24 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter krijgt nu biologische jbm van natuurlijk natuurlijk. Dit gaat veel beter dan de nutriton, hier kreeg ze namelijk erge buikkrampen van.

4 maanden geleden

Wij zijn bij een osteopaat geweest voor de verborgen reflux van onze zoon. Dat heeft heb heel erg geholpen.

4 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Gewoon aandringen en niet akkoord gaan bij de huisarts en zeggen dat je een doorverwijzing wil naar de kinderarts. De maagzuurremmers hebben bij ons voor een deel geholpen. Uiteindelijk bleek hij koemelkallergie te hebben (meestal gaat dat gepaard met (verborgen) reflux. Hij krijgt nu pepti in combinatie met de maagzuurremmers. Het is een ander kind nu. Zoveel rustiger en het belangrijkste geen pijn!!! Ik zou met de vuist op tafel slaan bij de huisarts, vooral als je kindje pijn heeft!

4 maanden geleden

Ons meisje had dezelfde klachten. Begonnen met Nutrilon AR gecombineerd met normale Nutrilon. Ellende. Toen normale Nutrilon met jpm. Ellende, incl opname op de kinderafdeling vanwege de reflux en verstopping door jpm. Sinds een aantal weken begonnen met koemelkvrije voeding met jpm van de natuurwinkel en dit gaat véél beter! Ook overweeg ik nog om naar de osteopaat te gaan, misschien dat dat nog positief effect heeft.

4 maanden geleden

Ik heb nexium en dat geeft veel verlichting bij mijn zoontje gekregen van de huisarts, zelf denk ik ook dat de reflux in combinatie is met koemelkallergie maar niemand geloof me de kinderarts niet en de huisarts ook niet jammer genoeg gebruiken ook johannespitbroodmeel en dat gaat goed

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Ik heb nexium en dat geeft veel verlichting bij mijn zoontje gekregen van d ...
Dan zou ik investeren in koemelkvrije voeding. Als de klachten weg gaan of sterk verminderen, weet je genoeg. Als de huisarts/jeugdarts van cb/kinderarts een machtiging maakt, krijg je de voeding vergoed.

4 maanden geleden

Reactie op Teske1987

Dan zou ik investeren in koemelkvrije voeding. Als de klachten weg gaan of ...
Helaas wil de huisarts en consultatie bureau niks voor schrijven ook de kinderarts niet omdat hun blijven aangeven dat het alleen de verborgen reflux is en meer niet hij komt goed aan en is te zwaar vinden ze hij is 5 maanden en 2 weken en weegt 6300 gram en mag nu alleen maar 5 flessen van 150cc aanbieden geen 180cc

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Helaas wil de huisarts en consultatie bureau niks voor schrijven ook de kin ...
Jeetje wat heftig. Mijn zoontje is 4 maanden en 2 weken en 7,2 kg. Zijn groei was altijd goed. Maar had ongelooflijk veel pijn. Nu hij aan de pepti zit en maagzuurremmers is het een ander kind. Ik zou toch aandringen en het aangeven dat hij veel pijn heeft, wellicht dat ze op een gegeven moment toch kijken of ze iets kunnen doen

4 maanden geleden

Reactie op Maihan

Jeetje wat heftig. Mijn zoontje is 4 maanden en 2 weken en 7,2 kg. Zijn gro ...
Ja ik blijf me best doen maar geen 1 instantie geloof me alleen omdat hij geen uitslag heeft zo bizar

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Helaas wil de huisarts en consultatie bureau niks voor schrijven ook de kin ...
Heb je het zelf al getest door Pepti te geven en merkte je echt verschil? Zo ja, dan zou ik echt gauw opzoek gaan naar een andere huisarts of een verwijzing vragen naar een ander zkh/andere kinderarts. Echt belachelijk hoe ze omgaan baby’s die notabene niet zelf kunnen zeggen wat er aan de hand is, maar vervolgens moeder (die het het allerbest weet) niet willen geloven.. Anyway, mijn dochter woog met 4 maanden en 1 week 6200 gram. Ze vinden dat juist vrij licht qua gewicht, maar ik moest mij er geen zorgen over maken. Ze groeit gewoon goed volgens haar eigen curve ofzo zeiden ze. Ik kan me niet voorstellen dat jouw zoontje van 5maanden +2 weken gezien wordt als “te zwaar”. Vind ik ook maar belachelijk. Als je kindje gewoon honger heeft, zou ik gewoon geven wat hij vraagt…

4 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Heb je het zelf al getest door Pepti te geven en merkte je echt verschil? Z ...
Ja ik vind ook bizar hij was in me buik te klein en heeft de groeicurve goed ingehaald en groeit gewoon binnen zijn lijn en gewicht was volgens consultatiebureau ook goed ik vind hem niet te dik in ieder geval , ik kijk hoe het volgende week gaat zo niet dat ga ik pepti halen maar omdat die al zoveel pijn en ongemak heeft wil ik hem rust gunnen dus kijk het nog heel even aan . Soms voel ik me echt een slechte moeder als die zoveel pijn heeft en ik bij artsen niks voor elkaar krijgt

