21 Reacties

3 maanden geleden

De app solid starts is echt super handig! Kun je alle soorten groenten en fruit opzoeken en dan staat erbij hoe je het het best kunt snijden en aanbieden aan je kindje. App is wel in het Engels

3 maanden geleden

Hier nog geen 6 maanden, dus ik volg even voor leuke tips 😍

2 maanden geleden

Wij moeten ook nog even wachten maar ik zie er al naar uit! 😁 we geven nu al soms een lepel aan hem tijdens het eten, kan hij ook al ‘meedoen’ en oefenen met motoriek en mondje verkennen (net als met bijtspeeltjes)

2 maanden geleden

Ik ben veel aan het oriënteren naar recepten. Ik heb niet altijd veel tijd om een uitgebreide maaltijd te maken en het zal niet altijd lukken om met ons mee te eten. Hebben jullie recepten voor bijvoorbeeld pastasauzen/lunch recepten die makkelijk in te vriezen zijn?

2 maanden geleden

Reactie op deemvd

Ik ben veel aan het oriënteren naar recepten. Ik heb niet altijd veel tijd ...
Ik heb de app happje gedownload. Staan makkelijke recepten in voor groente- en fruithapjes! Je betaalt wel eenmalig de kosten voor de app… dus misschien kun je eerst even op hun insta kijken of je het wat vindt 😊

2 maanden geleden

Wie heeft tips voor makkelijke hapjes om bijvoorbeeld op een terras te kunnen geven?

2 maanden geleden

Reactie op deemvd

Wie heeft tips voor makkelijke hapjes om bijvoorbeeld op een terras te kunn ...
Ik heb alles ingevroren in borstvoeding zakje. Die kan ik dan makkelijk meenemen

2 maanden geleden

Hier wordt overal een mini hapje van gebeten, vervolgens fijn geknepen, over de tafel uitgesmeerd en dat wat nog overblijft op de grond gegooid… Ieder stukje dat ik geef staat hetzelfde lot te wachten. Tips om kindje toch iets meer laten eten van zijn stukjes?

2 maanden geleden

Wij waren net zelf sperzieboontjes aan het eten. Durfde het nog niet helemaal aan die te geven aan ons dochtertje. Iemand al gedaan? Zoja, hoe? Kook je die dan helemaal zacht bijvoorbeeld een laat je die kleine ‘boontjes’ er dan inzitten?

2 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Wij waren net zelf sperzieboontjes aan het eten. Durfde het nog niet helema ...
Heb ik van de week gedaan. Inderdaad gewoon boontjes goed gaar koken en dan gewoon heel geven. Hij sabbelde er een eind op los, maar dat ging helemaal prima. Nu net courgette geprobeerd. Dat is wat lastiger vanwege de schil die niet echt zacht wordt. Maar hij sabbelt het zachte eraf en de school spuugt hij weer uit. Zo leuk om te zien hoe hij zijn weg vindt in hoe het gegeten kan worden.

2 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Heb ik van de week gedaan. Inderdaad gewoon boontjes goed gaar koken en dan ...
Ah zo leuk om te lezen dat je kindje zo aan het ontdekken is! Ga het hier ook maar eens proberen 😊

2 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Wij waren net zelf sperzieboontjes aan het eten. Durfde het nog niet helema ...
Ja gewoon geven. ☺️ Lekker gaar koken. Wij hebben de boontjes erin gelaten. Die werkte ze er zelf uit met haar tong. 😅

2 maanden geleden

Reactie op Picasso24

Hier wordt overal een mini hapje van gebeten, vervolgens fijn geknepen, ove ...
Wij doen zelf overdreven langzaam soms voor met eten van dezelfde groente. Vooral bloemkool is een echte hit hier, heerlijk ontdekken/spelen/eten :)

2 maanden geleden

Reactie op Sproet

Ja gewoon geven. ☺️ Lekker gaar koken. Wij hebben de boontjes erin gelaten. ...
Wat knap dat ze dat eigenlijk al snapt haha! Zo leuk om die babies zo te zien ontdekken en jullie verhalen te lezen 😍

2 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Wat knap dat ze dat eigenlijk al snapt haha! Zo leuk om die babies zo te zi ...
Jaaa! Ze vindt de hapjes puree niet leuk meer. In het begin was het echt heel makkelijk om rond 50-60 gram binnen te lepelen. Nu met geluk vijf hapjes en dan is het voor haar klaar. Leggen we dan echt gewoon iets neer, dan worden haar ogen groot en haar handjes grijpen er direct naar. Dus we hebben sinds gisteren besloten: oké, dan maar paar weken minder binnenkrijgen maar wel veel meer plezier hebben in het eten en het zelf ontdekken waardoor ze waarschijnlijk daarna steeds meer gaat eten. 🤣

2 maanden geleden

Ons kindje vind happen van een lepel nadrukkelijk minder interresant dan zelf op ontdekking 😅 maar nu heb ik dus een hele bloemkool die ik wou pureren, maar denk nu rapley beter werkt voor hem. Wat is de beste manier om dit te bereiden en te bewaren zodat we hier meerdere dagen mee kunnen doen?

2 maanden geleden

Reactie op Cecilel

Ons kindje vind happen van een lepel nadrukkelijk minder interresant dan ze ...
Bereiden is gewoon koken zodat het zacht is en wat grotere roosjes zodat het goed te pakken is. Vandaag toevallig bloemkool geprobeerd. 🤗 bewaren is een goede vraag. Invriezen kan denk ik niet? Ik heb een beetje bewaard voor morgen. Maar verder is het plan dat hij wanneer dat echt kan met ons mee gaat eten.

2 maanden geleden

Wat is makkelijk om te bewaren in de vriezer? Het liefst dingen die alleen nog opgewarmd hoeven te worden voor de dagen dat ze bij oma eet

2 maanden geleden

Wij zijn gister begonnen en hij vindt het geweldig! Aardappel, penne en vandaag Griekse yoghurt ging er echt goed in! Hele andere ervaring dan bij onze oudste twee (tweeling), die gooide in het begin alleen maar alles op de grond. Ons kleintje heeft gewoon echt al wel dingetjes gegeten bij de eerste pogingen

één maand geleden

Hoe veel flessen geven jullie nog? Ik vind het moeilijk omdat ze de ene dag meer eet dan de andere dag