34 Reacties

2 maanden geleden

Bij ons gaat het ongeveer zo: +/- 07:30 wakker en gaan aankleden 08:00 flesje 180+6 09:30 fruithapje 10:00 slapen tot 11:00/11:15 11:15 flesje 180+6 13:00 slaapje 14:00/14:15 flesje 180+6 17:00/17:15 flesje 180+6 17:30 kort slaapje (45min max) 18:15 groente hapje 20:00 laatste fles 180+6 Dan ff laten zakken en naar bedje toe en slaapt ze door tot 07:30 ongeveer😊

2 maanden geleden

Alsnog heel mooi jullie schema’s haha. Maar hier is hij na 30 minuten wakker.. hoe zijn jullie in zo’n mooi schema beland??

2 maanden geleden

Reactie op Elisedb

Alsnog heel mooi jullie schema’s haha. Maar hier is hij na 30 minuten wakke ...
Dit kunnen meerdere dingen zijn. Denk aan meer voeding, of te warm/koud. Maar soms kan het ook helpen om je babytje even te laten liggen na 30 min als het wakker wordt. Mocht het niet huilen natuurlijk! Soms valt het daarna weer zelf in slaap. En ik geloof er ook in dat sommige kindjes minder slaap nodig hebben🤭

2 maanden geleden

Reactie op Roooss_94

Dit kunnen meerdere dingen zijn. Denk aan meer voeding, of te warm/koud. Ma ...
Oh dit heeft ff helemaal niks met de vraag te maken maar jou profielfoto!! Omg wat schattig😍😍😍

2 maanden geleden

Reactie op Elisedb

Wij hadden dat met onze dochter dus eerst ook, en hier geprobeerd haar weer in slaap te helpen als ze al snel wakker werd.. daarmee is t uiteindelijk gelukt haar langere slaapjes (en minder aantal hazenslaapjes) te laten doen.. maar dat veranderde niet van de een op andere dag en had wel eventjes tijd nodig!

2 maanden geleden

Reactie op Michelle1998!

Oh dit heeft ff helemaal niks met de vraag te maken maar jou profielfoto!! ...
Awhhh dankje!! Het is ook echt een dotje🩷

2 maanden geleden

Reactie op Elisedb

Hier ook totaal nog geen kind dat zich aan een schema houdt hoor. Ik geloof dat je slaap maar in beperkte mate kunt sturen. Onze dochter sliep een paar weken terug ineens 1,5-2 uur achter elkaar terwijl ze daarvoor ook steeds slaapjes van 30 minuten deed. Ik heb haar geprobeerd te helpen om langer te slapen maar ik geloof dat bij haar gewoon het kwartje moest vallen. Ineens kon ze het. Dus kortom: niet gek laten maken. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je kind onregelmatig slaapt en misschien ook niet teveel trots voelen als het heel goed slaapt 😙 Persoonlijk zou ik heel onrustig worden van een schema, als je kind eens afwijkt is het gelijk ‘mislukt’. Voor mij werkt het goed om hier niet te rigide in te zijn en gewoon haar behoeftes van de dag te volgen. Hopelijk vind jij een manier die voor jullie werkt 🍀

2 maanden geleden

Reactie op Hannekee92

Hier ook totaal nog geen kind dat zich aan een schema houdt hoor. Ik geloof ...
Precies hetzelfde hier! Ineens ‘snapte’ ze het. Varieert nu van een powernap van 30 minuten tot een lekker lang dutje van 2 uur. Daardoor ook geen ‘vaste’ tijden met dutjes. Sta er hetzelfde in als jij! 😊

2 maanden geleden

Reactie op Hannekee92

Hier ook totaal nog geen kind dat zich aan een schema houdt hoor. Ik geloof ...
Dit inderdaad. En soms weer een dag weinig.

2 maanden geleden

Reactie op simone2504

Ik ben in eerste instantie begonnen met in de nacht minder voeding geven, e ...
Vraagje, hoe krijg je haar weer door naar haar volgende slaapje? Ik probeer een speentje maar hij lijkt klaar wakker 😅

2 maanden geleden

Reactie op simone2504

Ik ben in eerste instantie begonnen met in de nacht minder voeding geven, e ...
Ohwja en onze zoon wordt altijd rond 6.15/6.30 wakker.. hoe reken je dan?

2 maanden geleden

Reactie op lovebaby123

Ohwja en onze zoon wordt altijd rond 6.15/6.30 wakker.. hoe reken je dan?
Ja dat is bij ons soms ook zo dat ze eerder wakker wordt rond half 6 ofzo. Ik voed dan op dat moment wel kort, en om 7u weer zodat ze weer in dat ritme zit. Voor ons werkt dat zo, maar dat kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk! 😊

2 maanden geleden

Reactie op simone2504

Ja dat is bij ons soms ook zo dat ze eerder wakker wordt rond half 6 ofzo. ...
Dankjewel valt ze dan nog in slaap tot 7.00?