20 Reacties
3 maanden geleden
Hoe oud is ‘ie? Baby’s slapen slecht. Vooral het eerste half jaar. Slaapcoaches maken mi goed gebruik van onzekere moeders. De obsessie met dat baby’s zelf in slaap moeten vallen snap ik écht niet. Sta je dan 2.5 uur in de nacht met een krijsende baby 😅 druk er een fles in, troost ‘m, laat ‘m desnoods bij je slapen.. Sorry, niet wat je wilde horen, maar snap het gewoon niet.
3 maanden geleden
Je geeft aan dat het tijd was voor zijn flesje en dat hij toen rustig was, kan het dan zijn dat hij eerder honger had?
Ik ben niet bekend met deze methode dus kan je ook niet vertellen of het een kwestie van volhouden is. Maar als ‘krijsen’ 2,5 uur duurt, is er misschien iets anders aan de hand? Ligt hij niet lekker op zijn rug? Te weinig of teveel slaap overdag?
3 maanden geleden
2,5 uur is wel erg lang, dus ik denk ook aan lichamelijk ongemak of honger ?
Kan hij ‘s avonds wel zelf in slaap vallen?
3 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Hoe oud is ‘ie? Baby’s slapen slecht. Vooral het eerste half jaar. Slaapcoa ...
Hoi, hij sliep namelijk al 2 maanden lang maar 1.5 en dan wilde hij of fles of wiegen. Daardoor is daarmee een slaap associatie ontstaan, hij wil de fles maar is echt niet dat hij om de 1.5 uur honger heeft. Het werd een gewoonte voor hem. Daardoor slaap training en hij maakt nu voor het eerst soms rondjes van 3 uur eindelijk, maar dan blijft er een ronde tussen zitten waarin hij zo lang huilt..
3 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Je geeft aan dat het tijd was voor zijn flesje en dat hij toen rustig was, ...
Hoi, hij sliep al 2 maanden lang maar 1.5 uur en dan wilde hij of fles of wiegen. Daardoor is daarmee een slaap associatie ontstaan, hij wil de fles maar is echt niet dat hij om de 1.5 uur honger heeft. Het werd een gewoonte voor hem. Daardoor slaap training en hij maakt nu voor het eerst soms rondjes van 3 uur eindelijk, maar dan blijft er een ronde tussen zitten waarin hij zo lang huilt..
3 maanden geleden
Reactie op zoejov
Hoi, hij sliep al 2 maanden lang maar 1.5 uur en dan wilde hij of fles of w ...
En hoe doet hij het overdag? Is het een optie om overdag te oefenen met ‘zelf in slaap vallen’ als je dat graag wilt bereiken? Dat je in de nacht kan kiezen voor ieders nachtrust en hem bij jullie kan nemen?
3 maanden geleden
Oh lastig joh ! Kan hij wel ‘s avonds zelf in slaap vallen of heeft hij dan ook fles / wiegen nodig ? Zo niet, dan zou ik daar beginnen met de slaaptraining en kijken of het ‘s nachts helpt.
Qua flesjes: krijgt hij genoeg overdag ? Zo niet, nog vaker wat aanbieden ?
Mocht alles niet werken, misschien toch kijken naar een slaapcoach. Normaal ben ik niet zo van coaches want meeste kan je googlen of zelf bedenken, maar soms is het fijn als iemand meekijkt en jullie samen een plan bedenken. Dan zit je niet elke keer te twijfelen wat je moet doen.
3 maanden geleden
Reactie op Babyfeverrr
Hoe oud is ‘ie? Baby’s slapen slecht. Vooral het eerste half jaar. Slaapcoa ...
Ja maar dat hebben we allemaal gedaan, hij slaapt al bij mij, ik drukte er op gegeven moment steeds een fles in en wiegde hem weer in slaap, alleen lijkt het een patroon/gewenning geworden en hij is totaal oververmoeid en ik ook. De pick up/put down slaaptraining die we doen is een van de mildste, want je blijft aanwezig en laat hem niet in de steek, je gaat hem alleen niet steeds helemaal in slaap wiegen.
3 maanden geleden
Reactie op zoejov
Ja maar dat hebben we allemaal gedaan, hij slaapt al bij mij, ik drukte er ...
