6 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb helaas geen tips, maar ik lees graag mee.
Ik voel me echt hopeloos.. Mijn dochter kon altijd zelf in slaap vallen, maar nu gaat ze alleen maar spelen en rollen in bed. Ze slaapt alleen nog maar in onze armen of bij ons in bed en ben zo bang dat ze dit nu gewend raakt
3 maanden geleden
Ons meisje is een buikslaper maar hier is het net andersom. Soms draait ze op haar rug en speelt ze lekker. We later haar lekker gaan. Ze valt vanzelf in slaap en als ze slaapt draaien we haar om. Ze wordt eventjes wakker maar valt binnen een minuut weer in slaap.
Het is niet erg als ze even in bed spelen. Zelf val je ook niet gelijk in slaap. Ze moeten ook hun dag verwerker
3 maanden geleden
Hier kan ze ook omrollen gehele dag wil ze op haar buik liggen maar snachts nog niet. Wel ligt ze uiteindelijk helemaal gedraaid in bed. Ze slaapt in een slaapzak onder het nunki lakentje. Zonder lakentje gaat ze hier ook wel op haar buik. Geen oplossing alleen oefenen met terug rollen dat is het.
3 maanden geleden
Ik baker haar gewoon nog in als ze echt slaap behoefte heeft en het niet zelf lukt. Ze kan omrollen maar ik kijk echt heel vaak op de camera als ze is ingebakerd slaapt ze heel snel en probeert ze ook niet om te rollen. ‘s nachts doe ik dit ook echt absoluut niet want dan kan ik haar niet in de gaten houden stel het lukt haar dan wel ingebakerd om te rollen.
3 maanden geleden
Sinds ons zoontje leerde rollen naar zijn buik, draaide hij ook iedere keer meteen op zijn buik zodra we hem 's avonds in bed legden, en dan werd hij heel onrustig en moesten we hem ook vaak weer terug op zijn rug rollen. Dan rolde hij binnen de kortste keren terug weer op zijn buik. Ik heb nu onder zijn matras aan de twee lange kanten grote handdoeken gelegd die in de lange weg opgerold zijn, zodat het matrasje iets de holle vorm van een verschoonkussen krijgt. Hiermee lukt het hem (nog) niet om om te rollen. We hebben een aerosleep topper op de matras liggen, dus dat geeft wel wat meer rust dat hij niet zo snel in ademnood komt, mocht hij toch met zijn gezichtje in de matras rollen. We zitten hier nog midden in de 4 maanden slaapregressie, dus het helpt helaas nog niet met doorslapen in de nacht.
3 maanden geleden
Sinds gisteren slaapt mijn dochter weer gewoon in haar eigen bed en slaapt ze ook weer door.
Wie weet heb je hier iets aan:
Ik heb haar ingestopt met een lakentje en haar armen onder het lakentje gedaan. Mijn dochter is erg sterk dus het lakentje heb ik aan de bovenkant dubbelgevouwen en bovenin extra strak getrokken (ook zodat het lakentje niet over haar gezicht kan gaan). Ze kan dus gewoon haar armen onder het lakentje bewegen maar als ze haar armen omhoog wil doen komen haar armen/handen in het dubbelgevouwen stuk en doordat het zo strak zit komt ze daar niet doorheen.
Nu houdt ze zichzelf niet meer wakker met haar handjes in haar gezicht/speentje eruit trekken etc. Maar ook omrollen kan ze dus niet meer. Mocht ze opeens toch rollen, komen haar armen ook vrij waardoor ze gewoon veilig haar hoofd kan draaien of terug kan rollen.