50 Reacties

één maand geleden

Reactie op Fabi-R

Hoi! Ik herken je verhaal bij mijn eerste kind wel. Moeilijke zwangerschap ...
Dankje wel ik ken het met reflux en alles nu hij op pepti sta gaat het goed geen reflux meer geen medicijnen meer maar wel hele dagen met hem bezig omdat de middag dutjes een drama zijn eigenlijk jouw verhaal is precies mijn verhaal moeilijke zwangerschap moeilijke bevalling moeilijke kraamweek gehad en moeilijke 4 maanden gehad nu is die 6 maanden en gaat het op en af nu ook tandjes en zo dus ja

één maand geleden

Reactie op Fabi-R

Ja ze zei dat de nexium ook bijwerkingen kon geven welke ik me nu niet heri ...
De bijwerking kon zijn last van de darmpjes in het begin volgensmij (weet dit niet zeker meer, hij was vanaf dag 1 heel vrolijk) wel wilde de kinderarts eerst andere dingen proberen want nexium kan in de toekomst immuunsysteem ziekte veroorzaken (zien we tegen die tijd wel weer) Mijn zoontje heeft vanaf de geboorte al verstopt gezeten (kma en door jbpm) maar daar krijgt hij forlax voor (hoeveelheid mag ik mee spelen) ik geef bij elke fles 2 schepjes jbpm (die bij de nutriton meegeleverd word) bij elke ophoging van de fles moet je jbpm eigenlijk ophogen. Mijn zoontje spuugt vrijwel niet meer, als het omhoog komt of wel eruit huilt hij gelukkig niet meer dus dit is voor ons de uitvinding Nu heb ik sins gister 1x een pap fles (op gevoel) gemaakt wil dit niet te vaak gaan doen ivm z'n darmpjes

één maand geleden

Reactie op BJ_

Hier ook in therapie bij de (medische)psycholoog met mijn zoontje. Zijn aan ...
Wij hadden hier dus precies hetzelfde, ook 2 weken bv gegeven maar ook mee gestopt omdat ik het niet meer trok (kleine hapte moeilijk aan en kreeg teveel enz hele strijd geweest). Daarna idd huilbaby en toen over naar dieetvoeding.

één maand geleden

Wat goed en dapper dat je dit deelt 😘. Hier helaas een zelfde diagnose, hoewel het inderdaad ook geruststellend is, gek hè! En idd ook hier, ontzettend dol op m'n zoontje. Mede daardoor heeft het zolang geduurd voordat ik serieus werd genomen. Want ik wilde hem (en mezelf) toch niets aan doen.. Mag ik vragen hoe jij hier op dit moment doorheen komt? Ik had een psycholoog bij de GGZ maar daar hebben ze me weer teruggestuurd naar de huisarts omdat dit te complex zou zijn voor de instelling waar ik zat. Nu wacht ik via de huisarts op een aanmelding bij een grotere GGZ instelling (weer weken/maanden verder....). Ik heb slaapmedicatie maar verder wil ik (nog) geen medicatie. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen!

één maand geleden

Wanneer zijn jullie naar de huisarts gestapt hiervoor? Want ik loop al bijna 6 maanden met een gevoel rond… na mijn bevalling is het helemaal downhill gegaan, ook ben ik wel eens agressief geworden naar mijn vriend en veel niet zulke goede gedachten die ik nog steeds heb. Ik durf alleen echt totaal niet naar de ha te gaan. Wanneer en hoe hebben jullie deze stap gezet?

één maand geleden

Reactie op Ninthe💗

Wanneer zijn jullie naar de huisarts gestapt hiervoor? Want ik loop al bijn ...
Mijn man heeft voor mij de dokter gebeld omdat ik zei dat het zo niet ging. Ik voelde aan alles dat dit niet goed was. 5 weken na de bevalling heeft hij voor me gebeld

één maand geleden

Reactie op Babyfebruari

Wat goed en dapper dat je dit deelt 😘. Hier helaas een zelfde diagnose, ho ...
Ik moet toegeven dat ik echt hele fijne begeleiding heb vanuit de huisarts. Ze houden goed het contact bij en hebben eigenlijk ook de wens dat ik snel aan de medicatie begin. Natuurlijk wel eigen keuze, hier twijfel ik nog over. Verder is dit weer mijn 1e week thuis en zoek ik best wat afleiding.. al kost mij dit veel energie. Als ik dan alleen ben komen de gevoelens en gedachten weer terug.. dus weet ook niet zo goed hoe aankomende weken gaan. Wil ook dat de ziekmelding ect bij uwv snel zou verlopen.

één maand geleden

Reactie op daniellek1993

Mijn man heeft voor mij de dokter gebeld omdat ik zei dat het zo niet ging ...
Ik heb zelf gebeld. Omdat ik merkte dat ik steeds verder wegglijden van wie ik was. Ik merkte wel dat ik het gelijk om 8 uur morst doen, anders stelde ik het uit.

