201 Reacties
4 maanden geleden
Wanneer is de slaapregressie bij jullie begonnen? Mijn zoon is 15 weken en vorige week was het vreselijk, maar nu weer rustig. Was dat dan sprong 4 en komt de echte regressie nog? En sinds hij ong 6 weken was slaapt hij max 45 min, hij koppelt nooit een cyclus. Het is dus niet ineens slecht geworden door een regressie (zoals bij veel kinderen), zijndutjes waren al slecht. Ik lees soms dat ze dat wel kunnen na de slaapregressie. Hoe is dat bij jullie? Want ik heb nu het idee dat hij nooooit langere slaapjes gaat doen en nu ik moet gaan werken is het wel echt vervelend en we hebben hierdoor totaal geen ritme
4 maanden geleden
Reactie op moos99
Wanneer is de slaapregressie bij jullie begonnen? Mijn zoon is 15 weken en ...
Ik herken dit zo erg. Ons zoontje van 17 weken doet ook al hele tijd 45minuten dutjes. Toevallig nu wel 3 dagen in de middag langer dutje gedaan, dus hoop dat het doorzet. Hoor wel dat het bij veel baby’s vanzelf beter wordt, zeker richting de 6 maanden. Dat zou wel heel fijn zijn😁
4 maanden geleden
Mijn dochter is morgen al 5 maanden en ze slaapt sinds een week enorm slecht.. overdag krijg ik ze amper meer in slaap, als ze eindelijk in slaap valt word ze na een half uur alweer wakker…
‘S nachts gaat het wel goed alleen word ze standaard rond 4u wakker, ze is dan ook klaarwakker en ligt dan volop te lachen en te kletsen in bed…
Zou dit een slaapregressie zijn?
4 maanden geleden
Reactie op moos99
Wanneer is de slaapregressie bij jullie begonnen? Mijn zoon is 15 weken en ...
Hier begon hij pas rond week 18 af en toe een slaapje te koppelen. Intussen bijna 20 weken en hij koppelt nu 1 dutje zelf, de rest allemaal nog 30-45 min. Ook heel weinig gemerkt van een regressie of sprong, hij sliep altijd al slecht overdag en ‘s nachts is er niet zoveel veranderd.
4 maanden geleden
Reactie op moos99
Nou hier sliep hij vandaag ineens 1x 1u15 en 1x2 uur!! Paar x gecheckt ofti ...
Haha herkenbaar! Wat fijn, ga voor je duimen dat het vaker gebeurt voortaan 😁
4 maanden geleden
Reactie op vboekel
Mijn dochter is morgen al 5 maanden en ze slaapt sinds een week enorm slech ...
Klinkt wel heel bekend..
Onze meid sliep ook heel goed, zo 12 a 13 uur in de nacht. Nu elke keer rond 4e/5e klaarwakker met praatjes..
Ik hoop in iedergeval dat het de slaapregressie is haha
Ze is nu 4.5 maand
4 maanden geleden
Reactie op vboekel
Mijn dochter is morgen al 5 maanden en ze slaapt sinds een week enorm slech ...
Hier precies hetzelfde! Kan jouw dochter al omrollen? Ik las dat de slaapregressie te maken heeft met de fysieke ontwikkeling van het omrollen... Mijn zoon kan het nog niet maar is er wel mee bezig, dus ik hou hoop dat als hij dat kan hij weer wat beter zal slapen 😅👍
4 maanden geleden
Reactie op MaMxx
Zijn er mensen die ervaring hebben of een slaapregressie vanzelf beter word ...
Wordt vanzelf beter. Regressie komt omdat ze nieuwe dingen kunnen en ervaren. Geef het tijd.
4 maanden geleden
Reactie op Cleo81
Omg, baby sliep vanacht voor het eerst door. 11 uur achter elkaar en werd v ...
Lekker bezig !!!!😍😍😍😍😍♥️♥️♥️💪🏻
4 maanden geleden
Ja hier hebben wij het ook te maken vooral in de nachten ja. Ik heb ergens gelezen dat ze dan dingen zijn aan het verwerken. Kan je kleintje al omrollen? Of juist nog niet? Dat kan ook al heel veel schelen. Mijn zoontje kan nog niet omrollen wel zijn we aan het oefenen, ik heb gelezen dat zodra ze kunnen omrollen ze dan weer de oude zijn. Het is dus een ontwikkeling die ze meemaken en inderdaad een lastige fase… 🥲
4 maanden geleden
Reactie op malvie
Ja hier hebben wij het ook te maken vooral in de nachten ja. Ik heb ergens ...
Ik dacht dat omrollen juist het startsein was?