5 Reacties
2 jaar geleden
Mijn vriend rookt gewoon. Ik heb ook gerookt tot ik zwanger was. Ik ga het niet uit de weg. Maar als ik kom roken ze niet binnen of iets
2 jaar geleden
Ik ga het wel uit de weg, ik voel me er helemaal niet prettig bij. Ik heb ze laatst wel bij ons uitgenodigd en dan roken ze buiten, dus dan kan je elkaar wel blijven zien. Gewoon kijken wat voor jou prettig voelt!
2 jaar geleden
Ik kan niet tegen de geur van rook (ook voor m’n zwangerschap vind ik het een vervelende geur) dus ik zou het zoveel mogelijk uit de weg gaan, of bijvoorbeeld vragen of ze buiten of ergens anders willen roken. Dat het in hun kleding hangt vind ik ‘minder erg’.
Nu heb ik het geluk dat ik bijna niet tot niet in een rokende omgeving kom. Dus bij mij is het meestal beperkt tot voorbijgangers.
Los daarvan vind ik het tijdens mijn zwangerschap wel extra vervelend merk ik, dus ik zou het zoveel mogelijk uit de weg gaan. Zeker als het een omgeving betreft waarin echt flink wordt gerookt.
2 jaar geleden
Eenmalig zou ik wel gaan, maar als ik wekelijks vrienden om mij heen heb die echt naast mij gaan roken zou ik niet meer gaan. Gelukkig roken de meeste mensen die ik ken buiten en heb nu 2 x een feestje gehad waar overal werd gerookt en dan ging ik het uit de weg, dat overleef ik wel. Maar ik zou niet bij mensen op visite gaan die constant naast mij blijven roken.
2 jaar geleden
Ik zou een inschatting maken per situatie. De ene situatie is de andere niet. Soms zijn mensen bereid om buiten te roken. Soms roken ze alleen in 1 ruimte en de rest van het huis niet (bijvoorbeeld alleen in de serre). Soms zijn er maar weinig rokers. Als er echt teveel rokers zijn die geen rekening willen houden met jou zou ik niet gaan. Verder zou ik kijken wat er per situatie mogelijk is.