11 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochtertje is volgende week pas 6 maand en mochten van het cb over op 3 flessen van 210 en vast voedsel (fruit/warm eten/ gezond tussendoortje) gewoon water drinken wil ze nog niet zo graag. Ik had dezelfde vraag ongeveer gesteld en daar werd op gereageerd dat ze 500 ml water binnen moeten krijgen

2 maanden geleden

Reactie op Mamasincefebruari

Mijn dochtertje is volgende week pas 6 maand en mochten van het cb over op ...
water drinkt ze wel goed ook, uit zo’n munchkin beker. maar vraag me dan af of ze voldoende voedingsstoffen haalt uit wat ik haar aanbied? of dat ik haar nu teveel vaste voeding geef?

2 maanden geleden

4 plasluiers is vgm de richtlijn 😊

2 maanden geleden

Hier ook sinds 2 dagen heel slecht drinken, zoontje is dinsdag 6 maanden. Krijgt ook al vaste voeding. Normaal dronk hij 4x180 dus 720 ml maximaal ging ook niet altijd alles van op. Gemiddeld zat hij altijd tussen de 650-720 ml. Gisteren maar 410 ml gedronken en vandaag 510 ml. Eten gaat wel al heel goed.

2 maanden geleden

Ben ik te naïef als ik denk dat het heel logisch is dat ze minder gaan drinken als ze meer vaste voeding krijgen? Is dat niet gewoon het natuurlijke verloop?

2 maanden geleden

Reactie op mama-esmee

water drinkt ze wel goed ook, uit zo’n munchkin beker. maar vraag me dan af ...
Misschien minder water geven en melk geven op de momenten dat je nu water geeft

2 maanden geleden

Cb zei als ze nog maar 3 flessen drinken.

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde hoor! Al een paar dagen slecht aan het drinken en lijkt meer vaste voeding te willen. Maar twijfel ook of er tandjes gaan doorkomen..

2 maanden geleden

Het kan hoor dat je kindje inderdaad genoeg verzadigd is door het hapje. Ik weet natuurlijk niet hoe snel je alles achter elkaar geeft maar probeer er bijvoorbeeld minimaal 2 uur tussen te laten! Zo verklein je de kans op het niet opdrinken van het flesje. Wij doen bijvoorbeeld 08:00 fles 10:00 fruit 12:00 fles 14:00 paar plukjes brood 16:00 fles 18:00 groenten 20:00 fles

2 maanden geleden

Reactie op Kinderwens21

Het kan hoor dat je kindje inderdaad genoeg verzadigd is door het hapje. Ik ...
Welke tijden slaapt jullie kindje dan? Wij zijn het struggelen met de dutjes