Niet overgestapt. Geef al sinds ze 4,5 maanden is al potjes (op advies van cb vanwege te weinig aankomen en te moeizame ontlasting). Ochtend potje fruit en avond potje groente. Ze vind het heerlijk allemaal.
Alleen jammer dat de potjes fruit vanaf 6 maanden gemixt is ipv alleen appel, peer etc.
Wij maken zelf, maar gaan uiteindelijk vast weleens een potje geven als we bijvoorbeeld ergens zijn waar we onverwachts langer blijven etc en dus ze wel eten nodig heeft. Dan zal ze een potje krijgen.
Onze eerste kreeg bijna alleen maar potjes. Uiteraard wel eens vers, of van ons. Toen ze 1 werd meteen met de pot mee en dat ging super. Hier nu weer gewoon potjes
Ik heb het idee dat potjes altijd veel gladder, onnatuurlijker qua structuur en smaak geen idee hoor. Ik maak het gewoon zelf. Maar ik vind het goed te doen. Ik denk dat de overgang met mee eten als je zelf maakt makkelijker is de smaak lijkt.me verser dan uit een potje. En ik moet toch koken voor een peuter
Ik heb het idee dat potjes altijd veel gladder, onnatuurlijker qua structuu ...
Ik doe wel eens dingen die ik zelf nooit in huis heb. Bijvoorbeeld met fruit perzik of mango bosvruchten etc zodat ze alles leert kennen. Dat deed ik met avond eten ook. Maar bij de oudste eigenlijk nooit potje gegeven de overgang ging zo soepel ik heb een Tefal chopper dus het werd steeds grover tot uiteindelijk stukken rond 1jaar kon ze bijna mee eet
Ik wissel wel eens af, soms vergeet ik wat uit de vriezer te halen of komt een potje beter uit, en geef ik dus een potje. Ze vind het allebei lekker, vers en uit een potje
Mijn oudste dochter moest niets hebben van mijn geprakte pastinaak of wortel. Dus dat werden al snel potjes (Kruidvat vond ik fijn).
Nu net begonnen met hapjes geven, echt nog geen eetlepel per eetmoment. Dus rustig aan.
Onze dochter 5,5 maand wil tot nu toe nog niet echt iets van mijn eigen gemaakte hapjes eten.. alles komt er met dezelfde gang weer uit. Vd week een potje wortrl en toen at ze wel een par lepels. Iemand tips om het zelf lekkerder te maken?