2 Reacties
16 dagen geleden
Hey karien! Ik geef mijn zoontje ook borstvoeding ipv met vaste voeding nu… en mijn zoontje komt vanaf het begin ook nog twee keer ‘s nachts , volgens mij heb ik een normale productie ik kolf tussen de 150 en 180 cc als ik een keer kolf, volgens CB is het best passend bij borstvoeding gevende moeders dat ze ‘s nachts nog komen, soms ook voor geborgenheid en om de melk zelf te regelen.. als instinct. Er zijn ook veel kindjes die zelf doorslapen. Ik heb zelf ook al geprobeerd het te vervangen door knuffelen of een slokje thee maar hier werkt dat niet.. hij word wakker voor een paar slokken dus of het echt honger is? Kun je ipv brood geen pap geven in de middag en mogelijk groente verplaatsen naar een uur of 5 a 6 ?
16 dagen geleden
Reactie op SILMOON
Hey karien! Ik geef mijn zoontje ook borstvoeding ipv met vaste voeding nu… ...
Hier in België is het eetschema echt anders dan in Nederland. In elke crèche wordt er om 11u groentenpap gegeven, tis hier echt een cultuur van 's middags warme maaltijd. Zou beter te verteren zijn. In onze crèche mogen ze op deze leeftijd enkel melk, groentenpap en fruitpap geven. In België is het zelfs verboden door Kind en Gezin (cb) om brood te geven onder 8 of 9 maanden. Als ze er te vroeg mee starten en ze worden betrapt, dreigt sluiting van de crèche. Heel anders dan Nederland, want jullie geven wel al lang brood. Thuis bieden we het wel al af en toe aan, maar tot nu toe zonder succes. Pap is ook zoiets wat weinig wordt gegeven. Maar ik geef dus 's avonds wel yogolino (soort baby yoghurt/petit Gervais achtig iets). Ik twijfel om in de plaats van de cracotte tijdens ons ontbijt hem yogolino te geven, maar dan is het vaak druk met de oudste en eigen ontbijt en geef ik liever iets dat hij zelfstandig in de mond kan steken...