16 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb glazen dr Brown flessen vind ze veel fijner dan de plastic variant

4 maanden geleden

Reactie op Steffiek

Ik heb glazen dr Brown flessen vind ze veel fijner dan de plastic variant
En ze zien er schoner uit dan de lastige daar komt zo’n waas op zeg maar na een paar keer, bij glas niet. Gebruik ze al sinds mijn 1e kindje en na 4 jaar is die pas stuk gegaan en een nieuwe gekocht

4 maanden geleden

Ik gebruik de glazen flessen van Philips Avent. Tevreden mee! Dik gehard glas dus gaat echt niet zomaar stuk. Heb er een paar extra goedkoop via Vinted gekocht, en gewone schroefdoppen voor erop via Amazon besteld zodat ik ze ook gewoon zonder speen als bewaarfles kan gebruiken.

4 maanden geleden

Glazen difrax flesje, heel fijn!

4 maanden geleden

Ik heb ook de glazen difrax fles, hij is super makkelijk schoon te houden en gaat niet zomaar kapot. 1 keer stootte mijn man er 1 van tafel die ging toen helaas wel kapot.

4 maanden geleden

O en voor mijn melk in te bewaren gebruik ik de sterifeed glazen flesjes, die zijn echt top!

4 maanden geleden

Ik gebruik de glazen flessen van Lansinoh. Die kunnen tenminste in de vaatwasser zonder dat ze verkleuren. Ik heb de fles al eens van het aanrecht laten vallen op een stenen vloer en toen was deze nog heel. Ze kunnen dus tegen een stootje. Heb nu ook de RVS fles van Pura besteld. Lijkt me toch handiger voor onderweg. Ze hebben ook een meegroeifles waar je steeds andere doppen op kunt zetten. Deze moet ik dus nog uitproberen. De opvang heeft liever wel een plastic fles dus daar drinkt ze wel nog uit plastic maar ik vind die maar snel stinken.

4 maanden geleden

Ik heb Brown en bevalt super! Blijft heel mooi schoon, heb er 2 voor 2 kindjes. Ff omspoelen met heet water en klaar. Enige nadeel is nog wel het plastic groene dingetje.

4 maanden geleden

Vanwege het plastic verhaal? Hegen schijnt daarvoor ook een goed alternatief te zijn. Heeft niet de Dpib stoffen die andere plastic drinkflessen wel hebben.

4 maanden geleden

Hier de glazen fles van Mam, ook heel tevreden! Ze vallen echt niet zomaar kapot. (Weet niet hoe het voor andere merken is maar deze zijn veel goedkoper via Amazon dan via bv Bol!) En sterifeed inderdaad voor de voorraad.

4 maanden geleden

Dankjulliewel allemaal! En inderdaad ivm de microplastics! Ben ook naar Hegen aan het kijken, qua meegroei is dat handig! Maar ik ga ook die van Pura even opzoeken!

4 maanden geleden

Ik heb me niet heel erg in verdiept heb wel een glazen fles van avent gehad deze is kapot gegaan maar heb gehoord dat er hoesjes bestaan om deze eromheen te doen maar misschien een stomme vraag … de speen blijft toch plastiek en daar drinken ze voornamelijk van is dit niet net zo schadelijk als de fles zelf ? Juist asking …

4 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ik heb me niet heel erg in verdiept heb wel een glazen fles van avent gehad ...
Snap ik! Schijnt vooral door de verwarming van de fles dat het Micro plastic los laat, het speentje geldt dat dan minder voor omdat die niet verwarmt wordt

4 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ik gebruik de glazen flessen van Lansinoh. Die kunnen tenminste in de vaatw ...
Op die rvs fles, zie je daar wel de inhoud van de fles op? Qua afmeten?

4 maanden geleden

Wij gebruiken de glazen flessen van philips avent. Ik vind ze super fijn, en een fijn idee dat ze geen plastic binnen krijgen. Het is alleen even wennen dat de fles zelf wat zwaarder is.

4 maanden geleden

Reactie op OceanMommy

Op die rvs fles, zie je daar wel de inhoud van de fles op? Qua afmeten?
Ja aan de binnenkant dus dat is wel wat lastiger. Meestal meet ik het af in de bewaarflesje die ik heb voor de moedermelk en dat giet ik dat over 😉