20 Reacties
3 maanden geleden
Wel succesverhaal na slaapcoach hier, maar deze pas ingeschakeld als de oudste 1 jaar en 9 maanden was. We hadden een gentle sleep coach maar zij doen maar vanaf 6 maanden aan slaapcoaching. Ervoor is niet goed voor de hechting met jouw kind. Maar het 'vechten' om te doen slapen deed mij ook geen goed voor de hechting... Aan de borst in een donkere kamer is iets wat op deze leeftijd helemaal ok is hoor. Zelfstandig in slaap vallen past nog niet bij deze leeftijd.
3 maanden geleden
Alsof ik dit zelf had kunnen schrijven. Wij komen hier echt net uit. Het wordt beter! Echt waar! Onze zoon slaapt weer ✨️en zelfs weer nachten door. Eind vorige week was het kog drama en stond ik te huilen op het werk omdat ik het allemaal gewoon even niet meer aan kon. Ik lijk eindelijk mijn blije baby weet terug te hebben en ik krijg eindelijk weer wat slaap dus voel me ook meteen weer een stuk weerbaarder
3 maanden geleden
Reactie op Mathima
Wij hebben ook een moeilijke slaper. Wij gebruiken white noise vaak en soms ...
Ja ik gebruik ook white noise en omdat ze nu rolt gebruik ik de tussenstap van het inbakeren van puckababy. Hoe doe jij het als je ergens buiten bent?
3 maanden geleden
Reactie op karien84
Wel succesverhaal na slaapcoach hier, maar deze pas ingeschakeld als de oud ...
Ja ik heb ook het gevoel dat ik er te veel mee bezig ben en dat ze misschien soms niet echt moe is? Maar naar mijn idee slaapt ze echt weinig overdag (3 slaapjes van 45 min). Misschien moet ik het meer loslaten
3 maanden geleden
Reactie op Lindaax
Alsof ik dit zelf had kunnen schrijven. Wij komen hier echt net uit. Het wo ...
Poehh ik hoop echt dat deze fase snel voorbij is. Ik begin binnenkort weer met werken en hou m’n hart echt vast
3 maanden geleden
Reactie op youssiee12
Ja ik heb ook het gevoel dat ik er te veel mee bezig ben en dat ze misschie ...
Huilt je kindje gelijk bij het wegleggen?
Ik was er super veel mee bezig en stond elke keer een uur voorovergebogen bij haar omdat ze niet wilde slapen (huilde niet gelijk), brak me echt op.
Nu leggen we haar erin en lopen we gelijk weg, als ze echt gaat huilen komen we terug voor een aai en speentje en valt ze nu gelijk weg. Het lijkt wel alsof wij een soort 'trigger' zijn voor haar om niet te slapen..
Ik zeg niet dat dit voor jullie ook werkt, maar al mocht het maar iets helpen is het mooi meegenomen. Hoop dat het snel beter wordt!!
3 maanden geleden
Ik volg snugglesanddreams op instagram, ze heeft hele goeie recensies. Er staat ook best veel openbaar op haar instagram, misschien staan daar al goeie (gratis)tips tussen en anders moeten haar cursussen heel goed zijn..
3 maanden geleden
Reactie op youssiee12
Ja ik heb ook het gevoel dat ik er te veel mee bezig ben en dat ze misschie ...
Ik let helemaal niet op hoeveelheid en duur van de slaapjes. Als ze moe lijkt te zijn/worden leg ik haar weg. Vaak komt dat neer op 2x per dag. Soms vaker als we ergens heen geen met de auto aangezien ze in de auto meestal in slaap valt. Zo lang ze vrolijk en alert is, ga ik haar niet in bed leggen.
3 maanden geleden
Reactie op eliza2104
Uhm wellicht is het een buikslaper? In begin een beetje eng maar ik kijk vo ...
Dit zou best kunnen! Ik heb haar eerder aangetroffen op haar buik namelijk…
3 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Huilt je kindje gelijk bij het wegleggen?
Ik was er super veel mee bezig e ...
Ja ze huilt meteen :(
3 maanden geleden
Reactie op youssiee12
Ja ze huilt meteen :(
En blijft ze huilen als je haar weglegt? Die van ons snikt ook een paar keer, en eerst pakten we hem meteen weer op, maar eigenlijk als we hem lieten liggen dat was dat binnen 15 seconden ook weer voorbij. Misschien proberen na het neerleggen of ze blijft huilen, tot een tijd die je zelf prettig vind? Mijn eigen gevoel zegt Max 30 seconden tot een minuut, tenzij het huilen erger wordt.
3 maanden geleden
Onze dochter rolt ook direct om en valt niet in slaap op haar buik. Wij gebruiken nu het nunki lakentje van fedde en kees. Wel prijzig maar het geld 100% waard! Ze ligt nu ‘strak’ en kan niet meer rollen. 😃 staan er ook een hoop op vinted eventueel.😊
3 maanden geleden
Reactie op RosaV123
En blijft ze huilen als je haar weglegt? Die van ons snikt ook een paar ke ...
Die van mij blijft huilen en dat huilen wordt alleen maar erger. Duurt echt soms 15 min of langer
3 maanden geleden
Reactie op lisavandernat
Onze dochter rolt ook direct om en valt niet in slaap op haar buik. Wij geb ...
Oh dit is een goede tip! Bedankr
3 maanden geleden
Nou lijkt wel alsof het over m’n dochtertje is geschreven, waar ze voorheen echt al best vroeg een nacht kon doorslapen is het nu een groot drama. Inslapen gaat echt super moeilijk, echt van alles geprobeerd (wat nu meest helpt is aan de borst in slaap vallen 😥) soms echt vanaf 19/20 tot 22 uur bezig. En ze staat soms wel 3 tot 4x per nacht op. Fijn om te lezen dat anderen dit dus ook meemaken, hoop dat het snel overgaat