50 Reacties

één maand geleden

Ik slik nu 3 weken escitalopram wegens een depressie met een flinke angststoornis die steeds erger werd ook mede dankzij de slaaptekort (zoontje is nu 5 maanden en een dochter van 3,5). Ik durfde ook niet met medicatie te beginnen, maar heb nu zo'n spijt dat ik het niet eerder heb gedaan! De opbouw viel me echt reuze mee kwa bijwerkingen en ik voel me voor het eerst in tijden weer mezelf worden. Het is nog een beetje zoeken of ik nu op de juiste hoeveelheid zit of later meer bij moet gaan slikken maar voor nu voel ik me echt een heel stuk beter dan een maand geleden geleden, toen kon ik amper mijn bed uit.

één maand geleden

Ik zit nu bijna 3 maanden aan de venlafaxine. Bij de GGZ instelling hadden ze een EEG bij mij gedaan en kwam dat eruit als middel wat het beste zou aanslaan. Voorheen wel escitalopram gehad, dat deed net iets minder. Ik kijk nu niet meer tegen alles op. Heb niet meer dat sterke gevoel dat ik niet meer wil. En voel inmiddels wel een band met mijn dochter (nu 5,5 maand oud). Mij heeft het geholpen. Bijwerkingen vielen redelijk mee. Ik lees hier veel mensen over EMDR en dergelijke. Konden jullie dan zo snel daarvoor terecht? Bij ons is er een wachtlijst voor therapie (woon in Friesland). Mij wilde de GGZ ook niet behandelen. Niet omdat het te complex was maar omdat ze bang waren mij verder onder het ijs te duwen. Ik ben doorgestuurd naar Meidy, een organisatie die dingen doet tussen moeder en kind. Strart komende week (pas..), ben benieuwd. Wij hebben geluk dat onze dochter een rustig en vrolijk meisje is, goed slaapt 's nachts en dat ze goed drinkt. Bij mij ging het direct na de geboorte niet goed. Sliep niet meer en wilde al snel niet meer. Echt zwarte wolk. Gelukkig veranderd dat nu en lichamelijk ga ik ook vooruit. Voor de slaap zit ik nog aan de quatiapine. Ik mocht na twee weken toentertijd geen slaapmedicatie meer gebruiken (temazepam enzo). Ik probeer nu af te bouwen. Ben gehalveerd. Zonder lukt nog niet, dan slaap ik niet. Echt zo iets raars. Voorheen nooit problemen mee gehad (wel slechte slaper, maar sliep altijd wel in), en na de geboorte lukt het gewoon niet meer 🤷🏼‍♀️ Ik ben ook nog niet aan het werk, ziektewet. Ik hoop dat voor iedereen die er middenin zit dat er vandaag toch iets van een genietmomentje mag zijn. Al is het maar een lachje van je kind krijgen of een warme zonnestraal op je gezicht. Blijf hoop houden. Sterkte!

één maand geleden

Ik ben ook sinds deze week citalopram gaan slikken ivm postnatale depressie. Wie van jullie heeft er ook veel bijwerkingen van gehad?

één maand geleden

Reactie op Stella1992

Ik ben ook sinds deze week citalopram gaan slikken ivm postnatale depressie ...
Ik hoop dat de bijwerkingen wat minder zijn geworden. Kan heftig zijn in het begin..

één maand geleden

Reactie op Stella1992

Ik ben ook sinds deze week citalopram gaan slikken ivm postnatale depressie ...
Ik ben weer met sertraline begonnen. Zelfs op een belachelijk lage dosering heftige bijwerkingen. Echt K! Maar dag 5 knapt het al een beetje op. Hoop dat de verhogingen meevallen. Ik weet dat de start echt ellendig is maar daarna is het echt fijn.

één maand geleden

Meer mensen die bv geven en zijn gestart met een AD? Hoe reageert jullie kindje daarop?

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Ik ben weer met sertraline begonnen. Zelfs op een belachelijk lage dosering ...
Oei.. mag ik zo vrij zijn om te vragen.. Lukte het wel om de dagelijkse dingen te doen ondanks te bijwerkingen? Ik heb de zorg over mijn dochtertje als mijn vriend werkt en ben zo bang dat dit het gaat belemmeren.

één maand geleden

Reactie op Roooss_94

Oei.. mag ik zo vrij zijn om te vragen.. Lukte het wel om de dagelijkse din ...
Heel eerlijk. Nee. Ik durf nu niet alleen thuis te zijn met mn zoontje dus ga vrijdag als ik moet ophogen en mn man er niet is naar mn ouders. Sowieso handig om iemand als bank up te hebben denk ik. Maar ik ben echt extreem gevoelig. Zit nu op 1mg terwijl mensen starten op 25 en uitkomen op 50. Maar trekt nu ook al bij en wordt minder heftig. Alleen geen idee wat de ophoging gaat doen. Blijft afwachten hier.

één maand geleden

Reactie op roosjaaa

Heel eerlijk. Nee. Ik durf nu niet alleen thuis te zijn met mn zoontje dus ...
Hopelijk worden ze gauw minder, en vallen de ophogingen mee...

één maand geleden

Als je start met medicatie altijd mensen om je heen inlichten. Je weet nooit hoe je er op reageert. Ik kon gelukkig ondanks de bijwerkingen nog wel goed zorgen voor mn dochter. Maar dat is voor iedereen heel verschillend.. Elk lichaam is zo anders, ook qua gevoeligheid voor stofjes.