80 Reacties

7 maanden geleden

Dit, ik heb precies hetzelfde. Ik ben 4 weken geleden bevallen. Ik zo benieuwd hoe de rest dit ervaart.

7 maanden geleden

Wij hebben het na 4 weken gezellig gehad en het deed geen pijn hoor! Het was wel gevoelig waar ik een klein beetje gescheurd was maar dat is alles. Overigens was dit mijn derde bevalling en het wordt in mijn ervaring gewoon precies hetzelfde als ervoor. Laat je niet gekmaken! 🙏

7 maanden geleden

Ik heb ook 2 weken terug goedkeuring gekregen maar ik ben er ook niet gerust op. Ik wil wel maar durf niet ofzo

7 maanden geleden

Hier voelt t zelfs fijner sinds ik ben bevallen, stuk gevoeliger maar op een fijne manier :)! Gewoon rustig aan proberen en met je partner blijven communiceren.

7 maanden geleden

Na 7 weken weer seks gehad. Was voor mij meer oncomfortabel en een soort van mentale blok waar ik me even overheen moest zetten. Verder voelde het gewoon heel erg als de eerste keer seks qua pijn. Niet pijnlijk maar ook niet heel fijn persee. Gewoon lekker rustig aan doen en zelf je grenzen aangeven

7 maanden geleden

Ik merk geen enkel verschil. Eigenlijk geen één keer na een bevalling. En de laatste woog toch 4,5 kg.

7 maanden geleden

Na mijn vorige bevalling had ik aardig wat schade, twee 2e graads rupturen en 4 gescheurde schaamlippen. Had toen in totaal 24 hechtingen en heb er nog lang last van gehad. Toen precies 6 weken erna voor het eerst geprobeerd. Het was allemaal wat 'strakker' doordat ik gespannen was denk ik want na de eerste paar keren was het gewoon weer als van ouds. Nu 4,5 week pp van ons 2e kindje en vanmorgen voor het eerst seks gehad. Ging goed en heb totaal geen last gehad! Had nu ook in totaal maar 6 hechtingen.

7 maanden geleden

Wij gaan vanmiddag toch maar condooms halen, want ik trek t echt niet meer 😂 ben nu 6 pp, maar we wilden 2 weken geleden al. (Maar bang voor nieuwe baby dus nopeeee) Ben totaal niet bang voor pijn :) we hebben tot nu toe wel gewoon handwerk gedaan, ging prima en was heel fijn, ik voel 0 verschil, behalve dat ik gewoon héél graag wil en we ons echt moeten inhouden om niet toch verder te gaan. Tijdens de laatste maanden zwangerschap ging het echt niet meer namelijk, dus sta veel te lang droog naar mijn zin. En de beebs lagen er gewoon naast te tukken 😬 Als ze wakker zouden zijn, zou ik het niet proberen denk ik, maar zo slapend ging het echt prima.

7 maanden geleden

Na m’n 1e was ik ook heel gespannen, maar toen we het uiteindelijk deden viel het heel erg mee! Weet zo niet meer hoe lang ik pp was destijds.. M’n zoontje is nu 4 week en soms heb ik ook weer mega zin maar iets houdt me toch nog een beetje tegen.. ik wil sws even wachten tot ik 6 week pp ben, voelt voor mezelf fijner ofzo.. + ik ben nog niet aan de anticonceptie dus of eerst condooms (wat ik echt verschrikkelijk vind 😂) of dus nog ff wachten .. vind het ook wel een ding om het te doen terwijl m’n baby naast me ligt 🫣 dus ook nog allemaal dingen om over na te denken 😂 maar voor de pijn ben ik niet heel erg bang, rustig aan opbouwen en goed blijven communiceren met je partner !

7 maanden geleden

Reactie op Denise25

Na mijn vorige bevalling had ik aardig wat schade, twee 2e graads rupturen ...
Ben je bij je 2e ook uitgescheurd? Ik ben bevallen van 1e met 3e graads total ruptuur. Ben bang dat het bij tweede ook gaat gebeuren..

7 maanden geleden

Reactie op Isgami

Wij hebben het na 4 weken gezellig gehad en het deed geen pijn hoor! Het wa ...
Fijn!! Dit moest ik even horen ❤️

7 maanden geleden

Reactie op okok33

Ben je bij je 2e ook uitgescheurd? Ik ben bevallen van 1e met 3e graads tot ...
Ik ben bij de 2e idd ook uitgescheurd. Dit was wel een hele flinke baby ook, 4000gr en 54cm🙈 Had een aantal schrammetjes die de verloskundige toch even wilde hechten dus had er 6 in totaal. Viel heel erg mee tegenover de 1e!

