12 Reacties
2 maanden geleden
Ik volg, herkenbaar mijn dochter wordt ook elke 2 uur zo’n beetje wakker ‘s nachts echt huilen deed ze voorheen nooit
2 maanden geleden
Reactie op Mamasincefebruari
Ik volg, herkenbaar mijn dochter wordt ook elke 2 uur zo’n beetje wakker ‘s ...
Beetje herkenning is al fijn!
Ik heb gezocht over een pick up put down methode. Dan laat je wel weten dat je er bent, maar pakt niet meteen je baby op. Die gaan we vannacht proberen en overdag meer vast voedsel aanbieden. Kijken of dat werkt 🙏🏻
2 maanden geleden
Update;
Ik stuur je even wat we hebben uitgeprobeerd, misschien helpt het jouw kindje ook 🙌🏼🍀
We hebben meerdere dingen uitgeprobeerd en ging vannacht een stuk beter. Helemaal zeker weten we natuurlijk niet, maar denken dat hij meer voedsel nodig had, want nu we dat gegeven hebben is hij een stuk vrolijker!
- Ik heb een knuffel in m’n pyjama gedaan en die ‘s avonds aan hem gegeven en die bleef de nacht in zijn ledikant
- we zijn naar 200 gram groente per keer gegaan en broodkorsten dippen in water en stukjes brood met margarine en omelet toegevoegd naast de flessen melk.
- hij mag alles zelf doen, en dat vind hij fantastisch. Zelf fles vasthouden, zelf broodkorsten naar z’n mond brengen, zelf water drinken uit zo’n 360 graden fles.
- we hebben een andere pyjama-slaapzak uitgeprobeerd. Die beter past
- we hebben het dekentje weg gelaten. Hierdoor heeft ie meer bewegingsvrijheid en heeft ie zelfs op z’n buik geslapen.
Hij kwam alleen 4:30 uur waarbij we hem moest helpen terugdraaien naar z’n rug en hebben we een band op z’n buik gelegd waarnaar hij zelf in slaap probeerde te komen. Schudden met z’n hoofd van li-re, had gelezen dat dat een symptoom is om zichzelf in slaap te brengen.
Voor nu een gelaagde nacht wat ons betreft, benieuwd of het dus een slaapregressie is of misschien toch gewoon honger 😅 hij is deze week ook flink gegroeid, dus zal het wel nodig hebben denk ik.
2 maanden geleden
Hier de laatste nachten ook echt veel slechter slapen! Herken het anders huilen ook, gaat echt van 0 naar 100 in 1 seconde, wat ze voorheen nooit deed.
Ook heeeel erg zoekende wat het beste helpt hier. De gouden tip nog niet gevonden helaas haha. Dus ik pik wat van jouw tips, misschien dat t hier ook werkt 😊
2 maanden geleden
We zijn net door de slaapregressie heen, het was heel pittig maar nu het voorbij is gaat alles weer zoals voorheen! Ik zou me niet te druk maken over verkeerde slaapassociaties etc. want baby’s pikken oude patronen echt wel weer snel op hoor 🤗
Ons zoontje werd twee weken lang ook opeens weer vaak wakker aan het einde van de avond en ook snachts. We hebben hem regelmatig snachts gevoed. En nu we door de regressie heen zijn slaapt hij gewoon weer zoals voorheen en wordt hij snachts niet wakker voor een voeding. Vaak maken ze qua ontwikkeling ook opeens zoveel mee / groeispurt waardoor ze tijdelijk ook gewoon wat extra voeding en liefde en troost nodig hebben 🥰🤗
2 maanden geleden
Oh en succes en sterkte natuurlijk! Wij vinden deze fases altijd zooo pittig. Het is opeens weer gedaan met de nachtrust en ons zoontje was soms ook zo lang ontroostbaar. Als je er middenin zit lijkt het soms oneindig te duren maar gelukkig is het wel echt tijdelijk 😅😘
2 maanden geleden
Ooh zo herkenbaar!! Ons zoontje (van 16-02-2024) sliep altijd mega goed, viel zelf in slaap, sliep overdag goede slaapjes (minimaal 1 uur soms 2,5/3 uur). 'S nachts van 19 tot minimaal 05 aan 1 stuk door en áltijd een heel vrolijk en tevreden mannetje! Sinds 2,5 week helemaal anders, begon met z'n laatste slaapje die echt niet meer wou (dus dacht al overgang naar 2 slaapjes) maar opeens kon die niet meer zelf in slaap vallen en moesten we hem in slaap wiegen.. ook heel snel weer, he-le-maal overstuur wakker (wist niet dat ie zo kon huilen want dat deed ie echt bijna nooit) en sinds 1,5 week zijn de nachten ook drama.. minimaal 3x eruit om hem weer in slaap te helpen en afgelopen avond/nacht zelfs 9x!! 😓 ik merk dat het me onzeker maakt omdat ik dit zoooo niet herken.. wel fijn om wat herkenning te lezen! Ik gok toch een regressie idd, ze ontwikkelen zo hard rond het half jaar. Hier wil die tijgeren/kruipen maar wil nog lang niet altijd, dus frustratie.. zitten nu volgens de oei ik groei app ook in de rode fase van sprong 5, waar we bij de andere sprongen en 4maanden slaapregressie amper iets hebben gemerkt is dit echt pittig.. hopelijk is het tijdelijk, want het breekt wel op en vind het verdrietig om m'n zoontje zovaak overstuur te zien..
