29 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op steefko

Wij hebben deze gehaald op advies vd kinderarts.. Is netzoiets als sudocrem ...
Oh sorry zie nu dat dit niet de topicstarter is. Maar dit werkt inderdaad veel beter dan sudo.

4 maanden geleden

Wij gebruiken de SOS stick en babyolie van Incia voor smetplekjes. Dit helpt heel goed en is allemaal natuurlijk. Hebben we online via hemnature besteld.

4 maanden geleden

Mijn dochter had het ook heel erg in d’r knieholtes, hebben de crème (cortisone + voor eventuele schimmel) gebruikt en na 3 dagen was het bijna helemaal weg. Eerst 2x per dag, daarna 1x per dag gesmeerd. Was binnen een week helemaal verholpen. Ik heb het eerst zelf geprobeerd met sudocreme + cetomacrogol. Maar we konden blijven smeren. Nu houd ik het vooral vettig met cetomacrogol!

4 maanden geleden

Mijn zoontje had ook hele open plekken. Ik smeer nu regelmatig baby bepanthen en hierdoor geneest het heel snel! Zodra het mooie was genezen ben ik dagelijks talkpoeder gaan gebruiken. Nu eigenlijk nooit meer last van zulke plekjes!

4 maanden geleden

Maar als de huisarts je toch al heeft gezien en dit heeft voorgeschreven waarom hier dan alsnog vragen? Ik denk niet dat mensen het hier beter weten dan de huisarts die je kindje ook heeft bekeken. Ik heb korte tijd voor mijn zoontje ook cortisone zalf gebruikt omdat zijn eczeem als baby zo heftig was op zijn armpjes. Het was met een paar dagen weg en het gaf hem meteen verlichting. Ga a.u.b. niet aanmodderen met middeltjes je dochter heeft hier ook ongemak en last van en heeft baat bij een snel herstel!

4 maanden geleden

Reactie op SofieP

Maar als de huisarts je toch al heeft gezien en dit heeft voorgeschreven wa ...
Dit dus! De arts schrijft dit niet zomaar voor.. grote kans binnen paar dagen weg. Mijn dochter heeft op haar 6weken ook cortisonezalf gekregen voor het gezicht.. voorheen veel geprobeerd maar werdt ergers en soms zelfs pijnlijker. Na 2 dagen smeren uitslag zo goed als weg. Nu krijgt ze het soms terug.. smeer ik 1 a 2 keer en het is weg. Heb je zelf negatieve ervaringen met cortisonezalf of meer de verhalen van andere?

4 maanden geleden

De huisarts heeft het alleen via dezelfde foto’s beoordeeld. En ik ben soms wel huiverig, word snel iets voorgeschreven of maar een verwijzing gegeven zonder dat er echt goed overlegd en gekeken word. Vandaar gewoon de vraag. Cortisone is een crème die de huid dun maakt en omdat het in de liesjes is vond ik het minder fijn. Ik heb het twee dagen gebruikt maar moest toch weer op de schimmel crème overstappen

4 maanden geleden

Nappy balm van Delia skinmaster doet wonderen en werkt tegen alles☺️ en ruikt ook nog eens heerlijk😍