201 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op youssiee12

Bij mij precies hetzelfde verhaal. Ik wens je veel succes 😭♥️
Ja echt we gaan nu proberen een schema kwa eten en slapen te doen want word knetter gek zo ben echt verrot , en nu komt helaas ook het tandje door dus echt een hel al weken

3 maanden geleden

Ik ben begonnen met cold turkey de speen eruit 😬 heb het gevoel dat hij daardoor zijn cyclussen niet kan koppelen omdat hij dan die speen mist, en daarna is hij al zo wakker dat ik m niet meer met alleen speen in slaap krijg. Iemand dit ook geprobeerd?

3 maanden geleden

Reactie op Babyamsterdam24

Ik ben begonnen met cold turkey de speen eruit 😬 heb het gevoel dat hij da ...
Speen is vreselijk maar zonder speen slaapt hij dus niet meer terug dan blijft die wakker dus ik ga nog niet stoppen met de speen dan maar 3 keer eruit snachts ,zodra ik de speen geef is die gelijk weer vertrokken en anders niet

3 maanden geleden

Ik heb het ook overwogen maar durf het nog niet aan. Hoe gaat het bij jou?

3 maanden geleden

Ik wil het ook graag doen. In de kinderwagen of auto kan hij gewoon zonder speen in slaap vallen. In bed duwt hij hem steeds weg, maar zonder speen raakt hij in paniek en hij zodra de speen uitvalt wordt hij wakker, dus de dutjes zijn nu maar 20min. Gebruik je nu ook slaaptraining om hem in slaap te krijgen? Ik heb gehoord dat je dat het best meteen samen kan doen. Even door de zure appel heen maar dan benje en van de speen af en slaapt hij zelfstandig in. Heeft iemand hier nog ervaring mee en hoe krijg jij hem nu in slaap?

3 maanden geleden

Wij hebben niet cold turkey gedaan! Maar in de avond zonder speen geprobeerd. Als ze dan te overstuur was gaf ik toch de speen (wil haar niet laten huilen). De ene avond ging beter dan de andere. Nu laat ze ineens overdag ook de speen voor wat het is (wij geven hem wakker sowieso bijna niet) en valt ze dan ook zonder in slaap. Ze neemt hem heel ff, tuft hem uit… sputtert een beetje en valt dan in slaap. Hopelijk blijft het zo. Vannacht heeft ze ook tot 5:45 doorgepakt zonder dat ik een speen heb hoeven geven. Daarna heeft ze bij mij in bed lekker verder geslapen 🙈

3 maanden geleden

Reactie op melis2024

Speen is vreselijk maar zonder speen slaapt hij dus niet meer terug dan bli ...
Ja ik doe het vooral omdat alleen de speen teruggeven niet genoeg is, hij is dan al te wakker. Anders had ik het ook niet zo erg gevonden. Hij gebruikt hem ook alleen voor inslapen en gooit hem dan al snel uit, maar als hij wakker wordt is het dus wel huilen erom. Ik heb gisteravond en vannacht geprobeerd en het ging wonderbaarlijk oke, huilen viel me alles mee en met een muziekje en sushen was hij ook snel vertrokken. Ik zie alleen net op een foto dat ze hem nu op de opvang wel een speen hebben gegeven terwijl ik het heb gezegd 🥲

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Ik wil het ook graag doen. In de kinderwagen of auto kan hij gewoon zonder ...
Ja wil ik inderdaad wel proberen! Ik deed al voornamelijk wakker in bed leggen en hem daar in slaap proberen te krijgen, alleen nu dus niet meer met speen.. hoop dat het werkt!

3 maanden geleden

Reactie op Anouk689

Hier zijn we ook begonnen! Steeds wakker worden tijdens haar slaapjes, inee ...
Hier is het ook feest! Alleen het omrollen kan ze nog niet

3 maanden geleden

Ja ik doe het vooral omdat alleen de speen teruggeven niet genoeg is, hij i ...
Oke ja ik twijfel als hij wakker word en ik geef hem gelijk zijn speen snachts dan is die gelijk vertrokken en anders niet dus ja dilemma

3 maanden geleden

Dames nog even volhouden. Wij hebben net 6 weken slaapregressie, sprongetje en tandjes achter de rug en de rust is weder gekeerd. Ik dacht dat er geen eind aan zou komen, maar zoals op bijna alles gezegd wordt zijn het gelukkig maar fases😘