7 maanden geleden

Hier na een kleine 6 weken. Het deed geen pijn hoor! Vond het spannend maar helemaal geen last gehad, wel voorzichtig gedaan. Het voelt helemaal niet anders dan voor de bevalling hoor!

7 maanden geleden

Bij de eerste was het echt niet cool. Deed pijn en was met 8 weken pp. We zijn gestopt en met 12 weken weer geprobeerd..toen ging het wel. Nu met de tweede al met 5 weken pp en dat was prima te doen. Bij beide eerste keren lag de baby in haar eigen co-sleeper naast ons bed . Maar, ik weet niet hoe dat bij andere is, maar het is nooit meer als voor de eerste bevalling.

7 maanden geleden

Hier bij alle 3 de kids uitgescheurd (en de eerste een knip gehad) en dus ook wel het 1 en ander aan hechtingen maar al vrij snel weer seks gehad zonder dat het vervelend voelde of pijn deed. Wel met condoom de eerst periode gedaan dus 'minder' gevoel maar dat lag verder niet aan mijn onderkantje 😆 hier was het altijd meteen de eerste keer weer fijn! 💕

7 maanden geleden

Reactie op Boon996

Hier bij alle 3 de kids uitgescheurd (en de eerste een knip gehad) en dus o ...
Hoe snel deed je het na de bevalling weer? 😬☺️

7 maanden geleden

Na mijn eerste bevalling waarbij geknipt heb ik 10 weken gewacht omdat ik bang was dat het pijn zou doen. Besproken met partner en uiteindelijk gewoon geprobeerd en aangegeven dat als het pijn zou doen we meteen zouden stoppen. Druk gemaakt om niks, nergens last van gehad en merkte ook niet dat het anders was als voor de bevalling. Voor mij dan. Zal voor hem vast wat minder straks zijn down under😅 nouja, zolang hij de randjes maar raakt en we er plezier aan kunnen beleven is het goed haha.

7 maanden geleden

Bij ons na 4 weken, en het was oprecht fijn en ik had geen pijn of ander gevoel! Hoefde ook niet rustiger aan te doen. Voel aan wat wel en niet kan en dan komt het vast goed! Kleine lag overigens te slapen en mijn vriend wilde wel even naar een andere kamer haha

7 maanden geleden

Ten eerste, wat vreselijk naar dat je verloskundige dit tegen je gezegd heeft. Dan is het heel erg logisch dat je hier gespannen voor bent, wat de kans op pijn dan weer groter maakt. Eerst iets met jezelf doen kan dan een goed idee zijn, ook zodat je kunt voelen of je nat genoeg wordt. Onder invloed van hormonen kan dit namelijk minder zijn. Makkelijk op te lossen met glijmiddel, maar wel fijn om dat vast te weten. Het verschilt per vrouw of het zeer doet en of het hetzelfde voelt. Dat kan voor jou en je partner ook nog verschillen! Je bekkenbodem bestaat uit spieren, die zijn te trainen. Het minder strak zijn kan in het begin vooral aan de hand zijn omdat je bekkenbodem nog lang niet hersteld is. Door relaxine zijn je banden en spieren gewoonweg wat slapper. Dat trekt grotendeels vanzelf bij, daarnaast bekkenbodem oefeningen doen helpt ook. Ik had het na m'n eerste ook dat het na een minuut of 10 slapper werd en dus ruimer voelde. Ook na een aantal orgasmes was het daar gewoon moe. Bij mij deed het verder geen zeer. Nu na ruim 6 weken nog geen seks gehad. Ik mag van de verloskundige pas na 10 weken een spiraal laten plaatsen en ik heb een hekel aan condooms. De behoefte begint langzamerhand wel te komen maar ondanks dat ik weet dat het goedkomt vind ik het ook spannend.

7 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Hoe snel deed je het na de bevalling weer? 😬☺️
We waren vrij snel🫣 bij alle 3 met 2,5 week ongeveer na de bevalling. Moet er wel bij zeggen dat ik bij alle 3 binnen 2 weken gestopt was met vloeien en dat onze verloskundige er totaal niet moeilijk over deed dat het zo snel weer was☺️