15 Reacties
vorige week
Je kan het altijd proberen. Hier geen ervaring mee, maar als je zoontje 's avonds nog wel volhoudt, kun je kijken wat er evt. gebeurt als je hem later op bed doet. Zou dan wel een avond kiezen waarop hij de volgende dag niets heeft. Stel dat hij door het late naar bed brengen een slechte nacht heeft, hoeft hij niet zoveel.
vorige week
Reactie op Sassssj
Welke wakkertijd bedoel je? Want je zegt ochtenddutje maar hij doet maar 1 ...
De tijd dat hij wakker is s ochtends. Vanaf het moment dat zn dag begint en tot aan zn ochtend dut verlengen. Dus niet om 11u neerleggen maar stapsgewijs verlengen naar misschien 12u -12.30 uur. Daardoor is hij misschien meer vermoeid en slaapt s middags langer waardoor hij s avonds later op bed gaat. En dus als een soort domino effect hij de volgende dag s ochtends later wakker word.
vorige week
Wij hebben hier de ochtend ook gerekt, naar 12 uur/half 1. Dit resulteert hier in een langere dut en daardoor kan ze 's avonds later naar bed.
Door de feestdagen is ze nu vaak moe, dus gaat ze er toch 's avonds optijd in, maar als ze er later in gaat is ze 's ochtends ook later wakker.
Of tenminste, dat denken we.
Onze dochter wordt heel rustig wakker en ligt gerust 1/1,5 uur in haar bedje te knuffelen met haar knuffels en babbelt soms een beetje waar we dan wakker van worden.
Geen idee of je er iets aan hebt 😊
vorige week
Reactie op Newmom20243
Wij hebben hier de ochtend ook gerekt, naar 12 uur/half 1. Dit resulteert h ...
Oh nou hier is het altijd krijsen met wakker worden zowel id ochtend als id avond.
Ik probeer hem soms ook later naar bed te doen in de middag maar dat resulteert vaakt dat hij onder het even van zn middageten in slaapt valt, zo zielig haha
vorige week
Reactie op Sassssj
Dat zou ik idd nog even kunnen proberen.
Baat het niet, schaad het niet toch? Wij hebben deze methode ook geprobeerd op het moment dat onze zoon van 2 naarb1 slaapje ging. Toen was hij ook vermoeid maar door het elke dag een beetje te rekken was hij met een week in het goeie ritme.
vorige week
Hier ook een vroege vogel. Wij hebben gisteren juist voor het eerst geprobeerd om zijn dutje overdag eerder te starten. Gisteren lag hij er om 11:30 al in ipv 12:30. Maar hij slaapt dan ook makkelijk 3u. Dus wij dachten juist dat eerder naar bed doen misschien ervoor zorgt dat hij 's avonds meer moe is en hij daardoor hopelijk langer slaapt... we hebben ook eens geprobeerd om zijn middagdutje te beperken tot 2,5u, maar toen werd hij heel ziek en nu durf ik dat niet meer hahaha. Hij ging er ook niet echt langer van slapen in de nacht trouwens. Ik vind het allemaal maar complex. Gelukkig zal hij met 1 of 2 jaar overdag niet meer slapen en dan hopelijk in de nacht wel langer🤗