3 maanden geleden

Al 4 weken lang wordt onze meid in de nacht wakker om te spelen😵‍💫 grootste praatjes heeft ze.. Beter dan huilen, i know! Maar ze sliep eerst door.. zal dit erbij horen en over gaan?🤞

3 maanden geleden

Gingen de slaapjes een weekje beter... nu zitten we weer op 40 min slaapjes. Zucht

3 maanden geleden

Hoe gaat iedereen er mee om? Bij ons verschilt het per dag. ‘s avonds als ze op bed moet dan moet ik haar sowieso in slaap helpen de afgelopen drie weken. Zelf in slaap vallen lukt soms het eerste dutje van de dag rond 09:00. Heel soms ook om 12:00. Vanaf 14:00 lukt op bed al niet meer. Blijven jullie oneindig proberen haar in slaap te wiegen? Wij gaan nu steeds vaker rijden of wandelen in de middag zodat ze in elk geval slaapt. En in de avond als het niet lukt ga ik haar dus helpen met susshen of wiegen, wat dan maar nodig is of wat dan helpt. In de middag probeer ik ongeveer een half uur haar in bed in slaap te krijgen maar dan houdt het op.

3 maanden geleden

Reactie op PrinsKaboem

Hoe gaat iedereen er mee om? Bij ons verschilt het per dag. ‘s avonds als z ...
De slaapjes overdag zijn heel wisselend. Vanochtend ging het heel makkelijk en sliep hij 3 uur. Het slaapje erna lukte niet in bed, dus het hij op mij geslapen en uurtje. Net nog een half uurtje in de kinderwagen. Maar net wat lukt dus eigenlijk. 'S avonds is het een beetje een rommeltje hoe laat tegenwoordig. Ik probeer om 19u op bed maar dat lukt lang niet altijd. Ligt aan hoe laat het 3e slaapje in de middag is... sinds moeten we wiegen, soms sssshen, soms wordt hij alleen rustig als we hem met rust laten en alleen af en toe zijn speen terug geven. Het moeilijkst vind ik dat hij nog steeds 2 Voedingen wil 's nachts. Dat was van week 7 tot 16 of zo maar 1 voeding, maar sinds de regressie/ sprong 4 of wat dan ook, weer wel. En hij is dan ook nog om half 6 klaarwakker😅

3 maanden geleden

Reactie op Mariska80

De slaapjes overdag zijn heel wisselend. Vanochtend ging het heel makkelijk ...
Same here! Alleen dan dat de slaapjes overdag wel godzijdank oké gaan. Ook 2 nachtvoedingen terwijl ze altijd 1 en soms helemaal geen nachtvoeding nodig had🥲

3 maanden geleden

Reactie op eefvh

Dames nog even volhouden. Wij hebben net 6 weken slaapregressie, sprongetje ...
omg je geeft mij hoop! Onze meid heeft ook last van doorkomende tandjes, sprong 4 en slaapregressie. We weten niet meer wat bij wat hoort, maar ze is overdag zo hangerig en humeurig, terwijl ze altijd zo vrolijk was! Slapen overdag gaat niet meer zonder wiegen, terwijl ze ervoor zelfstandig in slaap kon vallen, maar gelukkig slaapt ze de nachten wel nog door (even afkloppen) Hopelijk hebben we snel weer ons vrolijke meisje terug, want ik vind dit wel pittig zo....

3 maanden geleden

Reactie op eefvh

Dames nog even volhouden. Wij hebben net 6 weken slaapregressie, sprongetje ...
Ahh fijn om dit te horen. We zitten ondertussen al 5 weken in de slaapregressie en het wordt alleen maar erger 😭 nu vaak 5x per nacht wakker.. was het opeens beter? Of ging het geleidelijk?

3 maanden geleden

Hoe gaat het met cold turkey stoppen speen. Mijn avond 1 is dus mislukt. Ze huilde zoveel dus heb toegegeven aan speen! Ben benieuwd hoe t bij jou gaat!

3 maanden geleden

Reactie op Rossie1509

Hoe gaat het met cold turkey stoppen speen. Mijn avond 1 is dus mislukt. Ze ...
De eerste dagen ging heel goed! Viel gewoon in slaap en niet echt het idee dat hij het miste. Maar de afgelopen 2 nachten is hij urenlang klaarwakker met ook veel huilen. Dus ik vraag me af of hij nu wel de speen mist of dat dit ook nog regressie etc is waar hij al een tijd in zit..