10 Reacties
4 maanden geleden
Hier kan ze nog niet omrollen maar heb wel deze angst. Het CB zei dat zodra ze zelf gaan rollen ze ook de kracht hebben om terug te rollen. Kans op wiegendood is dan wat kleiner. Belangrijk is om haar niet te warm aan te doen. Hier ligt ze daarom alleen in haar luier bij 28 graden boven 😉
4 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Hier kan ze nog niet omrollen maar heb wel deze angst. Het CB zei dat zodra ...
Oke dat stelt me wel gerust, ze ligt nu idd ook alleen in haar luiertje. Maar overdag als ze omrolt lukt het haar niet altijd om terug te rollen maar ze word wel altijd pissig en gaat huilen dus ik hoop dat ze dit ook nu zal doen
4 maanden geleden
Mijn zoontje kan sinds een paar dagen ook rollen. Naar zijn buik lukt hem goed maar terug is moeilijker. Hij gaat dan ook huilen en is boos dat het niet lukt.
In zijn slaap rolt hij ook vaak naar zijn buik. Op zijn zij slapen doet hij graag. Hij valt dan ook sneller en dieper in slaap.
Omdat ik dezelfde angst als jullie heb heb ik 2 fijne items die helpen mij een fijne maar vooral een gerustgesteld nacht geven
1. Het doomoo kussen! Voor mij echt een topper!!!!!! Hiermee kan je kind op rug of zij slapen zonder om te rollen naar de buik!
Ik heb deze: https://www.baby-dump.nl/doomoo-multi-sleep.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIzafmmq76hgMVtbGDBx161QFgEAQYCSABEgKrzPD_BwE
Het kussentje gebruik ik niet.
2. Het fedde en kees lakentje. Ideaal om je kindje lekker in te stoppen zonder dat ze naar de buik kunnen rollen. Maar met deze temperaturen te warm. Wel fijn voor normale dagen!
Mij heeft dit enorm geholpen!!!
Hopelijk hebben jullie er iets aan
Succes!! A
4 maanden geleden
Reactie op G_w_e_n_n
Hier kan ze nog niet omrollen maar heb wel deze angst. Het CB zei dat zodra ...
Wat een gekke opmerking. Ik is dat duidelijk nog niet zo. Althans ze kon het nu kan ze van de rug naar de buik rollen. Maar dat houd ze lang vol tot dat ze gefrustreerd raakt en gaat huilen of plat met haar hoofd gaat liggen. Ze gaat echt nog niet uit haar zelf terug ook al zou ze het moeten kunnen. Ik weet van de oudste dat het een relatief korte periode is. Hier doet ze het nog niet in bed maar ze heeft een slaapzak en een strak nunki lakentje...
4 maanden geleden
Ik hoop dat ik je gerust stel: onze dochter ligt zo op haar buik, maar omrollen lukt niet meer😂
Ik heb gemerkt dat ze altijd haar hoofdje weg draait! Ik maak me er dan ook geen zorgen over!
Misschien een tipje; onze dochter vond rollen zo leuk dat ze niet meer ging slapen😅 ik gebruik nu het Nunki lakentje waardoor ze niet meer kan rollen, werkt hier top!
4 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Ik hoop dat ik je gerust stel: onze dochter ligt zo op haar buik, maar omro ...
Oh heel fijn dst ze haar hoofdje weg draait! Ik was gisteren even geschrokken omdat ik op de babyfoon aan t kijken was en ze net gerold was maar met haar gezicht in het matras bleef liggen, ik vond dat wel heel eng maar ze heeft na n paar minuten wel haar hoofd gedraaid maar toen werd ze ook weer wakker🤣 ze weet zelf niet zo goed wat ze wilt denk ik hahah
4 maanden geleden
Mijn dochter draait sinds ze tien weken oud is op haar buik. Ze slaapt dan de hele nacht op haar buik. Ik vond het ook heel eng. Maar mijn fysio en kinderarts hebben aangegeven dat zodra ze niet sterk genoeg zijn in hun nekje ze niet zullen draaien. Dus ze draaien het neusje mooi weg