Mijn dochter heeft vanaf het begin al problemen met slapen overdag. Dit heeft erin geresulteerd dat we veel contactslaapjes deden en echt actief aan het helpen zijn met in slaap vallen zoals wiegen en wachten tot ze in slaap valt op schoot en dan pas wegleggen. Nu is mijn dochter inmiddels 18 weken en ben ik weer aan het werk en gaat ze naar het kinderdagverblijf. Helaas gaat het slapen nog steeds erg slecht wat resulteerde in dat ik haar voor de 2e dag op het kdv eerder moest ophalen maar ook thuis zou ik soms weer wat meer mijn handen vrij willen hebben, de contactslaapjes zijn heerlijk maar ik mis nu ik aan het werk ben toch wel tijd om iets te doen en ik wil het wel echt gaan verbeteren zodat ze ook gewoon kan slapen op het kdv.
Ze begint eigenlijk al met huilen bij het aandoen van haar slaapzak vervolgens is het nog flink huilen in mijn armen voor ze in slaap valt, dan probeer ik haar weg te leggen wat ik soms wel 3 keer opnieuw moet doen voor uiteindelijk een dutje van 30-45 minuten. Het niet slapen overheerst dan ook echt de dag. Het consultatiebureau adviseert slaaptraining met gecontroleerd laten huilen. Ik merk alleen dat ik dit niet helemaal bij mij vind passen en vraag me af of jullie nog tips hebben voor het slaapprobleem en misschien ook een stukje herkenning.