11 Reacties
4 maanden geleden
Als ik het zo lees heb je al wat regelmaat in de bedtijd!
Kijk hoeveel flesjes je kindje op een dag nog wilt en plan het een beetje in als je er regelmaat in wilt. Hier was de key om elke dag rond dezelfde tijd op te staan en om dezelfde tijd naar bed. Tussendoor schuiven we nog weleens een halfuur met een flesje.
Voor slapen hebben wij geen schema overdag, dan slaapt ze maar 20 a 40 minuten per slaapje. Dus elk slaapje is voor mij mooi meegenomen haha
4 maanden geleden
Hier doen we het zo;
07:00/07:15 uit bed, fles drinken en aankleden.
08:30 naar bed, ze slaapt nu vrij lang in de ochtend, soms wel 2u
11:00 fles
12:30/13:00 naar bed
15:00 fles
Meestal nog een klein dutje rond 17:00
19:00 fles en naar bed
23:00u fles
Dus 5 flessen, ik geef nu in de ochtend en na het slaapje 17u een paar hapjes fruit/groente om te oefenen. Ze drinkt flessen van 150+5.
Kijk vooral naar de wakkertijd, op deze leeftijd hebben ze het na 1,5/2u wakker zijn vaak echt wel gehad en gaat ze dus naar bed.
In de ochtend na de fles van 11u gaan we eigenlijk altijd even lekker naar buiten met haar, ook belangrijk voor de frisse lucht 😃
4 maanden geleden
Zelfde moment op staan in de ochtend en savonds niet een vast moment pakken bijvoorbeeld 23.00 maar gewoon laten liggen als er geen geluid is. Bedritueel 19.00 fles en naar bed. De eerste volgende fles geven en weer weg leggen tenzij bijv. Start van de dag 7uur. Wij hebben ook niet een heel vast ritme. Hier slaapt ze vaak 19.00 tot 06.00 dan een fles en dan 07.00 gaat ze er uit. Half 9/9uur weer in bed. En dan word er elke keer 45min geslapen. Eind van de dag zou ze rond 17.00 nog moeten slapen ene keer doet ze dit wel andere keer niet. Dan proberen we tot 18.00/18.15 te rekken naar boven even in bad of alleen gezichtje wassen fles en naar bed.
4 maanden geleden
Maken jullie je kindjes wakker voor de fles van 23 uur? Wij zijn daarmee gestopt omdat ze na de fles rond 20 uur vast sliep en dan pas rond 4/5 uur kwam voor een volgende voeding. Nu is dat de laatste weken al rond 2/3 uur waardoor ik me afvraag of die avondfles toch niet handig is zodat ze de nacht misschien beter doorslaapt.
4 maanden geleden
Reactie op Vlinder 3
Maken jullie je kindjes wakker voor de fles van 23 uur? Wij zijn daarmee ge ...
Vooralsnog wel. Al wil ik die fles iets gaan vervroegen zodat ik (hopelijk) aan een stuk door kan slapen ipv van 9 tot 23 en dan weer van 1 (ik lig lang wakker na de fles van 23) tot 6:30
4 maanden geleden
Ik maak de mijne niet wakker, ik heb mijn schema zo aangepast dat het fijn is voor ons beiden.
Mijn kindje is nu 16 weken en heb het geluk dat ze al vanaf week 3 doorslaapt. Dit schema hebben we al 6 weken en werkt voor ons het beste.
08:00 wakker worden (voor mij)
- 08:30 macy wakker maken en de fles 180
10:00 bed
11:00 wakker
- 11:30 fles 150
13:00 bed
14:00 wakker
- 14:30 fles 180
16:00 bed
17:00 wakker
- 17:30 fles 150
Badderen/douchen/ avondwandeling met hond oid.(dan valt ze ook weer in slaap)
21:00 fles 180
21:30 bed
Daar tussenin speel momenten met Timmy time of oefenhapjes. Tussendoor wil ze lekker op mij dutten ipv in haar eigen bedje, sprong 4 is gaande. Merk heel goed dat ze zelf goed kan aangeven wanneer ze wil spelen/ lekker even bij papa of mama zitten en giechelen/ eten of wil slapen.