Jeetje wat zwaar voor jullie ten eerste. Heel veel sterkte 🙏🏻 Ik doe die methode ook en dan een beetje met mijn eigen stijl voor wat voor onze dochter werkt. Onze dochter kan zelf in slaap vallen maar heeft al wel vijf weken er behoorlijke moeite mee (vooral in de avond als ze naar bed moet). Eerste ochtend dut valt ze zelf in slaap. Paar weken terug merkte ik dat ik steeds haar oppakte en dan op mijn schouder in slaap viel. Ze werd er steeds afhankelijker van dus was begonnen met afbouwen met die methode. Het verschilt per dag hoe het gaat. Vandaag voor het eerst weer zelf in slaap gevallen om 19:00 dat ik het bijna niet kon geloven. Wij hebben het geluk denk ik dat ze het al wel zelf kon maar mogelijk een moeilijke fase heeft waardoor het niet de hele tijd lukt. En in de avond is misschien de moeilijkste voor haar.
Ik zou zeggen houd wel vol, oefening baart kunst. Want anders blijft de slaap associatie in stand en mogelijk nog moeilijker om van af te komen. Wellicht oefenen bij het eerste dutje op de dag. Ik weet niet of je je eigen draai er al aan geeft maar misschien iets langer je stem of ssshhh laten horen ipv strikt de methode volgen. Ik denk oprecht dat als de baby het eenmaal ze ook beter kunnen doorslapen omdat ze dan niet bij iedere klein wakker momentje hulp nodig zijn. Onze dochter kon moeilijk in slaap komen om 19:00 maar omdat ze het al wel zelf kon kon ze zichzelf ‘s nachts wel in slaap helpen als ze even wakker momentje had. Vaak rond 06:00 is ze wakker en slaapt ze op den duur weer verder. Ik hoef dan in elk geval niet te helpen ook al heb ik haar wel om 19:00 in slaap geholpen. En consequent zijn in je bed ritueel en consequent in je methode. Niet allerlei verschillende dingen proberen.
2 maanden geleden
Trouwens ik wil nog wel even zeggen. Slapen is belangrijker dan dat hij bij wijze van zelfstandig in slaap moet vallen. 2,5 uur krijsen in de nacht is voor mijn gevoel te veel. Denk maar zo 100% score is helemaal niet nodig. Ene keer moet je meer helpen dan de andere keer. Misschien was het een uitzondering die 2,5 uur. Maar doe jezelf en je baby dat niet aan. Wordt je allebei niet gelukkig van. Ik bedoel het echt positief!! Als in voel je niet schuldig als het jullie even niet lukt. Better luck next time. Jullie slaap is belangrijker. Ik hoop dat jullie baby gauw zijn draai vindt en dat hij pappa en mamma vertrouwd dat slapen fijn is. Ik wens jullie heel veel succes.
2 maanden geleden
Reactie op PrinsKaboem
Trouwens ik wil nog wel even zeggen. Slapen is belangrijker dan dat hij bij ...
Dank! K ik heb het weer wat losgelaten de slaap training. Ik ben er voor hem, en knuffel en aai hem, zing voor hem. En meestal is dat genoeg. Ik wieg hem alleen niet meer, en geef ook niet meer steeds de fles, alleen 1 x per nacht. Het gaat langzaam beter.
2 maanden geleden
Reactie op zoejov
Dank! K ik heb het weer wat losgelaten de slaap training. Ik ben er voor h ...
Goed zo!!! Alle goede dingen komen langzaam. Dat zijn al hele grote stappen en verbetering. Onze dochter is inmiddels uit de slaapregressie denk ik. Ze valt zelf in slaap bijna alle slaapjes. Over twee weken begint mogelijk de nieuwe slaapregressie van zes maanden whaaaaaaahhh dus van korte duur haha
2 maanden geleden
Hoi, wij hadden hetzelfde probleem met ons zoontje. Zelfde leeftijd. Zes weken lang elke nacht elke anderhalf uur wakker, krijsen als we hem neerleggen, veel willen drinken. Als hij bij mij sliep ging het wel beter. Nu blijkt dat hij waarschijnlijk meerdere oorontstekingen heeft gehad. Kan dat het bij jouw zoontje misschien ook zijn? Overigens slaapt ons zoontje nu alsnog niet perfect door hoor maar zonder oorontsteking wel langer dan 1,5 uur achter elkaar.
2 maanden geleden
Reactie op PrinsKaboem
Goed zo!!! Alle goede dingen komen langzaam. Dat zijn al hele grote stappen ...
O god, begint er bij 6 maanden nog 1? 😂 had toch gehoopt binnenkort toch eens door te slapen hihi
2 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
O god, begint er bij 6 maanden nog 1? 😂 had toch gehoopt binnenkort toch e ...
Hahahaha ja volgens mij slaapregressies op zes maanden, acht maanden, twaalf maanden. Maar goed elke regressie zal er anders uit zien. Hoeft niet perse heel slecht slapen zijn.