11 Reacties

5 maanden geleden

Onze kleine jongen van 16,5 week heeft ook geen ritme kwa slapen. Ik houd zijn wakkertijd aan of kijk naar de slaap signalen. Dan leg ik hem op bed. De ene keer slaapt hij 30/45 min en soms 1,5. Vaak genoeg geprobeerd een ritme te hanteren maar gaf alleen maar frustratie. Ik kijk nu naar hem en beide stuk rustiger en heel gezellig in huis.

5 maanden geleden

Ons zoontje slaapt overdag in zn bedje maar niet helemaal vaste tijden. Soms komt hij snachts nog wel en soms niet, daar hangt het een beetje vanaf. Ik houd aan: max 1,5 uur wakker dan leg ik hem in zn bedje, en dan slaapt hij meestal al vrij snel. Als hij wakker wordt flesje en dan weer wakkertijd en repeat. Later op de dag slaapt hij wat moeilijker in en ligt hij soms even wat langer wakker in bed. Ik merk wel dat als hij beneden ligt of in de wandelwagen als we op pad zijn hij minder lang slaapt dan rustig in zn bedje.

5 maanden geleden

Onze dochter slaapt vanaf ongeveer 10 weken boven in bed overdag (ze is nu 12 weken). Na een wakkertijd van 1,5 tot 2 uur wordt ze moe en na het eerste gaapje leggen we haar wakker in bed, zodat ze zelf leert in slaap te vallen. Dat gaat nu heel goed en er komt een vast ritme in. Ze heeft meerdere speelplekken en een vaste slaapplek in huis. Het geeft mij wel wat meer rust merk ik. Als we weg zijn, slaapt ze overdag ook wel in de maxicosi of kinderwagen.

5 maanden geleden

Je hebt niet perse ritme nodig om je kindje in eigen bed te laten slapen. Gewoon per dag wakkertijd aanhouden. Mijn dochter is pas moe als ze wat begint te jengelen en zodra ze dat doet gaan we naar boven en verschoon ik haar en leg haar wakker in bed. Dan slaapt ze in 3 minuutjes

5 maanden geleden

Mijn zoontje is een slechte slaper overdag. Als ik hem al in slaap krijg is dat in de draagzak of wiegend. Op bed ging helemaal niet. Wel blijven proberen. Nu is hij morgen 14 weken, en sind een week ongeveer lukt het om hem 2 a 3x per dag op bed te leggen als hij begint te gapen of te jengelen. Hij doet dan wel een kort slaapje van max een half uur maar het begin is er. Een ritme zit er alleen nog niet in.

5 maanden geleden

Reactie op xxKim

Mijn zoontje is een slechte slaper overdag. Als ik hem al in slaap krijg is ...
Hier net zo 🥹 mijn zoontje is nu ook 14 weken en slapen overdag in zijn eigen bedje is dramaaa. Hij slaapt voornamelijk in de kinderwagen (wandelend) in de draagzak of in onze armen. ‘s nachts gaat het gelukkig wel goed (wat onze redding is 😂)

5 maanden geleden

Hier een meisje van vrijdag 12 weken. Ze slaapt snachts van ongeveer 23.00-08.00 bij ons in bed, na de fles vallen we vaak samen weer in slaap tot een uurtje of 10.00. Daarna naar de woonkamer. Hier valt ze de ene keer in slaap in mijn armen en de andere keer wil ze helemaal niet slapen maar in haar wipstoel of de box. In de wipstoel valt ze ook nog wel eens in slaap en als ze echt diep slaapt leg ik haar in het babynestje zodat ik weet dat ze veilig kan slapen en ik mijn ding kan gaan doen. Overdag dus geen vast ritme, ze ziet maar wanneer ze lekker een dutje wil doen. Als het haar zelf niet lukt zet ik muziek op (geen baby muziek 🤣) en wieg en zing ik haar in slaap. Daarvan raakt ze wel in een diepe slaap en kan ik haar meestal na een kwartiertje wel wegleggen

5 maanden geleden

Hier zoontje 12 weken. In principe slaapt hij altijd op z’n eigen kamertje in bed. Maar soms zijn we de hort op en dan slaapt ie in wandelwagen/maxicosi. Het ritme wat we beetje aanhouden is 5 voedingen a 4u. 7/11/15/19/23 voeding 1,5u / 2u wakker tijd.. En das natuurlijk leuk bedacht, maar hij slaapt in ochtend en middag heel goed, in avond na 19u wat minder makkelijk. Dus soms kiezen we er dan voor om hem op schoot te houden. En dan na laatste voeding naar bed en slaapt ie door tot ongeveer 7. Ons zoontje spuugt veel, dus dat was vooral de grootste puzzel, hoe te slapen zonder dat ie spuugde, verslikte, etc. ‘s nachts bakeren we hem in en slaapt ie op zn rug, overdag gewoon in zn kleertjes, en dan slaapt ie op zn buik.

5 maanden geleden

Wat maakt dat je er tegenop ziet om dit te gaan starten (slaapjes in bed overdag)? En als jij er helemaal oké mee bent hoe je baby nu slaapt, waarom zou je baby dan per se in bed slapen? Denk dat je vooral lekker moet doen wat voor jou werkt. Maar als je het wel fijn zou vinden, dan zou ik er gewoon een keer mee beginnen. En wat je schrijft dat het niet praktisch is om steeds naar bed te moeten brengen.. hier houdt dat in; in bed leggen, toedekken, kusje en weglopen. Ik doe geen pyjama aan, geen slaapzak aan, dus dan valt het wel mee hoeveel ‘gedoe’ het is :)

5 maanden geleden

Onze dochter 11w heeft overdag ook nog niet echt een slaapritme. Ik oefen wel maar meestal ligt ze lang wakker in de ledikant dus dan leg ik haar in ons bed en valt ze wel meteen inslaap. Soms lukt het wel 30/45min in ledikant. Zou gwn 1slaapje proberen op een dag

5 maanden geleden

Hier ook nog geen vast ritme, onze kleine meid is bijna 11 weken oud. Overdag doet ze ook meerdere keren wat hazenslaapjes maar ik probeer haar ook tussen 12.30 en 13.00 even op haar eigen kamer te laten slapen met de rolluiken dicht zodat er weinig prikkels zijn. Gaat eigenlijk prima, meestal is ze goed wakker als ze ering gaat maar soms is ze ook al wat slaperig. Ze kan overal prima slapen maar merk wel verschil in de wandelwagen als we weg zijn of op haar kamertje. In de nachten slaapt zo nog bij ons in de co sleeper, ze slaapt dan ook erg goed zo'n 8+ uur.