6 Reacties
4 maanden geleden
Zo doe ik het ook, voor elk slaapje de borst en dan valt hij in slaap en leg ik hem slapend weg. Soms al ik m weg leg gaat hij zoeken naar de borst en dan geef ik hem zijn speentje en slaapt ie rustig verder. Ook helpt het om dan nog even over zijn hoofdje/ogen te aaien.
Sorry geen andere tip.
4 maanden geleden
Probeer er een klein ritueeltje op te bouwen. Elke dag en stapje verder en proberen langer te laten liggen en te troosten in het bedje. Het hoeft echt niet in 1 x goed te gaan, maar hoe vaker het ritueeltje voor bed word gedaan, hoe sneller de baby merkt dat het tijd is om te gaan slapen.
4 maanden geleden
Is het misschien een optie om het badje iets eerder te doen? Dan heeft ze daarna nog de tijd om slaperig te worden.
Wij zelf doen elke avond een badje (dit is ieders voorkeur natuurlijk) daarna een kleine massage en luier, pyjama & slaapzak aan. Daarna naar bedje toe met een kleine voeding en een zacht baby muziekje. Ik moet wel bekennen dat ze overdag wel in haar eigen bedje ligt en savonds valt ze bij mij in ons bed in slaap en vervolgens leg ik haar in het wiegje. Dit werkt voor ons nu het beste.
Overdag ook steeds meer een ritueelte helpt ook. Voeden~spelen-luier-slaapzak-slapen doen wij hier.
4 maanden geleden
Onze kleine man slaapt overdag prima, hazenslaapjes, lange slaapjes allemaal prima, in de wagen, box, zijn eigen bedje, alles is goed.
Totdat het bed tijd is in de avond, als we hem in bed liggen dan start het krijsen… dit houd gewoon rustig 1 a 2 uur lang aan, echt ontroostbaar hard krijsen. Niks is goed, niks is leuk.
Speen, handjes vast houden, rustig over het buikje aaien, white noise, lampje aan op de kamer.. het maakt niet uit wat we doen, hij huilt gewoon 2 uur lang hysterisch!
Vroeg naar bed, later naar bed, grote fles, kleine fles, echt alles al geprobeerd. Maar nu al 10 dagen op rij dit!
Uiteindelijk gisteren na 2 uur lang krijsen gaf hij het op en dan slaapt die top. Hij slaapt iedere nacht gewoon 9/10 uur achter elkaar door, al sinds die 6 weken oud is. Maar die 2 uur lang krijsen, het gaat echt door merg en been.. zelfs de buren kwamen vragen wat er aan de hand was..
Heeft er iemand tips?