12 Reacties
4 maanden geleden
Misschien johannesbroodpitmeel proberen? Zorgt dat de voeding iets dikker wordt waardoor ze minder snel last hebben
4 maanden geleden
Reactie op larissa040722
Misschien johannesbroodpitmeel proberen? Zorgt dat de voeding iets dikker w ...
Ik geef (gekolfde) borstvoeding en wil eerst even kijken wat het koemelkvrije dieet doet voordat ik iets toevoeg aan de voeding, maar wellicht over een tijdje wel het proberen waard!
4 maanden geleden
Mijn zoontje heeft het ook ik geef snachts maar 1 borst dan zit hij niet zo vol dat alles eruit komt.
Johannesbroodpitmeel werd bij mij afgeraden zorgt vaak voor buikkrampen en verstopping.(krijg je weer ander probleem)
4 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde probleem ook overnagedacht om reflux medicatie aan te vragen maar kinderarts gaf aan dat ik zsm mocht beginnen met hapjes aanbieden en daardoor de reflux minder zou worden ik was namelijk nog niet begonnen vanwege de extreme reflux en uitslag maar ze gaf gisteren aan juist ermee te beginnen dus ga deze week aan de slag met de hoop dat de reflux beter wordt. Ik heb geen tips die je niet benoemd hebt, rechtop houden , goed laten boeren, wieg omhoog, even in de wipstoel of stokke laten zitten na het boeren. Ik heb gehoord het indikken van voeding maar daar beginnen we niet aan vanwege kans op kraampjes dan wordt het alleen maar erger. We geven probiotica ( of dit helpt weet ik niet maar in het algemeen helpt voor een goede darmflora en ontlasting). We gebruiken dr Browns maar ik lees dat je borstvoeding geef dus daar heb je niets aan hehe. Succes !
4 maanden geleden
Ons zoontje heeft ook last van verborgen reflux, maar lijkt hier (gek genoeg) ‘s nachts minder last van te hebben. Al sinds de geboorte ervaart hij het ongemak eigenlijk voornamelijk overdag. Overdag houden wij hem dus wel minimaal 30 min rechtop na de voeding, maar ‘s nachts max 10 minuten. Wellicht eens kijken hoe dat gaat?
4 maanden geleden
Mijn dochter heeft ook reflux en we hadden ook een vermoeden van KMA. Ik ben dus ook op dieet geweest. Het duurt twee weken alvorens doe koemelkeiwitten uit jouw systeem zijn en dan twee weken alvorens ze ook volledig uit je kindje z'n systeem zijn.
Bij ons hielp het onvoldoende en hebben we andere medicatie gekregen tegen haar reflux ☺️
De osteopaat kan ook wonderen doen trouwens
4 maanden geleden
Reactie op MaritDPL
Mijn dochter heeft ook reflux en we hadden ook een vermoeden van KMA. Ik be ...
Jammer dat het bij jullie niet hielp! Of misschien ook weer niet, want dat dieet is ook maar gedoe 😅 gaat het nu met medicatie beter?
We zijn toen hij een maand was een keer bij de osteopaat geweest ivm stuitligging en mogelijke spanning in de heupen, maar toen speelde dit nog niet. Donderdag gaan we nog een keer, dus hopelijk helpt dat idd ook nog.
4 maanden geleden
Wij houden onze dochter 15 a 20 minuten rechtop na een fles. In de nacht nemen we haar bij ons in bed (nu sinds gister op eigen kamer), gaan zelf lekker liggen met extra kussen in rug en benen omhoog en ze ligt dan op onze benen met gezicht naar ons. Dan valt ze tijdens fles in slaap en houden we haar nog rechtop. Op deze manier heb je je handen vrij en zit ik na de fles nog even te relaxen op m’n telefoon. Vind dit zelf prettiger dan op een stoel ofzo. Zo blijf ik zelf nog een beetje moe en lekker warm in bed en comfortabel. Ik laat de deuren open zodat ik in een keer terug kan lopen en haar zo weer terug kan leggen. Weet niet of je het al zo doet, maar helpt bij ons om het iets aangenamer te maken
4 maanden geleden
Kregen jullie de medicatie van de huisarts ? Onze huisarts zegt dat nexium alleen door de kinderarts voorgeschreven kan worden doet heel moeilijk er over … kinderarts vind het allemaal mee vallen en niets gehoord over medicatie :( maar vandaag dronk bij 2 flessen maar 120/130. Ik ga morgen jbm proberen en hopen dat dit niet voor kraampjes verzorgd.
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Kregen jullie de medicatie van de huisarts ? Onze huisarts zegt dat nexium ...
Ons meisje krijgt omneprazole. Onze kinderarts had ons eerst de siroop voorgeschreven maar daar reageerde haar darmen te veel op dus nu krijgt ze de pilletjes en gaat het veel beter.
Ik woon wel in België en ik heb de indruk (al van bij m'n zoon) dat ze in NL iets moeilijker medicatie geven. 😬