10 Reacties

vorige week

Wij geven voor snachts juist wel de speen overdag niet , bij mijn zoontje helpt het juist met inslaan komen en als die last heb van doorkomende kiezen dan verlicht het. Dus geen tips hier voor de nacht gewoon nog een speen en meestal als die diep slaapt valt zijn speen vanzelf uit zijn mond

vorige week

Onze dochter is momenteel ziek dus heeft haar speentje nu ook overdag, maar zodra ze beter is of vanaf haar 2e verjaardag willen we de speen overdag in bed laten en dan alleen nijn overdag als ze verdrietig is.. In ons dorp is er een speentjesboom waar je die in kan hangen, maar denk dat ze daar nu nog te jong voor is en het concept niet zal snappen.. heeft je dochter een vast knuffeltje? Wellicht is het een optie om eerst speen en knuffel samen te geven en daarna speen weghalen? Of is het voor nu een optie om haar in slaap te laten vallen met speen en zodra ze slaapt die weg te halen?

vorige week

Wij wachten nog even tot hij hwt begrijpt. Hebben alleen speen in bed. Laat hem er ook zelf ingooien en uitzwaaien als we opstaan.

vorige week

Hier helaas geen tips. Hier slaapt hij op de opvang zonder speen overdag thuis vraagt hij er helaas wel om. Zou het liefst ook stoppen want wordt nog wel eens wakker dat zijn speen op de grond ligt snachts. Ik ben alleen bang dat hij het nu nog niet zou snappen en het echt krijsen wordt als we volledig zonder speen zouden proberen. Zou het zeker liever ook anders zien maar wij proberen het over een half jaartje.

vorige week

Wij hebben al moeite genoeg om de speen overdag weg te krijgen. We waren een heel eind van de zomer maar toen werd hij ziek. Sindsdien nog geen 5min zonder speen. Hij had het eerste half jaar veel reflux en zo is het begonnen.

6 dagen geleden

Het lijkt erop dat ze nu na 4 dagen slapen zonder speen geaccepteerd heeft. Durf het nog niet heel erg hardop te zeggen maar er zit vooruitgang in. 馃檹馃徎 Ze heeft nu 2 nachten doorgeslapen zonder speen. Einde avond wel huilend wakker maar met flesje melk en veel knuffels valt ze weer zelf in slaap. Dit was met speen ook het geval en zat doorslapen er ook nog niet in. Ben zo trots op haar en ons.鈽猴笍 Het was vrijdagavond echt pittig en verdrietig.. Blij dat we doorgezet hebben. Ze snapt heel goed dat haar speen kapot is en het boekje (Silas slaapt zonder speen) dat we lezen begrijpt ze ook goed.

2 dagen geleden

Wij zijn eerst de speen gaan afpakken in de nacht en toen manlief vakantie had en ik gelukkig weinig moest werken gewoon gestopt. Ding weg en t projectie lampje aangeboden wat we hebben staan. Kost net geen 2 tientjes bij de hema

2 dagen geleden

Wij zijn nu ook aan het stoppen dus snap je volledig! Onze dochter huilde ook met speen bij het inslapen.. maar dat maakt het niet minder pijnlijk 馃槄. We zitten nu op dag 3 en het gaat best goed. Overdag mist ze hem helemaal niet gelukkig. Hoe gaat het nu bij jullie?

20 uur geleden

Reactie op Britterbal

Wij zijn eerst de speen gaan afpakken in de nacht en toen manlief vakantie ...
Dat is ook nog wel een idee.. ze slaapt sowieso met een klein lampje aan.

20 uur geleden

Reactie op paashaasje

Wij zijn nu ook aan het stoppen dus snap je volledig! Onze dochter huilde ...
Wat knap dat jullie nu op dag 4 zitten. Het vergt veel doorzettingsvermogen! Ik had bijn de tut weer in mijn handen op de tweede dag.. Wij zijn nu een week verder. Het slapen is rommelig, ene dag helemaal prima en andere nacht heeft ze ons nodig. Ze wilt in de middag ook niet meer slapen op het moment. 馃珷Maar ze lijkt niet heel erg haar speen te missen en kan ook zonder in slaap vallen.