13 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben weken terug gediagnosticeerd met de ziekte van Graves. Ik heb een te snel werkende schildklier. Dachten eerst ook aan de ontsteking maar werd al snel duidelijk dat het Graves was. Dus helemaal hetzelfde hebben we niet. Maar kunnen vast wat herkenbare dingen zijn!?

2 maanden geleden

Ik heb het al 13 jaar.. heel veel ellende mee gehad na de zwangerschap heb me echt depressief gevoeld omdat mijn medicatie niet terug was gezet na de bevalling waardoor hij van een te langzame naar een te snelle ging. Voel me na 6 maanden tobben eindelijk beter maar het kan echt heel heftig zijn! Ik merk zelf wel snel wanneer hij niet goed werkt dus dan kan ik actie ondernemen.. Maar dokter zei eerst nee hij is goed enz.. maar achteraf dus wel! Had me een hoop ellende gespaard gebleven. Hopelijk slaat de medicatie snel aan en voel je je snel beter!

2 maanden geleden

Hier ook een te trage. Was al wel flink gezakt nadat ik gestart ben met de medicatie. Maandag weer bloedprikken. Ben benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op NS29

Ik ben weken terug gediagnosticeerd met de ziekte van Graves. Ik heb een te ...
Hier ook Graves sinds kort. Irritant he! Symptomen zijn dacht ik hetzelfde als een post partum (te snelle, niet het langzame daarna). Wat heeft jou arts gezegd over toekomstige zwangerschappen?

2 maanden geleden

Ik had voor de zwangerschap al een te trage schildklier. KwMen we achter omdat ik maar niet zwanger werd. Verder weinig symptomen waar ik mij bewust van was. Het moe zijn koppelde ik meer aan mijn persoonlijkheid dan iets anders haha. In de zwangerschap elke maand bloedgeprikt en extra goed in de gaten gehouden. Nu na een half jaar geleden bevallen te zijn helaas nog steeds niet op peil met mijn medicatie. Binnenkort weer bloedprikken…

2 maanden geleden

Reactie op Mom_and_momtobe!

Hier ook Graves sinds kort. Irritant he! Symptomen zijn dacht ik hetzelfde ...
Jaa heel best vervelend. Ook dat er nog zo veel achterweg komt. Wij wouden eigenlijk de boel de boel gaan laten voor een eventuele tweede omdat de eerste 5 jaar heeft geduurd (ivf uiteindelijk). Daar is verder geen reden voor gevonden. Maar nu opeens klachten en dus graves. En zwanger mag ik nu niet worden, maar zou eventueel wel kunnen als het stabiel is op lage dosering medicatie, maar daar zouden we het later nog uitgebreider over gaan hebben. En wat zeiden ze bij jou?

2 maanden geleden

Nee maar ik wilde eigenlijk wel bloed laten prikken omdat ik een aantal klachten heb.. waarop een vriendinnetje zei dat het ook daarop kan wijzen. Wat waren jouw klachten dat je dit liet onderzoeken?

2 maanden geleden

Reactie op moes1

Nee maar ik wilde eigenlijk wel bloed laten prikken omdat ik een aantal kla ...
Ik had een hartslag van 120 in rust en trilde gigantisch met mijn armen waarop ik aan de bel heb getrokken. Achteraf had ik het steeds al heel erg warm, viel af maar at juist meer. En de hartslag was zo nu en dan al wat hoger achteraf. Maar pas op een bepaalde dag viel het kwartje toen de klachten echt constant aanwezig waren en verergerden. Vandaag te horen gekregen dat de t4 van 91,4 naar 22,6 waren gezakt en kan de medicatie nu verlagen. Blij mee dat het zo snel aanslaat!

2 maanden geleden

Reactie op NS29

Ik had een hartslag van 120 in rust en trilde gigantisch met mijn armen waa ...
Maar dit gaat om een te snelle schildklier denk ik? Ik vroeg me af wat voor klachten topic starter heeft (bij trage schildklier) 😅 sorry was niet helemaal duidelijk hoe ik het opschreef!

2 maanden geleden

Reactie op NS29

Jaa heel best vervelend. Ook dat er nog zo veel achterweg komt. Wij wouden ...
Ja dat als ik op korte termijn zwanger wilde worden, ik beter kon kiezen voor operatie of jodium slok. Nouja we hebben besloten gewoon even af te wachten.. eerst maar weer even stabiel worden

2 maanden geleden

Reactie op moes1

Maar dit gaat om een te snelle schildklier denk ik? Ik vroeg me af wat vo ...
Aah ja sorry, had het ook niet helemaal goed gelezen. Maar een schildklierontsteking begint vaak ook met een te snel werkende schildklier meende ik, dus vandaar dat het wel kan overeenkomen. Maar te traag zal inderdaad andere klachten geven.

2 maanden geleden

Reactie op Mom_and_momtobe!

Ja dat als ik op korte termijn zwanger wilde worden, ik beter kon kiezen vo ...
Ja wij wachten het nu eerst ook maar gewoon even af.

2 maanden geleden

Reactie op moes1

Nee maar ik wilde eigenlijk wel bloed laten prikken omdat ik een aantal kla ...
Voelde me gewoon helemaal niet mezelf Heel erg moe voelde me heel erg down maar vooral ook heel erg boos en veel last van zwakke spieren en gewrichtspijn maar vooral het psychische is het bij mij