34 Reacties
3 maanden geleden
Ben hier ook benieuwd na, bij ons is het alsvolgt
7u wakker fles 180+6
Vaak slaapt hij dan tot 9u nog door
10u oefenhapje fruit
11u fles 180+6 en daarna na bed tot +/- 14u
15u fles 180+6
Hier slaapt hij +/- 30 min
17u oefenhapje groente
19u fles en na bed 210+7
22 weken is die van ons
Oefenhapjes had ik eerst wortel en leek niet interesse te hebben
Nu sperziebonen gedaan 1x en die vind hij geweldig dus misschien dat proberen?
3 maanden geleden
Wij hadden dit eerder ook precies zo, volgden gewoon het ritme van onze dochter (22 weken). We zijn een paar weken terug op advies van cb meer een ritme gaan volgen volgens een schema omdat het in slaap komen savonds heel moeizaam ging (zaten er vaak 3u bij). Maar nu we meer een vast ritme aanhouden en ze daaraan gewend is gaat het slapen veel beter. En merken nu ook dat ze dit ritme zelf heeft 'aangeleerd'.
Klinkt alsof je baby dan meer hazeslaapjes doet overdag, en te vaak slapen overdag schijnt hazeslaapjes ook in stand te houden.. omdat er toch wel weer gauw een moment komt om te gaan slapen. Advies van cb was 3 slaapjes overdag. Het is even lastig om dat patroon te doorbreken, maar heeft bij ons wel geholpen! Succes!
3 maanden geleden
Reactie op simone2504
Wij hadden dit eerder ook precies zo, volgden gewoon het ritme van onze doc ...
Oja en haar ritme is nu ongeveer zo:
7.00 borstvoeding
9.00-10.00 slaapje
10.00 groentehapje
11.oo borstvoeding
12.00-14.15 slaapje
15.00 borstvoeding
16.30-17.00 slaapje
19.00 naar bed
Ze komt snachts nog wel 2x voor een voeding (helaas 😅)
Groentehapjes vond ze de eerste paar keren gek, maar nu vindt ze het heerlijk! En wil ze zelfs al meer.. maar met uitbreiden wachten we nog even..
3 maanden geleden
Reactie op simone2504
Wij hadden dit eerder ook precies zo, volgden gewoon het ritme van onze doc ...
Klopt, dat denken wij ook. Alleen hij lijkt zo snel verveeld en moet continu vermaakt worden. Dat laatste half uur voordat hij twee uur wakker is, is hij echt niet gezellig zeg maar haha. Had jij dat ook?
3 maanden geleden
Reactie op Elisedb
Klopt, dat denken wij ook. Alleen hij lijkt zo snel verveeld en moet contin ...
Ah nee dat herken ik niet zozeer.. misschien ook omdat ie dat nog niet gewend is om zo lang wakker te zijn en moet hij daar even doorheen misschien? Blijft zo'n zoektocht he..!?
3 maanden geleden
Hiii, wij houden een beetje het “slaapwijzer baby” ebook aan van 24 baby. Wij zijn hier wel al best vroeg mee begonnen omdat ik het allemaal erg zoeken vond. Het is in het begin even oefenen, maar merken nu dat t ritme hem heel erg helpt! Staan ook veel handige tips in met slaapjes, want het kan niet altijd goed gaan natuurlijk! Ook zijn we bijv later begonnen met oefenhapjes dus kijken we qua eettijden een beetje wat werkt maar het is een super fijne richtlijn!
7 wakker & voeding
9.15.10 slapen
11 voeding
12/12.15-14.15/14.30 slapen
14.30 voeding
16.30-17 slapen
17 oefenhapje
18.30 voeding & naar bed
Eerst zaten we er soms uren bij maar nu zingen we een liedje, kusjes en zijn we weg. Soms valt ie gelijk in slaap en soms kletst ie nog even wat af haha maar hij doet het super!
3 maanden geleden
Reactie op simone2504
Oja en haar ritme is nu ongeveer zo:
7.00 borstvoeding
9.00-10.00 slaapje
1 ...
Mag ik vragen hoe jullie begonnen zijn met het introduceren van dit schema? Waar begin je 🙈
3 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Mag ik vragen hoe jullie begonnen zijn met het introduceren van dit schema? ...
Ik ben in eerste instantie begonnen met in de nacht minder voeding geven, eerder afkoppelen.. zodat ze om 7u haar eerste grote voeding van de dag krijgt (waar we haar eerder lieten uitslapen zolang zij wilde). En haar vooral bij het middagslaapje wel steeds weer in slaap te helpen als ze al eerder wakker werd dan de 2u aaneengesloten slapen. (Terwijl ik haar eerder dan dus maar uit bed haalde omdat ik dacht dat ze genoeg slaap had gehad). Voelde in het begin onnatuurlijk en niet heel fijn om vrij strak op die tijden te zitten, maar inmiddels is het gewoon haar nieuwe ritme geworden.
