17 Reacties

3 maanden geleden

Waarom zou je? Veel goedkoper om zelf te doen en gezonder ;)

3 maanden geleden

Niet overgestapt. Geef al sinds ze 4,5 maanden is al potjes (op advies van cb vanwege te weinig aankomen en te moeizame ontlasting). Ochtend potje fruit en avond potje groente. Ze vind het heerlijk allemaal. Alleen jammer dat de potjes fruit vanaf 6 maanden gemixt is ipv alleen appel, peer etc.

3 maanden geleden

Reactie op vincent1993

Waarom zou je? Veel goedkoper om zelf te doen en gezonder ;)
Vanwege het gemixte eten. Wij eten regelmatig eten met kruiden. En in de hoop dat hij beter groente gaat eten. Momenteel nog geen succes.

3 maanden geleden

Wij geven ook gewoon potjes niks mis mee en hij eet het graag.

3 maanden geleden

Je hebt zelfs bio potjes en je kan volgens mij ook diepvries potjes bestellen die vers bereid worden en ook nog Biologish niets mis mee.

3 maanden geleden

Juist goed. Dan weet je ook zeker wat er allemaal in zit.

3 maanden geleden

Ik heb foto’s gemaakt in de supermarkt van alle potjes. Ik ga ze thuis zelf maken! Veel gezonder

3 maanden geleden

Reactie op Vrilub

Vanwege het gemixte eten. Wij eten regelmatig eten met kruiden. En in de ho ...
Je kan ook eerst koken, dan eruit halen voor je kleintje en dan de rest kruiden. ☺️

3 maanden geleden

Wij maken zelf, maar gaan uiteindelijk vast weleens een potje geven als we bijvoorbeeld ergens zijn waar we onverwachts langer blijven etc en dus ze wel eten nodig heeft. Dan zal ze een potje krijgen.

3 maanden geleden

Onze eerste kreeg bijna alleen maar potjes. Uiteraard wel eens vers, of van ons. Toen ze 1 werd meteen met de pot mee en dat ging super. Hier nu weer gewoon potjes

3 maanden geleden

Ik heb het idee dat potjes altijd veel gladder, onnatuurlijker qua structuur en smaak geen idee hoor. Ik maak het gewoon zelf. Maar ik vind het goed te doen. Ik denk dat de overgang met mee eten als je zelf maakt makkelijker is de smaak lijkt.me verser dan uit een potje. En ik moet toch koken voor een peuter

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb het idee dat potjes altijd veel gladder, onnatuurlijker qua structuu ...
Ik doe wel eens dingen die ik zelf nooit in huis heb. Bijvoorbeeld met fruit perzik of mango bosvruchten etc zodat ze alles leert kennen. Dat deed ik met avond eten ook. Maar bij de oudste eigenlijk nooit potje gegeven de overgang ging zo soepel ik heb een Tefal chopper dus het werd steeds grover tot uiteindelijk stukken rond 1jaar kon ze bijna mee eet

3 maanden geleden

Al eens gekeken naar Mama Roos Kookt dan kan jezelf gewoon eten maar wel zelf gemaakt. Alleen even voorbereiden. 😉

3 maanden geleden

Ik wissel wel eens af, soms vergeet ik wat uit de vriezer te halen of komt een potje beter uit, en geef ik dus een potje. Ze vind het allebei lekker, vers en uit een potje

3 maanden geleden

Mijn oudste dochter moest niets hebben van mijn geprakte pastinaak of wortel. Dus dat werden al snel potjes (Kruidvat vond ik fijn). Nu net begonnen met hapjes geven, echt nog geen eetlepel per eetmoment. Dus rustig aan.

3 maanden geleden

Onze dochter 5,5 maand wil tot nu toe nog niet echt iets van mijn eigen gemaakte hapjes eten.. alles komt er met dezelfde gang weer uit. Vd week een potje wortrl en toen at ze wel een par lepels. Iemand tips om het zelf lekkerder te maken?

3 maanden geleden

Reactie op JDSL

Onze dochter 5,5 maand wil tot nu toe nog niet echt iets van mijn eigen gem ...
Hoe maak je het? Wij zijn begonnen met losse smaken. Groente koken, pureren en dan een beetje kookvocht en olijfolie erbij.