2 maanden geleden
Reactie op Babygirlfeb24
Hier de laatste nachten ook echt veel slechter slapen! Herken het anders hu ...
Oooh, hopelijk helpen de tips! Is inderdaad echt even zoeken en wij merkte hier thuis ook dat we meteen van de leg waren. Helpt ook niet natuurlijk, heb nu gezegd dat we gewoon per dag gaan kijken en wat dingen uitproberen. Zelf rustig blijven en er voor hem zijn.
Geen idee of dat helpt, maar het helpt ons in ieder geval wel en lijkt ook beter te gaan met hem. Hij is enorm bewegelijk en slaapt nu ook al een paar nachten een paar uur op z’n buik. Misschien wilde hij dat zeggen?
Hoe gaat het nu bij jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Livingthemomlife
We zijn net door de slaapregressie heen, het was heel pittig maar nu het vo ...
Dankjewel voor deze tips!
Voelt meteen goed als ik lees dat ze gewoon weer de patronen oppakken en dan denk ik weer; waarom maak ik me zo druk? Hij heeft ons gewoon nodig.
Voel me zo slecht over het feit dat ik er niet meteen voor hem was, wat waarschijnlijk onzin is. Die “mom guilt” is ook echt nieuw voor mij, ik dacht van te voren niet zo te zijn. Maar het overvalt me toch 😆
Het feit dat het zo’n klein wezentje is en dat hij iets probeert te zeggen en wij het dan niet meteen snappen is echt van een andere wereld qua gevoel 😳😂
2 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Ooh zo herkenbaar!! Ons zoontje (van 16-02-2024) sliep altijd mega goed, vi ...
Ooooh, dan lopen jullie net is voor. Wij komen over kleine twee weken in de rode fase… 😅
Maar zo te lezen zijn onze zoontjes aardig gelijk qua slaap en vrolijkheid. Dan is zo hard huilen ook echt even zoeken hè?
Heftig dat je zo vaak eruit moet, kun je het een beetje opdelen met je (eventuele) partner? Wij doen ook soort diensten, zodat de een echt diep kan slapen met oordoppen in en de ander wat meer “waaks” is en dan wisselen we af. Anders wordt je ook van elk geluidje wakker 😅
Misschien helpt de knuffel die ruikt naar jou bij jullie? De meer zweet, de beter heb ik gelezen 😂😳🙌🏼
Succes in ieder geval!
En fijn dat we wat tips en herkenning kunnen uitwisselen, helpt wel echt merk ik 💪
2 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Ooh zo herkenbaar!! Ons zoontje (van 16-02-2024) sliep altijd mega goed, vi ...
Ohhhh ik herken dit!! Mijn zoontje kon ook heel goed slapen, netjs alle slaapjes, zelfstandig in slaap vallen etc etc. En niks van alles doet hij nu…. Denk dan echt ben ik weer terug bij af? Is nu 6 maanden en zit bijna in die rode fase van sprong 5 😅 benieuwd hoe lang dit duurt
2 maanden geleden
Hier bij 6 maanden en 1 week drie hele heftige nachten, waarbij hij alleen op ons wilde liggen en als we hem neer probeerden te leggen huilde hij meteen. Ik heb gewoon gedaan wat zorgde voor de meeste slaap voor ons beiden, bij mij pakken en zittend proberen te slapen. Ik was gesloopt, maar inmiddels hebben we alweer een betere nacht erop zitten. Nog niet zoals voorheen, maar wel een stuk beter dan afgelopen drie.