En wat ook wel geholpen heeft denk ik is dat ik haar eerder pas op bed legde als ze jammerig werd, maar met dit schema heb ik wat meer gelet op dat ze (bij 22wk) niet langer dan 2u-2.15 achter elkaar wakker is en haar dus wel gewoon op bed te leggen ook al lijkt ze nog niet zo moe.
Het in slaap komen savonds is daar ook wel mee verbeterd (ipv 3 uur nu soms 3 kwartier tot een uur erbij blijven om haar in slaap te helpen savonds, kan nog steeds beter maar ben er al erg blij mee!).
Ik heb trouwens het boekje: 'het baby slaapboek' (is van slaaptipsvoorbabys.nl), die vinden wij echt heel fijn en ligt de laatste tijd altijd open op tafel hier 😅
2 maanden geleden
Reactie op simone2504
Ik ben in eerste instantie begonnen met in de nacht minder voeding geven, e ...
Oja en we maken haar ook wel wakker als ze 'te lang' slaapt om te voorkomen dat ze voor een volgend slaapje niet moe genoeg is..
2 maanden geleden
Reactie op simone2504
Ik ben in eerste instantie begonnen met in de nacht minder voeding geven, e ...
Thanks voor het delen! Hier kwam ze vannacht ook weer 2 x (bv) om vervolgens in de ochtend weinig te drinken… misschien kan ik dat ook toe gaan passen 😊.
Fijn dat ‘t nu voor jullie zo goed werkt!
2 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Thanks voor het delen! Hier kwam ze vannacht ook weer 2 x (bv) om vervolgen ...
Ah ja hopelijk werkt het voor jullie, succes! Mijn dochter komt ondanks dat in de nacht ook alsnog wel 1-2 keer hoor (ook bv)..
2 maanden geleden
Reactie op Elisedb
Ik vind dit dus echt al een ritme 🙈 die van ons slaapt echt niet van 11 to ...
Het komt goed!
Wij zijn rond de 6 weken al begonnen met smiddags in zijn eigen bedje leggen en ben steeds meer op gaan letten op de 'wakker' tijden en die een beetje aan gaan houden en net voor hij aangaf ik ben moe al in bed en ging dan na een tijdje zonder moeite slapen. Maar soms zijn zijn ochtend en na middag slaapje ook nog even wennen maar het slaapje van af 11u gaat echt goed dus daarop door borduren.
2 maanden geleden
Soms is het even een beetje zoeken wat past bij je kindje. Probeer zelf een structuur te creëren.
Voor ons zit er inmiddels een fijn ritme in. Schema is ongeveer zo, met kleine slag om de arm (soms een half uurtje afwijkend ivm slaap). Dochter slaapt al sinds week 2 op haar eigen kamer!
07.00 - Flesje 180
09.00 - Slapen
10.00 - Fruithapje
11.30 - Flesje 210
12.30 - Slapen
15.00 - Flesje 180
16.30 - Slapen
17.30 - Groentehapje
18.30 - Flesje 210 (of 180 papfles)
19.00/19.30 - Naar bed
2 maanden geleden
Reactie op VH94
Hiii, wij houden een beetje het “slaapwijzer baby” ebook aan van 24 baby. W ...
Zelfde ritme! Hoe oud is jouw kleine? Mijne 5 maanden en zou al Wakkertijd van 2 uur en 15 min moeten hebben maar na 2 uur wordt ze heel vervelend. Dus we gaan het opbouwen met 5 min per week. Lukt de Wakkertijden bij jullie wel goed om wakker te blijven? X
2 maanden geleden
07:00 Flesje - 180+6
08:30 dutje tot wanneer zij wil (meestal word ze net voor 11 wakker voor de fles)
11:00 flesje
12:30 groente/fruit hapje
13:00 dutje
15:00 flesje
15:30 eventueel een dutje
16:30 groente/fruithapje
19:00 flesje
19:30 naar bed, slaapt dan tot 07:00
2 maanden geleden
Reactie op Snoopy45
Ik vraag me af of jullie dan niet nog een 5e fles aanbieden?
Nee, daar zijn wij mee gestopt.
2 maanden geleden
Dit is hoe we het nu ongeveer doen:
07:30 wakker en aankleden
08:00/08:30 fles 180+6
09:30/10:00 fruithapje
10:30 slapen (tot ongeveer 12:00/12:30)
13:00 fles 180+6
14:00 tussendoortje
14:30/15:00 slapen (tot ongeveer 16:00)
16:00 fles 180+6
18:00 groentehapje