50 Reacties

één maand geleden

Ik heb geen depressie denk maar zit er wel vaak doorheen door de slapeloze nachten nu even afkloppen gaat het 2 nachten goed , en dan de huilbuien van afgelopen maanden met voeden terwijl ik overal aangaf dat de voeding niet goed was en dat die speciale voeding nodig had en nu ook heeft en het daardoor beter gaat , maar door alle stress en de moeilijke start ben ik wel vaak enorm moe en zit ik er vaak doorheen , ik hou enorm van me zoontje maar nu kunnen we pas van hem genieten en nu is die 6 maanden oud.

één maand geleden

Reactie op melis2024

Ik heb geen depressie denk maar zit er wel vaak doorheen door de slapeloze ...
Wat moet dit pittig zijn geweest! Mooi dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd. Blijf dit doen en ook voor jezelf! Dubbel en dwars gaan genieten.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Wat moet dit pittig zijn geweest! Mooi dat je naar je eigen gevoel hebt gel ...
Ja was heel pittig liep van 8 weken al te roepen van die voeding ga niet goed , maar omdat hij geen uitslag had was het niet waar nou zelfs kinderarts zei nee is niets komt door de stress volle zwangerschap en bevalling is een fase consultatie bureau geloofde me niet totdat ik laatst een diëtiste belde speciaal voor kinderen en dag later kreeg ik pepti voorgeschreven en ja hoor een tevreden mannetje

één maand geleden

Hier in therapie bij psycholoog. EMDR voor situaties als vele huilen, traumatische bevalling en ziekenhuisopname. Verder vergelijkbaar met het verhaal van melis, alleen zijn wij zelf maar overgestapt op de pepti en toen naar kinderarts gegaan toen dat idd beter ging. Het is heel lastig maar gaat nu gelukkig wat beter. Medicatie en therapie slaan aan. Hopelijk straks steeds minder zorgen maken en steeds meer genieten.

één maand geleden

Ik ben ook in therapie bij de psycholoog en ook EMDR gehad. De kraamtranen gingen niet over en voelde aan alles dat dit niet goed was. Traumatische bevalling gehad, bijna week in het ziekenhuis gelegen totaal. En een week na de geboorte van onze kleine man is hij geopereerd aan zijn liesbreukje. Al met al een hele stressvolle start en niet echt van kunnen genieten jammer genoeg... gelukkig gaat het nu beetje bij beetje steeds beter. Je bent niet alleen!

één maand geleden

En nog iets wie herkent dit ook ik heb soms overdag totaal geen tijd om te eten of huishoudelijke taken te doen ja doe elke dag wel stofzuigen en zo maar van grote dingen zoals afstoffen en was opvouwen heb ik echt geen tijd voor de kleine slaapt overdag heel weinig en anders heel kort , ben ik nu echt slecht bezig of herkennen meer mensen dit ik eet soachtends wel 2 boterhammen en probeer in de middag ook te eten als de kleine heel even slaapt , maar verder dan deze taken kom ik niet ja de honden uitlaten dat gebeurd wel normaal hoe ik het altijd deed maar verder alleen met hem bezig soms speelt die wel heel leuk alleen maar ook veel dagen dat die echt niet alleen kan spelen dus hou ik hem bezig, me ma beweerd dat de kleine mij dwingt om met hem bezig te zijn dus bijvoorbeeld als ik dat niet zou doen gaat die huilen als die niet alleen kan spelen en dan heb ik zoiets van ik laat hem niet huilen vind dat niet nodig , hij vind veel dingen lastig sinds paar dagen probeert die te rollen want nu doet zijn buikje geen zeer meer en wilt die veel tummie time doen.dus vraag me wel eens af ben ik niet teveel met hem bezig maar dan denk ik ook hij heeft ook aandacht nodig hij is nog zo jong.

één maand geleden

Hier ook in therapie bij de (medische)psycholoog met mijn zoontje. Zijn aan het uitzoeken hoe of wat met EMDR. 1e 2 weken na de geboorte (Bv) ging perfect daarna per direct gestopt met bv (trok het niet meer) en overgestapt naar kv sins dien een enorme "huilbaby" en na 3/4 maanden kwam er kma uit sins hij forlax en nexium krijgt zo'n vrolijk ventje (nu bijna 6 maanden oud) en kunnen we nu eindelijk genieten maar zit er zelf behoorlijk doorheen met wat er allemaal gebeurd is

één maand geleden

Voor wie aangeeft dat ze bij de psycholoog zitten en ook edmr doen. Lukt het jullie om te werken (deels)? Ik sta nu ziekgemeld en wacht op de aanmelding van mijn ziektewet uitkering. Ben namelijk helaas door dit al ontslagen in mijn proefmaand.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Voor wie aangeeft dat ze bij de psycholoog zitten en ook edmr doen. Lukt he ...
Ik loop in de ziektewet, mijn contract werd niet verlengd (in mijn verlof)

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Voor wie aangeeft dat ze bij de psycholoog zitten en ook edmr doen. Lukt he ...
Nee, sinds mijn verlof nog niet aan het werk geweest. Probeer nu een beetje weer opbouwend aan het werk te gaan.

