel veel darmkramp dus is iets om het te verdunnen ook geen optie omdat dat juist darmkramp geeft

13 dagen geleden

Reactie op Rh2000

Bedankt voor de reacties de thermometer gaan we niet meer gebruiken, helaas ...
Ik snap wat je zegt. Maar niet kunnen poepen maakt de krampjes vaak erger. Als je iets gebruikt zodat het poepen wel lukt, zal hij even wat meer krampjes krijgen door de medicijnen maar daarna juist minder. Althans dat was hier zo! Ik was ook terughoudend toen de apotheker even tussen neus en lippen door zei dat het krampjes kon veroorzaken.. maar ik had daarna echt een vrolijker kindje ;)

13 dagen geleden

Reactie op Fleurmeyere

Ik snap wat je zegt. Maar niet kunnen poepen maakt de krampjes vaak erger. ...
Dankjewel voor je reactie mocht het nu inderdaad echt niet meer lukken dan is het natuurlijk het proberen waard hoop ook snel dat de krampjes minder worden

12 dagen geleden

Hier een 💩 luier om de 5 dagen. Ik weet dat met de thermometer echt afgeraden wordt maar daarna poept ze wel direct op dag 5. Heeft gedurende dag krampjes en flinke scheten wat overige dagen meevalt. Op advies Omneo voeding gaan gebruiken maar daar raakte ze helemaal verstopt van dus dat zijn we nu aan het afbouwen/mengen om te kijken ze reageert op de gewone Nutrilon. Misschien toch eens de huisarts om advies vragen want ze heeft er duidelijk wel ongemak van tijdens het persen. Consultatiebureau weet ervan maar gaven enkel het advies olijfolie in de fles te doen.

12 dagen geleden

Reactie op Leennie1994

Hier een 💩 luier om de 5 dagen. Ik weet dat met de thermometer echt afgera ...
Oei dit klinkt als obstipatie dit had onze zoon namelijk ook en van het CB hoorde dit erbij maar na mijn eigen gevoel geluisterd en bleek dat onze zoon verstopt zat en het helemaal niet normaal is dat ze eens in de 5 dagen poepen. Wij hebben nu dus 1 maand lactulose gegeven en dit gaat veel beter.

12 dagen geleden

Na een theelepeltje olijfolie ging hij eindelijk poepen, het drinken wilde al niet meer omdat hij waarschijnlijk helemaal vol zat gelukkig dat dit werkte

10 dagen geleden

Wat voor kleur ontlasting hebben jullie baby's dan? Hier laat onze zoon enorm veel scheetjes, veel last van kramp en als hij dan eens poept is het groen klei-achtig en stinkt enorm.

10 dagen geleden

Reactie op Sbeer88

Wat voor kleur ontlasting hebben jullie baby's dan? Hier laat onze zoon eno ...
Geel en groen vaak. Het gele is meestal wat dunner, het groene wat klei-achtig. Zijn normale kleuren.