17 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 31 januari een ruggenprik gehad en heb hier ook een tijdje last van gehad, volgens de gynaecoloog kan dit wel een tijdje duren maar bij mij is het wel aardig afgenomen.
2 jaar geleden
Heb 29 februari 2 keer de ruggenprik gehad, omdat de 1e niet genoeg werkte. Had erg last van hoofdpijn, pijn in mn nek, straalde door via mn schouders richting mn armen. Ben de 1e dagen zo beroerd geweest, dat ik overgaf als ik ging zitten. Blijkbaar was de 1e niet goed geprikt, en lekte het er. Pp aanraden vlk, 5 dagen plat gelegen, 4xdaags paracetamol/ibuprofen, trok het weer weg. Ik zou het zeker aankaarten
2 jaar geleden
Ik ben 9 feb bevallen en heb dit ook. Heb het bij mijn nacontrole aangekaart en ze gaf aan dat ik het een half jaar moet geven. Kan zijn dat er een zenuw is geraakt oid. Niets ernstigs en zou over moeten gaan. 🙂 het is bij mij wel al minder, maar wel een gek gevoel he? Lastig te omschrijven. Niet echt pijnlijk ofzo maar idd een soort van stijf
2 jaar geleden
Vandaag nacontrole gehad en nagevraagd bij de gynaecologe en zij zei dat het niet door de epidurale kan zijn (bij mij alleszins toch). Als het daarvan zou zijn zou de pijn al direct erna aanwezig moeten zijn geweest en niet plots na een tijdje opgekomen. Zou vooral komen door overbelasting (kindje dragen enzo) En je hebt dan ook pijn op die wervels waar ook de epidurale werd gezet
2 jaar geleden
Reactie op mamaaa97
Vandaag nacontrole gehad en nagevraagd bij de gynaecologe en zij zei dat he ...
Hier nu 6 weken geleden een spoedkeizersnede gehad. Ik voel ook de plekken nog waar geprikt is, denk ik.. ze hebben 3x mis geprikt.
2 jaar geleden
Hier ook heel erg gevoelig rondom de plek waar hij is gezet. Ze hebben bij mij ook 2x misgeprikt. Het is idd een soort spierpijn maar ook soort overgevoeligheid als je er overheen aait!
Bij mijn vorige bevalling is ook 2x mis geprikt en ik vroeg toevallig gister aan mijn man hoelang het toen duurde voor dat die overgevoeligheid weg ging.. het werd na een half jaar wel beter maar het blijft een gevoelige plek! Komt ook door het misprikken. Het is een soort traumaatje in mijn lichaam lijkt wel.. heel irritant.
Toen ik na de bevalling wilde douchen en daarna naar huis zou mogen, zakte ik door mn been.. dat heb ik nog 24u gehad. Dus bij mij was het allemaal niet zo lekker..
Heeft er iemand ook dat als je langere tijd zit (bijv beetje onderuitgezakt op bank, of in kleermakerszit met borstvoeding) dat je onderrug/bil en soms ook been gaat slapen?
Ik ben nog wel door de anesthesie na de bevalling gebeld of alles goed ging, omdat het dus was misgegaan met prikken (en ik van te voren had aangegeven dat ik daar echt tegenop zag omdat dat vorige keer ook was en toen heel heftig). Heb toen wel aangegeven van het door mn been zakken, maar dat kon gebeuren zei ze.. Maar verder was er niks bijzonders.
Oh en ik zag hier iemand over die hoofdpijn; toen de derde keer eindelijk de ruggenprik zat, gaf de anesthesie aan dat ik last kon krijgen van extreme hoofdpijn, door het mis prikken. Dit heb ik gelukkig niet gehad maar klinkt alsof jij dat dus wel hebt! Zou misschien toch even overleggen..?
2 jaar geleden
Zelf heb ik ook last gehad van rugpijn en pijn aan mijn stuitje. Ben naar een bekken fysio gegaan en zij gaf aan dat er in dat gebied tijdens een bevalling gewoon veel gebeurd, vervolgens kunnen verkeerde houdingen bij bijv voeden het verergeren. Mijn stuitje stond scheef, ze heeft dat manueel rechtgezet, net als enkele rugwervels en nu geen last meer :)
2 jaar geleden
Reactie op Flora12345
Zelf heb ik ook last gehad van rugpijn en pijn aan mijn stuitje. Ben naar e ...
Had je dat naar aanleiding van ruggenprik? Want ik herken wel wat je zegt, dat had ik na vorige bevalling ook. Maar dat was idd door de bevalling. Dit is een heel ander soort pijn/gevoeligheid/beursheid/spierpijn.. kan het niet goed omschrijven maar prettig is het niet!
2 jaar geleden
Reactie op moes1
Had je dat naar aanleiding van ruggenprik? Want ik herken wel wat je zegt, ...
Ja na ruggenprik inderdaad. Een soort dof gevoel had ik, alsof ik een ‘houten kont’ had maar precies op 1 plek en last van onderrug.
2 jaar geleden
Herkenbaar gevoel, nu gaf de verloskundige in het ziekenhuis wel aan dat ze eerder vermoedde dat het van mijn bekken weg zou komen en spieren ook. Nu weet ik wel dat ik ook merk dat ik nu andere houding veel zit wat niet mee helpt!
2 jaar geleden
Reactie op Skye_
Ik ben 9 feb bevallen en heb dit ook. Heb het bij mijn nacontrole aangekaar ...
Heel vervelend had ik ook tot een jaar had het geduurd bij mij. Zo erg dat dragen of lopen tegen een berg en bergaf en vooral met een kinderwagen echt te zwaar was voor mij. Nu heb ik gelukkig geen epidraal bij de tweede bevalling nodig gehad🥰