één maand geleden

Reactie op BJ_

Ik loop in de ziektewet, mijn contract werd niet verlengd (in mijn verlof) ...
Stomme werkgevers eigenlijk he.. Ik hoop ergens zo dat ik kan maak op 100% uitbetaling na zwangerschap ipv 70%. Maar ongeacht dat, is het herstel het belangrijkst.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Stomme werkgevers eigenlijk he.. Ik hoop ergens zo dat ik kan maak op 100% ...
Ja helaas wel, maar zag dit al aankomen heb nogal een hoop gezeur gehad met m'n werkgeefster (ivm zwangerschap) Snap ik helemaal maar iid wat je zegt, herstel is het belangrijkst ☺️

één maand geleden

Reactie op melis2024

En nog iets wie herkent dit ook ik heb soms overdag totaal geen tijd om te ...
Hoi! Ik herken je verhaal bij mijn eerste kind wel. Moeilijke zwangerschap bevalling kraamtijd kind met kma enz enz. Ik was de hele tijd met hem bezig zat na mijn bevalling even in de ziektewet en kon meer met hem thuis zijn maar door alle zorgen had ik soms niet eens tijd om mijn tanden te poetsen of de douche overdag ik moest heel erg gaan leren hoe ik mijn tijd moest verdelen en hem de aandacht geven. Hij huilde niet omdat hij mijn aandacht wilde alleen maar omdat hij daadwerkelijk last van iets had of gewoon geborgenheid nodig had (dit is niet gek rond deze leeftijd) en deze wilde ik gewoon. Geven. Ik heb nu een tweede en het gebeurd ongeveer hetzelfde ook nog traumatisch ervaring met verlikkking en helemaal uit gevallen toen hij 4 weken was nu weer dus aan de therapie en EMDR en langzaam aan het reïntegreren maar het liefs wil ik gewoon thuis zijn met mijn kinderen. Ik ben constant moe en als de kleine zoals nu ziek is wordt ik heel prikkelbaar maak me extreem veer zorgen slaap ik niet goed (wat deels normaal is) maar dan met een extra lading. Net als jou zoontje draait mijn zoontje niet omdat hij veel last van reflux heeft waardoor Timmy time bijna niet lukt. Ik heb heel hard mijzelf moeten aanleren hoe ik voor mijzelf zorg maar ik probeer alles in de avond te doen als de kinderen in bed liggen qua zelf zorg en eten tja tussendoor dingen die snel te maken zijn zoals yogurt in de ochtend met banaan in de middag als de kinderen middagdutje hebben dan ga snel een boterham eten of een bapao snel in de magnetron soms warm ik eten van de avond ervoor maar net als hou soms kom ik ook niet aan toe. Maar wanneer dit gebeurd is omdat ik de prioriteiten niet zo goed zet (mijzelf niet als prioriteit maar bijvoorbeeld de tafel schoonmaken ) als ik een beetje de troep laat liggen dan kom ik wel aan mijn eten. Verschil is dat ik mijn huis soms in de avond tussen door schoonmaak samen met mijn vriend vaak stofzuigen dweilen als de kid ene slapen en. Niet elke dag, was tussendoor als de kinderen slapen en in de avond / weekend. Maar ik weet het, het is heel lastig. Vergeet niet dat je belangrijker bent dan een schone huis je kinderen hebben veel meer aan een uitgerusten gezonde moeder die voor ze goed kan zorgen en geduld en energie heeft voor ze. Langs verhaal maar ik stuur je veel liefs,

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Voor wie aangeeft dat ze bij de psycholoog zitten en ook edmr doen. Lukt he ...
Jeetje dat ze hierdoor je kunnen ontslaan. Kan je dit niet aanklagen ? Dit zou echt niet mogen. Ik had gelukkig een vast contract en ben na mijn verlof een maand ziek thuis en nu nog in de ziektewet maar aan het reïntegreren al bijna 2 maanden. Nu werk ik 10 uur en mijn contract is vann24 uur. Ik vind het heel lastig want aan de ene kant wil ik gewoon fit zijn om te werken (ik vind mijn werk leuk) en aan de andere kant weet ik dat ik nog niet aan toe ben fysiek en mentaal maar probeer het toch en weet niet of ik daar aan goed doe doe het uit een soort schaamte om thuis te zitten maar fit ben ik lang niet. Voel me snel prikkelbaar, en vaak heel moe. Naast mijn andere fysieke kwaaltjes zoals hoofdpijn, hartkloppingen, af en toe paniekaanvallen enz. :( ik bouw voor nu met 1,5 uur per week. Dus zal pas ik september volledig aan de slag zijn. Die 10 uur vallen nu al soms zwaar. Ik ben dan 2 dagen thuis met 2 kinderen en die dagen zijn ook pittig .