4 maanden geleden

Even ter aanvulling mijn zoontje krijg al sinds de geboorte neo cate (volledig koemelkvrij voeding) mijn oudste heeft koemelkallergie en ik merkte snel genoeg met bv dat hij reageerde als ik melk had benut. Daarom ook na 3 maanden met bv gestopt het was voor mij niet te doen om een dieet te volgen … hij krijgt ondanks de neocate uitlsag. We hadden nog geen jbp geprobeerd omdat mijn oudste daar kraampjes van kreeg. Gisteren telefonisch gesprek met allergoloog en die heeft een afspraak voor ons gemaakt met de kinderarts deze zou de nexium kunnen voorschrijven. In de tussen tijd heeft als advies te beginnen met papfles deze zou ook kunnne helpen tegen reflux en misschien minder kraampjes veroorzaken dan jbp daarnaast is voedzamer en begin hij aan vaste voeding/ granen te wenen. We zijn gisteren gesopt met ochtend fles en een schepje rijstepap hij had even kraampjes maar vandaag niet (reflux was iets minder in de ochtend middag maar nu in de avond weer) dus we zijn aan het overwegen om ook voor het slapengaan een papfles te geven. Misschien voor jullie ook een optie om te beginnen met pap fles?. Verder heb amar 2 dagen paar wortel hapjes late proeven daar ga ik nog geen verschil wel een beetje kraampjes dus morgen wel verder met wortel. Volgende week afspraak bij de huisarts ben benieuwd …

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Ik heb nexium en dat geeft veel verlichting bij mijn zoontje gekregen van d ...
Belachelijk! Ik had dit precies bij mijn eerste zoon: wat geholpen heeft was hem filme. Als die de kraampen aanvallen kreeg en dan erbij praten hij is nu 2 uur aan het huilen enz .. datum en tijd aangeven en dit laten zien aan de arts (als er uitslag is ook foto’s maken). We werden ook van de kast naar de muur gestuurd 5 verschillende voedingen en combinatie geprobeerd todas y kapot en kapot gestrest en moe was samen met mijn vriend de huisarts boos hadden gebeld mijn zoontje aan het huilen in de achtergrond dat we eisten de dieet voeding te krijgen per direct machtiging dus geen vraag meer maar echt eisen met alle bewijsmateriaal datum dat je een andere voeding geprobeerd heb foto’s videos etc.op dat moment snelste dan ooit op dezelfde dag machtiging neo cate besteld en de volgende dag in huis. Gelijk een ander kind

4 maanden geleden

Wij hebben nutrilon omneo gehad standaard nutrilon kruitvat eigen merk nu kruitvat extra care , we hebben volgende week nieuwe huisarts dus daar gaan we volgende week heen hij heeft geen uitslag maar wel extreme krampen en wat zeggen ze hoe is de zwangerschap gegaan en de bevalling ja met veel stress en nu geven ze dat aan dat het ventje dus veel stress van mij heeft gehad dat het daarom niet goed gaat met de voeding dus ze geven mij nog de schuld ook , ja hij is te vroeg geboren en ja had veel stress omdat hij te klein was en zo maar verder is die gezond en zit die op zijn eigen curve en is die goed aan het groeien maar nu is die weer te zwaar hij weegt nu 6300 gram en is 5maanden en 2 weken oud ik weet het echt niet meer nu mag die maar 5 flessen van 150 cc en een hapje das toch te weinig of heb ik het mis

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Wij hebben nutrilon omneo gehad standaard nutrilon kruitvat eigen merk nu k ...
Hij is toch niet te zwaar. ? Mijn zoontje is nog geen 5 maanden en 2 weken geleden was 6.700 g. Hij is met 38 weken geboren. Bij mijn eerste zoon met koemelkallergie was ook niet duidelijk uitslag of eczeem wel berg en heftige kraampen. Dus het kan maar hoeft niet per alle symptomen kraamoen kan ook genoeg zijn hoor … en tja mijn zwangerschappen waren ook heel stressvol ik heb zelfs bij de eerdte zwangerschapsvergiftiging gehad maar als die koemelkallergie heeft kom daar niet van hoor … succes met deze nieuwe huisarts en wist om voeding zonder koemelkeiwit om te testen anders koop het zelf via marktplaats neocate

4 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Hij is toch niet te zwaar. ? Mijn zoontje is nog geen 5 maanden en 2 weken ...
Wij gaan dalijk pepti halen ben het zat

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Ja ik vind ook bizar hij was in me buik te klein en heeft de groeicurve goe ...
Ja ik snap je volledig. Wisselen van voeding is natuurlijk ook weer een hele verandering voor hem. Vaak merk je wel al verschil in 1 a 2 dagen en na 2 weken zou het over moeten zijn als het kma is. Weet iig dat je écht geen slechte moeder bent. Je voelt je machteloos maar zoals ik hier lees doe je echt je best!

4 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Ja ik snap je volledig. Wisselen van voeding is natuurlijk ook weer een hel ...
We gaan het zien heb vandaag pepti gehaald en hopelijk gaat dat beter hij gaat nu ook minder drinken en ineens rode plekken op zijn hoofd

4 maanden geleden

Update heb net flesje gegeven 150 cc en dronk er 140 vanochtend van de andere voeding wilde die net 90 drinken plus hij huilde niet na het flesje en deed ook niet overstrekken , en nam de straks een paar happen fruithapje wat die van de week ook niet meer wilde en hij was vrolijk de straks

4 maanden geleden

Reactie op melis2024

Update heb net flesje gegeven 150 cc en dronk er 140 vanochtend van de ande ...
Fijn om te lezen dat het beter gaat. Voor mijn zoontje was pepti niet genoeg omdat het verknipte koemelkeiwit is dus hij kreeg alsnog veel reflux van maar ik weet dat sommige kindjes met kma het wel aan kunnen dan is het minder heftig, ik hoop dat deze de juiste voeding voor je kindje is. Maak foto’s en video’s en laat de huisarts zien dat het nu beter gaat zodat ze een machtiging kunnen geven en je het vergoed krijgt. Mocht hij weer klachten krijgen dan kan je een dato verder en neo cate of alfamino proberen. 150 ml is netjes.