22 Reacties
3 maanden geleden
Onze zoon is 5,5 maand en krijgt 4x een flesje over de hele dag van 210 ml water plus 7 schepjes flesvoeding.
Hij doet hier ongeveer 20 minuten over en stopt soms uit zichzelf voor een little break
3 maanden geleden
Hier ook een snelle meid. 210ml in 10 minuten, wel boeren daarna ook.
Soms verschonen we haar na de helft van de fles en dan daarna geven we de rest.
Inprincipe zolang zij er geen “last” van ervaart vind ik het wel best haha!
3 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Hier ook een snelle meid. 210ml in 10 minuten, wel boeren daarna ook.
Som ...
Haha dat is inderdaad heel vlot! Maar dan groeit ze goed!
M'n eerste kindje dronk wel relaxed maar deze doet alsof z'n leven ervan afhangt. 😅 Heeft wel een moeilijke start gehad, 3 weken ziekenhuis en sondevoeding. Wellicht drinkt hij daardoor wel zo snel. Nu ook weer 160 ml in 6 minuten. Klok klok klok is het enige wat ik hoor in snel ritme.😅
3 maanden geleden
Haha herkenbaar, mijn zoontje is ook echt een gulzige drinker. Het was echt even zoeken naar de juiste speen. We hebben lang een prematuur speen gebruikt van dr. brown. Daardoor dronk hij minder snel. Hij spuugde ook erg veel als hij binnen 10 min zijn flesje op had. Nu zijn we wel over op een andere ( grotere speen) Volgens het cb en nutrica raakt een kindje na 20 min verzadigd en zal hij/ zij minder snel om voeding vragen. Hier werkt het.
3 maanden geleden
Hier ook een hele gulzige drinker. Zodra die de fles ziet gilt die alsof die al weken niks krijgt haha. En dan is het huilen als het op is en moeten we de fles verstoppen. Dan speen er in en is het goed. 🤷🏼♀️
Volgens cb moeten we niet verder ophogen, maar gewoon steeds verder uitbreiden met de hapjes en dan hopen dat die minder voedingen nodig heeft straks
3 maanden geleden
Reactie op IlonaJosephine
Haha herkenbaar, mijn zoontje is ook echt een gulzige drinker. Het was echt ...
Ja dat is fijn als je een kleinere speen kunt gebruiken. Ik gebruik al de kleinste. Gelukkig geen gespuug maar soms een klein mondje terug. Niets bijzonders. En andere flessen hoef ik niet te proberen want die weigert hij allemaal. We gaan nu langzaamaan met hapjes beginnen. Wellicht wordt hij ooit iets trager met het drinken. Als z'n fles op is dan is 't wel oké en vraagt hij niet naar meer. Dat scheelt wel. Hij is tussendoor heel tevreden.
3 maanden geleden
Reactie op Annastasia214
Ja dat is fijn als je een kleinere speen kunt gebruiken. Ik gebruik al de k ...
Het probleem is bij ons ook dat een kleinere speen teveel moeite kost voor haar, dan word ze echt opstandig..
3 maanden geleden
Reactie op anoniemmoesje
Het probleem is bij ons ook dat een kleinere speen teveel moeite kost voor ...
Ooh ja dat gebeurd op gegeven moment ook inderdaad. Dan moet je idd wel een grotere speen gebruiken. Maar ik kan het me voorstellen dat dit resulteert in een nog snellere lege fles. 😅
3 maanden geleden
Mijn dochter krijgt borstvoeding en drinkt de fles ook snel leeg! Als ze meer plat ligt sneller dan als ze meer rechtop zit.
Ik heb van een lactatiekundige gehoord dat kindjes die de borst krijgen en uit de fles gaan drinken, die moet je meer rechtop zetten tijdens de fles. De fles is namelijk makkelijker dan de borst.
3 maanden geleden
Reactie op Chayyy
Mijn dochter krijgt borstvoeding en drinkt de fles ook snel leeg! Als ze me ...
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar hij blijft drinken met de snelheid van een raket 🤣
3 maanden geleden
Ik gebruik sinds 2 weken speen 3 van dr Brown omdat ze niet lekker haar fles meer opdronk. Nu drinkt te ook super snel en heeft ze binnen 10 min 210 op. Ze heeft er geen last van qua krampen maar soms drinkt ze wel slordig(ook met speen 2 trouwens). Ik heb het idee dat we tussen speen 2 en 3 zitten soms. Niet elke fles gaat er lekker in afgelopen dagen dus het is een beetje proberen wat gaat.
3 maanden geleden
Reactie op Annastasia214
Ja dat is fijn als je een kleinere speen kunt gebruiken. Ik gebruik al de k ...
Lansinoh heeft tegenwoordig ook spenen maat XS. Geen idee of dit zou kunnen helpen, maar ik deel het maar even.
https://lansinoh.nl/products/naturalwave-speen?variant=47225165447499
3 maanden geleden
Mijn zoontje deed dit ook en doet dit nog steeds! Niks aan gedaan omdat hij gewoon een boer laat en geen last heeft van krampjes. En hij is daarna ook gewoon verzadigd als de fles buiten zijn zicht wordt gezet. Ik heb mijn baby daarin gevolgd en hierdoor geen strijd meer met pauzes e.d.
3 maanden geleden
Reactie op zjzj
Ooh perongeluk al verstuurd, moet nog achter:
Geven jullie wel is meer als ...
Dat is naar mijn idee echt de max. Als je meer wil geven kun je beter meerdere kleinere flesjes geven
3 maanden geleden
Reactie op BiancaMorris
Mijn zoontje deed dit ook en doet dit nog steeds! Niks aan gedaan omdat hij ...
Nee precies, ik denk dat ik het ook gewoon moet accepteren. En dat vind ik ook prima. Het is meer dat het CB ook met adviezen komt en dingen anders "moeten". Zoals 20 minuten over een fles doen. Nou dat zit er echt niet in. En zoals jou kindje het ervaart is dat hier ook. Tevreden kindje, geen krampjes e.d.
Rn op zich snel fles op zorgt voor meer speeltijd of tijd voor mams om te eten haha! Het heeft ook zeker voordelen.
3 maanden geleden
Reactie op zjzj
Ooh perongeluk al verstuurd, moet nog achter:
Geven jullie wel is meer als ...
Nee ik geef nooit meer. Aangezien ze snel drinken duurt het even iets langer voor de hersenen het seintje krijgen dat ze vol/verzadigd zijn. En anders ga je wellicht overboeken wat weer resulteert in veel spugen.kan me overigens niet voorstellen dat zo'n kindje na zo'n hoeveelheid nog wil 😅