één maand geleden

Reactie op Romiagui

Jeetje dat ze hierdoor je kunnen ontslaan. Kan je dit niet aanklagen ? Dit ...
Jeetje zeg.. Snap dit idd! Durf je dit aan te kaarten? En of ik ze wil aanklagen.. Nee eigenlijk niet. Terugkijkend naar mijn 3 weken daar, was het geen fijne omgeving dus al dat gedoe erbij zie ik niet zitten.

één maand geleden

Reactie op BJ_

Hier ook in therapie bij de (medische)psycholoog met mijn zoontje. Zijn aan ...
Mag ik vragen wat er voor nodig was om nexium te krijgen ? Onze kinderarts wilde deze niet geven omdat er geen sprake was van slecht groeien en andere symptomen zoals te weinig drinken of bloed in de ontlasting enz. Echter geloof ik dat mijn zoontje beter zou doen als hij naast neocate voor zijn kma ook nexium zou krijgen hij heeft behoorlijk last van reflux welke ik nu probeer te helpen met jbm en papflessen maar toch is de reflux nog aanwezig.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Jeetje zeg.. Snap dit idd! Durf je dit aan te kaarten? En of ik ze wil aank ...
Het was al een gedoe om mijn ziekte aan te geven ik schaamde me hiervoor en eigenlijk doe alsof het beter gaat dan hoe het eigenlijk gaat heel stom van mij want dit werk averechts. Ik zit nu eigenlijk op meer uren dan wat ik eigenlijk aan kan … en het zou erger zijn als de bedrijfsarts mij niet gebeld had vorige week. Deze zei nou ik denk dat we voor heel rustig gaan opbouwen met 1,5 uur per week en kijken hoe dat gaat. Ik voelde me opgelucht dat ze dit zei want zelf durfde het niet aan te geven. Ik heb behoorlijk wat mee gemaakte. Bij mijn vorige zwangerschap bevalllgn en kraamtijd ook (dit was ongeveer 3 jaar geleden) en toen mij ook ziek moeten melden dus daarom schaamte :( ookal weet ik dat er niets aan kan en kon doen.

één maand geleden

Reactie op Romiagui

Het was al een gedoe om mijn ziekte aan te geven ik schaamde me hiervoor en ...
Ik begrijp je volledig. Zoals ik het nu lees denk ik dat je ook stapje voor stapje je zelf dingen toe wenst. Alles kost tijd om weer opnieuw op te bouwen.

één maand geleden

Reactie op Romiagui

Mag ik vragen wat er voor nodig was om nexium te krijgen ? Onze kinderarts ...
Alles wat je nu opnoemt hebben wij ook last van🙊 Kma (neocate), forlax, jbpm, neocate, papfles 😅 Vanwege de (verborgen) reflux bleef het steeds omhoog komen (meteen na de fles, 1/2 uur later weer) daarna flink huilen en de kinderarts heeft weken later eindelijk nexium voor geschreven, sins dien is hij flink aangekomen en gegroeid (dus moet je na gaan hoeveel hij soms uitspuugde) het helpt niet tegen de reflux maar zeker wel tegen de maagzuur, eindelijk een vrolijk mannetje. (Miss iets meer overdrijven over het het huilen, miss helpt dat voor het krijgen van nexium?)

één maand geleden

Reactie op BJ_

Alles wat je nu opnoemt hebben wij ook last van🙊 Kma (neocate), forlax, jb ...
Ja ze zei dat de nexium ook bijwerkingen kon geven welke ik me nu niet herinner. Hebben ze tegen je gezegd wat voor bijwerkingen kon deze geven ? Ik denk dat ze dat behoorlijk overdrijven ook geen idee waarom. Je zou jaren langs volgens mij aan moeten zitten om echt die bijwerkingen te krijgen en dan nog is dat niet zeker. Ik moet bij elke fles een beetje jbm toevoegen welke hem soms verstopt heb ik het idee of pap toevoegen (nu doen we dit 2x per dag) en de andere flessen beetje jbm hij blijft spugen maar denk iets minder. Spuug je kind nu helemaal niet meer ?