14 Reacties
4 maanden geleden
Mooi dat je het overweegt! Ik ben na 3 maanden aan het relateren. Is een zwaar proces waar je voor volle 100% achter moet staan. Elke 3 uur kolven en veel geduld hebben. Zit zelf nu na 1,5 maand op 25 ml per kolf sessie. Zal bij iedereen natuurlijk anders zijn, maar bereid je voor 😊
Ons dochtertje groeit niet zo goed dus genoeg motivatie om het door te zetten, ook al is het wel zwaar en veel.
Succes! ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Sproet
Mooi om het te overwegen. Hier heel kort ook overwogen, maar ik was zo ontz ...
Ik twijfel ontzettend. Ik heb achteraf gezien toch borstvoeding willen proberen maar door borsttrauma durfde ik het niet aan. Ik heb besloten dat als het ons gegund is bij een tweede te willen kolven. Ik vraag mij alleen af of ik het nu nog de moeite waard vind omdat er zo veel tijd overheen gaat om weer te kunnen starten. Mijn dochter is nu 4,5 maand.
4 maanden geleden
Heel dapper van je! Ik heb 3 maanden bv gegeven en was al zwaar genoeg en besloten om te stoppen met pijn aan mijn hart omdat mijn zoontje koemelkallergie heeft en alles alleen maar zwaarder werd voor mij hierdoor en ik herstelde van andere klachten gewoon niet of heel langzaam. Maar ik wens je vele succes ik hoop dat het lukt. En laat je weten als het lukt ? Het zou fijn om te weten dat het gelukt is
4 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik twijfel ontzettend. Ik heb achteraf gezien toch borstvoeding willen prob ...
Als jij vindt dat het waard is, dan is dat je tijd waard. ☺️ Maar als je heel erg twijfelt, is het dan misschien een idee om eens met POH-GGZ te praten en te kijken of je het trauma een plek kunt geven eerst? Een blije mama is een blije baby, lieve mama. 💛 Wat je ook kiest, alles is goed!
4 maanden geleden
Wat lief, dank je wel! Sta in de wachtrij voor de GGZ dus we gaan er aan werken. Bij de tweede hoop ik het aan te kunnen!
4 maanden geleden
Geen ervaring! Maar ik ben lid van het borstvoedingsforum op Facebook en zag laatst iets over relacteren voorbij komen. Als je lid wordt en de zoekfunctie gebruikt, zie je al veel tips voorbij komen! Zoals ik het zo snel kan zien daar, kan het zeker. Maar vereist het wel wat energie (frequent kolven op een dag - en waarschijnlijk ook nacht).
4 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Ik twijfel ontzettend. Ik heb achteraf gezien toch borstvoeding willen prob ...
Gekke vraag misschien, maar wat is een borsttrauma?
4 maanden geleden
Reactie op vincent1993
Gekke vraag misschien, maar wat is een borsttrauma?
Helemaal geen gekke vraag, ik ben geopereerd aan mijn borst. Hierbij heb ik een beschadiging opgelopen en hier heb ik ook een mentale trauma aan overgehouden. Ik zou gewoon borstvoeding kunnen geven alleen vind ik dit heel eng. Ik dacht in eerste instantie nou gaat nooit gebeuren maar nu ik gezien heb hoe intiem dit kan zijn sta ik er voor open.
4 maanden geleden
Reactie op MamavanLuna24
Helemaal geen gekke vraag, ik ben geopereerd aan mijn borst. Hierbij heb ik ...
Ik heb zelf ook twee keer een operatie aan mijn borst gehad. Bij de eerste lukte live bv niet goed dus heb ik gekolfd. Vond ik heel zwaar. Geen trauma, maar wel een grote onzekerheid aan over gehouden. Geef nu 4 maanden borstvoeding en ik merk dat juist het voeden mij mentaal sterker maakt. Het geeft vertrouwen en werkt echt helend. Zou het bij een tweede zeker proberen. Heeft mij echt positief veranderd!
4 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Ik heb zelf ook twee keer een operatie aan mijn borst gehad. Bij de eerste ...
Wat lief dat je dit deelt, vond het ook zo bijzonder om het te zien. Vond het zo veel liefde en vrouw uitstralen. Ik denk dat ik het voor nu laat bij mijn kv keuze want daar sta ik 100% achter ondanks dat ik achteraf gezien denk ach had t geprobeerd. Bij een tweede gaan we gewoon gelijk starten met borstvoeding😊
4 maanden geleden
Misschien is het een idee om tijdens de 2e zwangerschap vast met een lactatiekundige een afspraak te maken en alles door te spreken. Een prenataal consult zodat je als de kleine er is, vol vertrouwen kunt starten met de borstvoeding?
Ook zou je nu telefonisch contact op kunnen nemen en dan kan ze je vast vertellen hoe relacteren in zijn werk gaat. Succes met de keuze❤️
4 maanden geleden
Jullie zijn allemaal zo ontzettend supportive. Dank je wel! Geeft me zo een goed gevoel. Ik heb denk al mijn tips en bemoedigende woorden dus ga dit topic sluiten! Thank you! 🤍