één maand geleden

Reactie op Ninthe💗

Wanneer zijn jullie naar de huisarts gestapt hiervoor? Want ik loop al bijn ...
Al binnen enkele weken na de bevalling eigenlijk. Het is echt een grote en moeilijke stap maar zo belangrijk!

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Ik moet toegeven dat ik echt hele fijne begeleiding heb vanuit de huisarts. ...
Wat ontzettend fijn! Krijg je daarnaast ook hulp bij een psycholoog of praktijkondersteuner of iets? Succes met de keuze over medicatie, dat is een moeilijke keuze.. Heel herkenbaar, ja die afleiding. Alleen maar zitten wachten tot de dag om is maakt een dag helemaal erg. Ik heb van de psycholoog de tip gekregen om iedere dag iets nuttigs (naast de zorg voor de kleine en indien mogelijk) te doen, dus een klein huishoudelijk taakje. Iets ontspanning, voor mij is dat een stukje lezen of lekker douchen ofzo. En minimaal 10 minuten naar buiten. Dit doe ik eigenlijk iedere dag tenzij het écht niet gaat. Verder probeer ik wat met vriendinnen en familie af te spreken en dan niet te lang. En m'n zoontje gaat iedere week dag naar de opvang, op die dag plan ik iets voor alleen mezelf. Dus een kapper, massage of "gewoon" een leuke film kijken. Het UWV ging hier heel vlot. Een telefoongesprek van nog geen 5 minuten met een super vriendelijke dame. Ze bellen nu in september pas weer.

één maand geleden

Reactie op Babyfebruari

Wat ontzettend fijn! Krijg je daarnaast ook hulp bij een psycholoog of prak ...
Dankjewel dat je dit wilde delen! Vandaag was de kleine ook bij de opvang en heb ik even genoten van een dutje🤭 Vragenlijst bij spyg is ingevuld. Wacht nu op een uitnodiging. Mag ik zo brutaal vragen of jij wel gestart bent met medicatie en hoe je dit ervaarde?

één maand geleden

Joehoeee, ik heb nu niet alle berichten gelezen, maar wil even delen dst medicatie heftig klinkt maar echt heel fijn kan zijn. Kan ook zijn om een periode even door te komen. Ik heb 1x eerder ssri gehad in een pittige periode.. Wilde echt niet terug maar maandag gesprek met de psychiater om wel weer op een lage dosering te gaan starten. Ben echt woest onevenwichtig van al die wisselende hormonen en met slaaptekort ook vaak neerslachtig met diepe dalen. Medicatie helpt mij echt om dingen wat meer los te laten rn in perspectief te zien. Opbouw en afbouw is wel even pittig.

één maand geleden

Ps zou medicatie als het antidepressiva is wel echt via de psychiater doen. Die kan echt beter meedenken dan de huisarts over soort en dosering ed en ook het proces begeleiden!

één maand geleden

Reactie op Ninthe💗

Wanneer zijn jullie naar de huisarts gestapt hiervoor? Want ik loop al bijn ...
Je zou ook een afspraak kunnen maken bij de praktijkondersteuner. Die heeft vaak wat meer tijd en die hoort echt meer verhalen van mensen die zich even niet zo goed voelen! Vaak kan dat gewoon via zorgonline app ofzo

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Ps zou medicatie als het antidepressiva is wel echt via de psychiater doen. ...
Thanks voor je berichten! Wat was voor jou het ergste qau opbouwen? Daar kijk ik enorm tegen op..

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Dankjewel dat je dit wilde delen! Vandaag was de kleine ook bij de opvang e ...
Geen dank en je mag alles vragen hoor! Samen kom je hier misschien beter/sneller doorheen. Ik heb alleen slaapmedicatie en oxazepam voor dagen waarop ik veel last heb van paniekaanvallen. Slaapmedicatie is voor iedere dag, ik sliep vrijwel niet meer. Dit werkt wel

één maand geleden

Reactie op Babyfebruari

Geen dank en je mag alles vragen hoor! Samen kom je hier misschien beter/sn ...
Hopelijk helpen alle kleine beetjes! Lijkt mij best pittig, mocht de kleine doorslapen, maar je zelf de slaap niet kan pakken.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Thanks voor je berichten! Wat was voor jou het ergste qau opbouwen? Daar ki ...
Oeh ik denk dat ik eerst niet wist wst goed hielp in welke dosering dus wisselde en dan steeds opnieuw moest beginnen. Maar ben er ook wel eens 2 dagen goed beroerd van geweest.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Hopelijk helpen alle kleine beetjes! Lijkt mij best pittig, mocht de kleine ...
Ja heel stom. We zijn gezegend met een baby die al vanaf 2,5 maand doorslaapt zonder dat we er echt iets voor hebben gedaan. Moeder heeft slaaptraining nodig ipv baby🥲

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Thanks voor je berichten! Wat was voor jou het ergste qau opbouwen? Daar ki ...
Ik vond deze van de opbouw. Djt heb ik geschreven daarover. Ik heb maandag dus gesprek en als ik echt ga starten ga ik bespreken of ik met zoloft drank mag opbouwen in kleinere stapjes zodat ik minder bijwerkingen heb.