10 Reacties

3 maanden geleden

Goedemorgen, Heel herkenbaar. Wij hadden dit ook, ze bleef maar omrollen en dan huilen. Ik moet zeggen dat dit vanzelf heel snel minder werd. Ik hoef nu nog maar 1x per nacht eruit om haar om te draaien. Omdat ik ook aan het zoeken was kwam ik de snoozzz spaalwikkel tegen, dat is nog een idee. Ik zou zelf ook de inbakerdoek niet meer gebruiken en vervangen voor een slaapzakje. Maar ik ken het lakentje niet dat jullie gebruiken. Wie weet heb je hier iets aan, succes!

3 maanden geleden

Mijn zoon had hetzelfde. Eerst ging ik het tegen door m dichter bij de rand te leggen (hij rolt maar 1 kant op). Nu huiltie niet meer en vindt hij t fijn om op z'n buik te slapen.

3 maanden geleden

Hmm misschien juist helpen leren terug te rollen overdag veel op de buik laten spelen.

3 maanden geleden

Uiteinde van de slaapzak onder het matras stoppen, zo kunnen ze moeilijk rollen, dat helpt bij ons!

3 maanden geleden

Heb je bij de puckababy mini wel de armpjes los geritst? Het is niet veilig om haar zo te laten liggen als ze al kan rollen. Ze kan haar armpjes dan niet voldoende gebruiken om zich op te drukken of terug te rollen. Mijn dochter rolt sporadisch om als ze op een speelkleed ligt, ze schrikt er zelf nog van haha maar ben nu al begonnen met slapen met losse armpjes.

3 maanden geleden

Misschien juist laten bewegen dan is er niet zo'n noot om om te draaien. Hier hebben beide kindjes gewoon los in bed gelegen nooit ingebakerd. Jongste ook niet wel ligt ze onder. Nunki lakentje ze kan heel goed en heel vlot op haar rug rollen maar in bed doet ze het niet ze ligt wel eens overdwars maar nooit op haar buik terwijl ze het wel kan. Misschien wil ze gewoon bewegen in bed? Ik lig zelf ook niet dood stil in bed denk ik altijd🫣

3 maanden geleden

Hier ligt hij los in bed, na een paar dagen huilen bij het draaien vindt hij het nu heerlijk om op z'n zij of buik te liggen. Soms tegen de ochtend dat hij aan het worstelen en jammeren gaat, dan draai ik hem om en slaapt hij verder. Maar 9/10 nachten ligt hij op z'n buik en gaat het goed. Heb hem nooit ingebakerd oid, hij vindt de bewegingsruimte wel lekker

3 maanden geleden

Mijn zoontje kon beide kanten rollen toen hij ruim 3 maanden was. Maar hij sliep ook nog zo goed in zijn puckababy mini, en met 1 ritsje open was drama. Eerst legde ik hem tussen twee opgerolde handdoeken, en met die weerstand rolde hij niet. Maar overdag rolde hij ook bijna niet, ook al kon hij het wel. Sinds twee weken rolt hij de hele kamer door en lag hij in bed ineens met zijn hoofd aan de andere kant (wel op z’n rug). Dikke wake up call natuurlijk, dus meteen toch beide armpjes uit de ritsjes. Drie nachten tussen 20 en 1u ongeveer drama. Nu slaapt hij goed, gaat z’n hele bed door, maar geniet van z’n vrijheid 😅. Kortom: ik zou flink oefenen met terug rollen en de armpjes vrij laten. Ze slaapt vast snel weer goed door. Succes!

3 maanden geleden

Veel oefenen overdag met rollen! Samen langzaam heen en weer rollen of hem “lokken” met een speeltje :)

3 maanden geleden

Na een week dit, slaapt ze bij ons nu op haar buik!