11 Reacties
8 maanden geleden
Wij proberen altijd te rijden op het moment dat ze haar dutje heeft. Lukt lang niet altijd en dan laten we het gewoon. Wel doen we de stand van de kinderwagen dan wat plat. Als ze dan zo ontspannen blijft liggen, prima. Anders gaat ze maar weer rechtop. 馃槄 Dan maar een dag met minder goede dutjes en 's avonds eerder naar bed.
Onze dochter heeft momenteel nog twee dutjes waarvan de tweede niet altijd meer lukt. Prima, want we volgen haar. Dus in dit geval proberen we dan altijd een dutje goed aan te bieden en het andere dutje op zn beloop te laten als het anders niet uitkomt.
8 maanden geleden
Reactie op Sproet
Wij proberen altijd te rijden op het moment dat ze haar dutje heeft. Lukt l ...
Oh en we nemen altijd haar slaapknuffel mee. Die bieden we dan wel altijd even aan in de wagen. Soms gaat ze daardoor sabbelen en valt ze zo een beetje in slaap. Soms slaapt ze niet in, maar dan is ze in ieder geval wat rustiger. 鈽猴笍
8 maanden geleden
Wij waren dagje dierentuin, toen ik vernam dat ze echt moe werd heb ik haar in de kinderwagen gedaan en haar haar speentje gegeven en toen viel ze in slaap en later die dag gingen we wat eten en ging opa de kinderwagen wiegen en toen heeft ze ook nog een goeie dut gedaan. Uiteindelijk als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap, maar die dag kun je er het beste een beetje losjes mee omgaan. Dat ze wel gaan slapen wanneer ze echt willen en niet wanneer ze normaal zouden slapen
8 maanden geleden
Reactie op Yvonne1989
Wij waren dagje dierentuin, toen ik vernam dat ze echt moe werd heb ik haar ...
Ze heeft in zit en in lig stand geslapen
8 maanden geleden
Ik vraag me ook af hoe andere dat doen.
Hier slaapt ze serieus nooit in de buggy. Ze vecht dan gewoon om zichzelf wakker te houden. En als ik haar dan in lig stand doe gaat ze zelf weer omhoog om te zitten.
8 maanden geleden
Hoe oud is je kleintje? Dit is misschien niet het advies waar je om staat te springen hahah, maar onze kleine is 14(bijna 15) maanden- dus als ze der middag slaapje overslaat en er prima op functioneert vinden wij dat geen ramp. Wel met als compensatie dat ze in ieder geval een ochtendslaapje heeft gehad. We hadden dit met koningsdag... normaal slaapt ze rond 15:00 altijd nog even een uurtje, maar door alle gezelligheid wilde ze absoluut niet in de buggy slapen (normaal lukt dat wel aardig).
De hele dag was ze vrolijk tot een uur of 17;00 toen was ze klaar. In de auto heeft ze eventjes geslapen en daarna vroeg naar bedje. Voor ons werkte dat prima! Het is trouwens niet erg als ze even tegenstribbelen wanneer je ze plat legt in de buggy. Net zoals in hun bedje, vinden ze het misschien even jammer dat de pret over is. Ik heb wel is een half uur gelopen (in de dierentuin) omdat mijn kleintje toen wel echt even een dutje moest doen. Ze was zeurderig en gewoon echt op- maar wilde maar niet dutten. Uiteindelijk lukte het! Maar dus wel pas na een flinke wandeling. Liep denk ik wel 5x langs de giraffen hahaha...
Komt echt goed lieve mama. En als het echt niet lukt allemaal kan je altijd proberen de draagzak te doen of een stukje te gaan rijden met de auto als dat kan. En check vooral in op de behoefte. Is hij de hele dag door lekker vrolijk en gaat het goed? Dan is een dutje minder absoluut niet erg! Lekker genieten馃┓
8 maanden geleden
Op vakantie sliep mijn dochter gewoon in de buggy als ze 茅cht moe was. Anders liepen we haar slapen op de arm en legde haar daarna plat in de buggy en vervolgde we onze dag.
Hier in nl gingen we laatst naar de dierentuin, toen vertikte ze het echt om in de buggy te slapen. Ze heeft toen in de draagzak geslapen. Ik moet wel zeggen dat zij 15 maanden is ze, maar klein en licht genoeg om nog gewoon te dragen.
Ik had ook 茅cht error en best spanning voor vakantie/dagjes weg, maar ik heb het ook moeten los laten. Een dagje minder slapen is niet erg zolang ze vrolijk is en dan gaat ze eventueel eerder naar bed. Succes!
8 maanden geleden
Nou even een update van mijn kant; gisteren met onze kleine man dagje naar dierentuin gegaan. Ochtendslaapje nog thuis gedaan. Middagslaapje in de buggy. Ging in principe goed, is rustig gaan slapen. Alleen niet super lang... 40 min ofzo. Weet niet of hij wakker schrok van herrie van andere kinderen of iets anders aan de hand was. Wou niet verder slapen, ook niet in de draagzak. Dus ja, gedeeltelijk geslaagd experiment.