33 Reacties

2 jaar geleden

Hi Rosa, ik ben nu 16+4 weken en speel nog wekelijks padel en golf. Zolang het goed gaat en mij goed voel, wil ik dit blijven doen. 😃 Wel eerder moe tijdens potje padel maar daar is begrip voor en afgesproken dat we niet op 'de man' spelen.

2 jaar geleden

Ik zit op 17+4 en volleybal nog steeds. Ik duik alleen niet meer op mijn buik. Qua conditie kan ik het nog bijhouden. Op het moment dat ik niet meer kan springen of als het onveilig gaat voelen, ga ik over naar ZwangerFit.

2 jaar geleden

Aangezien hardlopen steeds langzamer ging en ik het daardoor niet meer zo leuk vond, ben ik een paar weken geleden begonnen met zwemmen. Eerst baantjes trekken en afgelopen week ook zwangerschapszwemmen. Ik vond dat leuk, maar niet heel intensief. Verder gister een proefles ZwangerFit gedaan en dat was goed bevallen.

2 jaar geleden

Ik zit in mijn 17e week en ben begonnen met zwanger&fit onder leiding van een (bekken)fysiotherapeut. Daardoor gaat mijn conditie juist omhoog, merk ik. Super goed dat je nog mee doet met de oefeningen waar je kunt, want daarmee blijf je in beweging en kun je veel klachten in de zwangerschap verminderen of voorkomen. Dat komt tijdens de bevalling goed van pas :) Voor mij de reden om te blijven bewegen, maar wel met de juiste begeleiding en frequentie. Ook wandelen en fietsen blijf ik veel doen. Het onderhoudt mijn conditie en verbetert mijn slaap. Ik moet er wel bij zeggen dat ik tot nu toe geen last heb gehad van zwangerschapskwaaltjes, ook niet de eerste maanden. Daardoor gaat het me gemakkelijk af, denk ik. Heel veel succes en ga zo door!

2 jaar geleden

Ik heb tussen week 8 en week 13 niet gesport, voelde mij echt te slecht. Maar nu weer kracht training + hardlopen! En ben daar zo blij mee! Ook voor mijn mentale stabiliteit 😇😅 Ik had voor deze week een surf vakantie geboekt met een vriendin en heb het surfen geskipt (ondanks dat mijn buik nog niks laat zien). Maar zou het mijzelf niet vergeven als er iets gebeurd en ook de angst voor een botsing met een andere (onervaren/ongecontroleerde) surfer/plank. Verder hoop ik zo lang mogelijk te kunnen sporten! Misschien inderdaad zwemmen wanneer rennen niet meer prettig is. Wil ook gaan beginnen met yoga, hebben jullie aanraders op YouTube bijvoorbeeld?

2 jaar geleden

Ik rijd paard! Ben nu 16.3 week.. rij 2x in de week 1 uurtje les op een manege, heb nu 4 week niet gereden ivm vakanties, volgende week begint het weer.. ik merkte al wel vrij snel dat ik wat sneller moe en kortademig was , of terwijl conditioneel het wat minder was 😅 ga denk ik binnenkort wel na 1x in de week terug en dan aankijken hoe lang het goed voelt en nog lukt..

2 jaar geleden

Bijna 18 weken en ik doe nog steeds CrossFit. Wel aangepaste oefeningen ( geen box jumps, niet teveel en springen) en gewicht op 60% van normaal, maar dit gaat nog vrij goed. Lichaam geeft het wel aan als ik te ver ga. Merk juist dat het energie geeft na het sporten.

2 jaar geleden

Ik sport 2 x per week in de sportschool. Dit is niet veranderd. Alleen de oefeningen zijn wel veranderd, de focus ligt nu op fit blijven tot de bevalling.

2 jaar geleden

Reactie op Zweedsebaby

Ik heb tussen week 8 en week 13 niet gesport, voelde mij echt te slecht. Ma ...
Ik zoek meestal gewoon voor yoga pregnancy aantal minuten en dan kijk ik wat er op komt. Ik vind het kanaal van boho beautiful ook chill, die heeft ook wat zwangerschapsyoga video's. Die zijn wel wat intensiever dan de meeste andere yoga video's, maar dat vind ik af en toe wel fijn.

2 jaar geleden

Ik zwem 1x per week. Niet heel veel dus, maar dat blijf ik in ieder geval wel doen en ik wil kijken om 1 of 2x per week daar yoga erbij te doen! Speciaal voor zwangeren of in ieder geval een rustige les.

2 jaar geleden

Ik tennis, heb volgende week 5 wedstrijden staan. Ben dan tussen de 17 en 18 weken. Geen probleem hoor :-) En heerlijk om lekker te kunnen sporten en gezellig te kunnen ontspannen met vrienden en bekenden.

2 jaar geleden

Reactie op Liekebrk

Ik tennis, heb volgende week 5 wedstrijden staan. Ben dan tussen de 17 en 1 ...
Oef klinkt intens! bikkel!

2 jaar geleden

Reactie op Liekebrk

Ik tennis, heb volgende week 5 wedstrijden staan. Ben dan tussen de 17 en 1 ...
Dat vind ik echt knap hoor haha 😊😊

2 jaar geleden

Ik deed hiervoor altijd 6-7x in de week aan krachttraining. Heb nu de gewichten aangepast en oefeningen die niet meer mogen uit het schema gehaald en doe nu ongeveer 4-5x in de week.

2 jaar geleden

Reactie op Daisyleeuwarden1981

Dat vind ik echt knap hoor haha 😊😊
Haha in welke zin knap? Ik denk dat zwangerschappen en situaties niet te vergelijken zijn hoor!😘 Ik ben altijd al sportief geweest en heb nu in het tweede trimester ook nergens last van, dan lukt dat makkelijker denk ik.

2 jaar geleden

Ik ben ruiter en rij ook echt wedstrijdsport, dus met eigen paarden meerdere keren per week aan het trainen en in het weekend twee keer per maand ongeveer op wedstrijd. Normaal spring en cross ik ook, nu voor de veiligheid alleen dressuur met mijn twee vaste paarden. Ik rij wel minder lang en intensief nu,beetje afhankelijk van hoe ik me die dag voel.

2 jaar geleden

Paardrijden, zwemmen en hardlopen. Gaat allemaal nog prima. Ik loop wat minder snel, maar zolang het nog lukt wil ik alles gewoon blijven doen, alleen misschien op een aangepast tempo.

2 jaar geleden

Hier wielrennen 1x per week en bootcamp voor zwangeren. Conditie is wel aanzienlijk minder en ik heb ook een tijdje niet gesport.

2 jaar geleden

Ik ben nu 16+3. Was voor de zwangerschap vrij sportief, maar zeker sinds week 6 kon ik echt niet meer sporten. Veel te misselijk en moe. Nu 10 weken later gaat het wel beter, maar moet ik me nog steeds beperken tot rustig wandelen, fietsen en ben ik maar begonnen met zwemmen 1x per week omdat ik toch wel wat wil bewegen. Maar echt sporten, ik heb daar de energie niet voor helaas... dus ik ben jaloers op al jullie zwangere vrouwen die het wel nog kunnen! Ga zo door!

2 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie sportactiviteiten dames? Hier nu 30 weken en met de toenemende bekkeninstabiliteit wat ze gewoon bekkenpijn mogen noemen wat mij betreft gaat het steeds lastiger. 20 minuten achter elkaar wandelen is wel de max. Daarnaast probeer ik elke week een bodypump lesje in de sportschool te doen met heel weinig gewicht om toch ook sterk te blijven. Vanaf wk 33 mijn sportabbo op stop laten zetten.