49 Reacties

2 jaar geleden

Vandaag de tweede keer gehad, dus die is even afwachten nog. Na de eerste alleen even een dagje wat minder goed drinken. Verder geen koorts of diarree. Dus erg weinig last gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Annelieke123

Vandaag de tweede keer gehad, dus die is even afwachten nog. Na de eerste a ...
Heeft ze vandaag ook dan een vaccine gekregen? Mijne krijgt bij de tweede x ook een vaccinatie… ben benieuwd hoe dat gaat

2 jaar geleden

Mijn zoontje was de eerste dag erg slaperig, vandaag wat diarree en heel hangerig en huilerig, maar gelukkig geen koorts.

2 jaar geleden

Vandaag de eerste gehad 8 weken. Verpleegster zei dat hij last van buikkraampjes en of diarree zou kunnen krijgen maar meestal paar dagen later.

2 jaar geleden

Reactie op Sakinas

Heeft ze vandaag ook dan een vaccine gekregen? Mijne krijgt bij de tweede x ...
De eerste keer heeft ze alleen het rota vaccin gehad. (Wij volgen een iets ander schema door omstandigheden). Vandaag heeft ze ook dktp-hib-hepB en pneumokokken gehad. Dus nu is het niet echt goed te zeggen waar het vandaan komt als ze verschijnselen heeft. Ze slaapt nu in ieder geval al een hele tijd, veel langer dan ze normaal in de middag doet.

2 jaar geleden

Hier 40 graden koorts en meer krampjes en hangerig.. week erna begon het!

2 jaar geleden

Ons kindje heeft er koorts van gehad en flinke diarree met krampjes.. ook spuugde ze daarna redelijk veel na iedere voeding (geen idee of dat ook door dat vaccin kwam maar ga er wel vanuit aangezien ze normaal nooit echt spuugt..) Vond het zo sneu om haar zo onrustig te zien🙈

2 jaar geleden

Onze dochter heeft dinsdag haar eerste druppels gehad, nog geen bijwerkingen gehad (gelukkig) succes allemaal voor de kindjes die wel helaas bijwerkingen krijgen :(

2 jaar geleden

Hier afgelopen dinsdag gehad, vandaag uit het niks hard huilen en hazenslaapjes, mopperen en krampen. Ze vertelde dat het echt na een paar dagen pas kon zijn dat ze echt bijwerkingen kreeg. Ik mis mijn vrolijke meisje :(

2 jaar geleden

Ons meisje heeft het vaccin anderhalve week geleden gehad. Diezelfde dag startten de bijwerkingen. Extra slapen, veel meer krampen, hangerig, duidelijk meer spugen dan voorheen, soms ook overgeven (vorige voeding die dan terug komt). Daarnaast vanaf het begin slechtere luiers, tot inmiddels echt waterige diarree aan toe. Vandaag bij het consultatiebureau: Ja, ze kunnen er tot 2 weken lang last van hebben. Dat is andere informatie dan die ons vooraf gegeven werd. Wij hebben inmiddels besloten om deze rotzooi niet nogmaals te geven.

2 jaar geleden

Wij geven deze niet door de vervelende bijwerkingen, ons zoontje heeft al veel last van krampjes en moeilijke stoelgang. Overige vaccins krijgt hij wel gewoon.

2 jaar geleden

Mijnes krijgt rota vaccin niet. Deze vaccin is nieuw nieuw, dus ik wil dit niet. De rest krijgt ze wel

2 jaar geleden

Reactie op okok33

Mijnes krijgt rota vaccin niet. Deze vaccin is nieuw nieuw, dus ik wil dit ...
Ik heb dus ff gezocht, het is niet nieuw. Het vaccin werd eerder al aan prematuur of zieke baby's gegeven.

2 jaar geleden

Zo te lezen zijn de bijwerkingen alsof ze dit rots virus zouden krijgen 😵‍💫 wat is dan de nut hierin … ik heb geen idee of rots virus zou gevaarlijk zijn Maargoed ik heb het al laten geven duimen dat de bijwerkingen mee vallen hij slaapt iig veel vandaag …

2 jaar geleden

Reactie op okok33

Mijnes krijgt rota vaccin niet. Deze vaccin is nieuw nieuw, dus ik wil dit ...
Het vaccin is niet nieuw. Wordt al jaren in andere Europese landen gegeven, Nederland is gewoon laat hiermee.

2 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Zo te lezen zijn de bijwerkingen alsof ze dit rots virus zouden krijgen 😵‍ ...
Ja dat is vaak ook zo met een vaccin zit een gedeelte in vandaar dat ik het ik lastig vind. Kreeg als advies dat ik mensen met een zwakke weerstand mijn dochter niet mocht laten verschonen omdat er dus deeltjes virus in de ontlasting kan zitten. En het is überhaupt zo dat ze het wel kunnen krijgen maar minder ziek.. dus met het vaccin krijgen ze het zowieso deels en "misschien" later maar dan "minder" ziek. Lastig hoor oudste gaat naar de opvang dus leek me wel slim om te doen . Anders zijds heeft de dit vaccin ook nooit gehad en buikgriep etc dat is iets wat ze altijd wel een keer krijgen. Nu begrijp ik wel dat dit heftiger moet zijn. Maar het is niet uitgesloten dat ze het nu niet krijgen alleen minder ziek. Nu krijgen ze het deels dus al met 8, weken. Tja waar doe je goed aan🤷 blijft een gok.

2 jaar geleden

Niks van gemerkt bij haar! Ik ben blij dat ze ‘m heeft. Vergeet niet dat eventuele bijwerkingen nooit zo erg zijn als het echte virus. Mijn zusje is als baby enorm ziek van het rota virus geweest en moest bij 10 dagen oud opgenomen worden in het ziekenhuis.

2 jaar geleden

Ik vind het vooral spannend omdat het met 8 weken gegeven word en ze koorts kan krijgen… terwijl er altijd word gezegd dat een kind onder 3 mnd geen koorts mag krijgen.. dan denk ik waarom wel dit vaccain met dit risico?

2 jaar geleden

Reactie op Atmvh

Het vaccin is niet nieuw. Wordt al jaren in andere Europese landen gegeven, ...
Inderdaad, Nederland is 1 van de laatste landen die dit in het vaccinatie programma aanbiedt :) en alle bijwerkingen en info is gewoon netjes te vinden op de officiële websites en bij het CB :)

2 jaar geleden

Reactie op Michelle1998!

Ons kindje heeft er koorts van gehad en flinke diarree met krampjes.. ook s ...
Wanneer kreeg je kindje daar last van? Na hoeveel dagen?