5 Reacties

3 maanden geleden

Ik zit precies in de zelfde fase ! Dochter van 23 weken geef ook bv als ze eenmaal slaapt hoelang slaapt ze dan want hier word ze om het uur wakker al 3 weken lang verwijl ze door sliep..:.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde op dit moment! We hadden een hele goede slaper maar nu inderdaad als hij zijn bed raakt is hij vaak meteen wakker. Ik hoop dat het een fase is, we blijven het gewoon proberen. Ik doe vaak mijn beide handen om zijn buikje zodra ik hem heb neergelegd, soms voorkomt dit dat hij wakker wordt. Mijn man speelt wel eens even met hem als hij begint te huilen in zijn bedje. Hij trekt zichzelf graag omhoog aan onze handen dus dat laat hij hem dan een paar keer doen. Dan is hij rustig in zijn bedje en valt hij soms vanzelf in slaap daarna

3 maanden geleden

Hoelang kijk je aan of ze nog gaat slapen? Mijn dochtertje had dit eerst ook heel erg, nu laat ik haar langer liggen en doet ze er ongeveer 15 a 20 minuten over om in slaap te komen. Ik merkte dus dat ik te ‘snel’ ingreep. Ik blijf gewoon bij haar in de kamer of ik rommel wat in een andere kamer. Ik loop dan regelmatig even terug voor speentje of even een hand op haar buikje/rug of hoofdje leggen. Woelen/aan hoofd krabben, zijn hier signalen dat ze gaat slapen. Hier was/is het dus een kwestie van volhouden tot ze in slaap valt haha, maar ben er wel altijd bij 😊.

3 maanden geleden

Reactie op Babygirlfeb24

Hoelang kijk je aan of ze nog gaat slapen? Mijn dochtertje had dit eerst o ...
Wij wachten afhankelijk van hoelang ze "rustig" blijft. Op een gegeven moment gaat het van "rustig" zijn over in huilen en onrust en dan pas pakken we haar weer op. Is een keer 5 min dan 10-15 min.

3 maanden geleden

Je kunt proberen om haar minder op te pakken en iets meer op een andere manier nabijheid te geven, zoals met twee handen op haar lijfje een coconnetje maken, zachtjes ssss fluisteren of het ruggetje wrijven. Waarbij ze dus wel blijft liggen. Een vast muziekje bij het slapen gaan is ook fijn (zit bij ons op de babyfoon) en een vast knuffeltje (wij hebben zo’n zacht klein konijntje van happy horse). Oefening baart kunt en het ligt ook erg aan je kindje! Onze 1e wilde altijd eeuwig gewiegd worden! Onze 2e doet het slapen helemaal zelf, is super makkelijk. Dus als het niet lukt, ligt ‘t niet aan jou 😘