34 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter Merle. Zij bleek een veelte strakke tong en lip riem te hebben! Is ze hier al op gecontroleerd?

2 jaar geleden

Andere fles? Is het tongriempje/lip bandje gecontroleerd? :)

2 jaar geleden

Reactie op esm1996

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter Merle. Zij bleek een veelte strak ...
Ja is al gecontroleerd bij de huisarts.

2 jaar geleden

Reactie op ForShir

Andere fles? Is het tongriempje/lip bandje gecontroleerd? :)
Ik gebruik nu dr brown smalle hals met difrax speen. Heb tijdje difrax fles geprobeerd maar daar spuit de voeding er uit eigenlijk weet niet of dat de bedoeling is. Ben eigenlijk van plan straks naar de kruidvat te gaan en echt alle flessen en spenen te kopen en te proberen word echt zo opstandig en boos op me zelf dat het me gewoon niet lukt een flesje te geven. 🥹🥹

2 jaar geleden

Reactie op iff

Ja is al gecontroleerd bij de huisarts.
Ook kort geleden nog? Ik zou het consultatiebureau anders even contacteren! Wij zijn in Groningen geweest en zij gaven aan dat er vaak een verkeerde beoordeling word gedaan omdat er vaak niet verder word gekeken dan de tong zelf. 😊

2 jaar geleden

Reactie op iff

Ik gebruik nu dr brown smalle hals met difrax speen. Heb tijdje difrax fles ...
Ah ja frustrerend! Maar je doet je best lieve mama! Ikzelf gebruik wel de Difrax. Ik verdik de voeding wat zodat het er niet te snel uitkomt. Mijn dochtertje heeft last van verborgen reflux dus dat is misschien een ander verhaal. Je zou eventueel ook kunnen kijken naar therapeutisch voeden? De fles horizontaal houden zodat de baby zelf het ritme bepaald, dan spuit het er misschien niet zo uit. Of dat het toch aan het tongriempje ligt?

2 jaar geleden

Reactie op esm1996

Ook kort geleden nog? Ik zou het consultatiebureau anders even contacteren! ...
2 weken geleden, maar zij kan dr tong uitsteken heb ik zelf gezien. As maandag hebben we 8 weken controle bij cb dan zal ik het nogmaals vragen.!

2 jaar geleden

Dit staat in het informatieboekje van het zkh over borstvoeding wat wij meekregen: bij smak/‘klik’ geluiden is je houding niet goed. er zijn verschillende borstvoedingshoudingen en bv een bv kussen, heb jed aar al naar gekeken?

2 jaar geleden

Reactie op Liekebrk

Dit staat in het informatieboekje van het zkh over borstvoeding wat wij mee ...
Ja ook al gedaan, heb ook via de zijligging geprobeerd was ook geen succes

2 jaar geleden

Spuugt ze ook veel? Is het geen (verborgen) reflux? Dan kunnen ze geloof ik ook zo ‘moeilijk’ doen met de fles..

2 jaar geleden

Reactie op Pdw91

Spuugt ze ook veel? Is het geen (verborgen) reflux? Dan kunnen ze geloof ik ...
Nee ze spuugt helemaal niet. In 8 weken heeft ze misschien 1 x gespuugd

2 jaar geleden

Mijn zoontje maakt van die smak geluiden wanneer de melk te snel stroomt. Dus een andere fles of maat speen proberen zou nog kunnen, maar dat heb je dus al wel wat gedaan. Zelf heb ik van de week van philips avent een fles gegeven en daar komt er pas melk uit wanneer er aan de speen wordt gezogen, dus wanneer een baby pauzeert met drinken komt er ook niets uit, zo kunnen ze zelf het tempo bepalen

2 jaar geleden

Reactie op 11223

Mijn zoontje maakt van die smak geluiden wanneer de melk te snel stroomt. D ...
Ik heb zelf ook gezogen aan de speen om te ervaren wat het doet en bij dr brown fles druppelt het echt heel weinig waardoor je dus echt kracht moet zetten om de voeding eruit te laten komen dus eigenlijk te langzaam waardoor je te krachtig moet zuigen en moe word en dus in slaap valt met als gevolg fles niet leeg kunnen drinken. Misschien toch difrax fles gebruiken weet het echt niet meer

2 jaar geleden

Reactie op iff

Ik heb zelf ook gezogen aan de speen om te ervaren wat het doet en bij dr b ...
Er zit namelijk als difrax speen op dr brown fles

2 jaar geleden

Niet een te korte tongriem?

2 jaar geleden

Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Zij kunnen met je mee kijken tijdens een voeding en tips en adviezen geven, ik vond dat heel fijn!

2 jaar geleden

Reactie op Vlinder 3

Heb je al contact gehad met een lactatiekundige? Zij kunnen met je mee kijk ...
Daar ben ik naar op zoek. Veel lactatiekundige hier in de buurt is namelijk voor borstvoeding

2 jaar geleden

Hier bleek het ook het tongriempje te zijn! Na 9 weken was het ook een lactatiekundige die hier achter kwam. Bij onze dochter was het een verborgen tongriempje dus daarom dat we er zo laat pas achter kwamen. Ze had als wel lang last van klak geluiden, lekken van de melk, onrustig drinken, veel kramp, geen speentjes willen/kunnen pakken. Volgende dag is het tongriempje gelaserd en een wereld van verschil!

2 jaar geleden

Reactie op NS25

Hier bleek het ook het tongriempje te zijn! Na 9 weken was het ook een lact ...
Ja dat snap ik, maar het rare is, in de nacht dan smakt ze bijna niet dus drinkt ze dr flesje leeg, maar overdag dn smakt ze zo veel dat ze niet drinkt en veel lucht hapt

2 jaar geleden

Heb nu een fles van MAM besteld ga die ook eens proberen, misschien werkt het wel beter “hopelijk”