9 Reacties

één maand geleden

Naast werk en aandeel in het huishouden heb ik geen tijd om 3-4x pw te sporten. In theorie zou het wellicht in de avonden kunnen, maar heb soms ook vrijwilligerswerk of wil een keer een avondje niets. Ik probeer 2-3x pw te sporten. Dat is niet hetzelfde niveau als voor mijn zwangerschap. Daar kom ik vanzelf wel weer (of niet). Probeer vooral te kijken wat voor jou realistische doelen zijn (en of je überhaupt met doelen wil werken) ipv vergelijken met anderen.

één maand geleden

Ik ga 2x per week. In de ochtenden en zorg dat er dan een uurtje een oppas in huis is. Ik ben in de ochtend op mijn “fitst” en voel me dan energiek genoeg de rest van de dag aan te kunnen

één maand geleden

Ik probeer nu 1-2x per week te gaan hardlopen, en 1x per week kickboksen. Dat is met een baby en een man die veel van huis weg is het hoogst haalbare😅 Ik ga het liefst in de ochtend, dan kan ik mezelf makkelijker de deur uit schoppen dan later op de dag. Wat mij de afgelopen tijd ook hielp was om een sportdoel te hebben. Over 2 weken doe ik mee aan de Singelloop om 5km te rennen. Was een mooie stok achter de deur om minimaal 1x per week te gaan😂

één maand geleden

Voorheen sportte ik 6x per week intensief maar omdat mijn vriend in de avonden en weekenden werkt is dat nu lastig. Red het nu om 4 keer te gaan. Tijdens mijn ouderschapsverlof dag heb ik een uurtje oppas zodat ik kan gaan sporten. De andere dag breng ik mijn kind iets eerder naar de opvang zodat ik om 8u kan sporten en direct door naar werk. Op de dag dat mijn vriend ouderschapsverlof heeft ga ik ook een uurtje voor werk en in het weekend ga ik in de ochtend wanneer mijn vriend (nog) thuis is. Huishoudelijke dingen doe ik als de baby op bed ligt in de avond. Even een half uurtje rommelen en dan vanaf half 8 heb ik de avond voor mezelf 👍

één maand geleden

Reactie op Picasso24

Voorheen sportte ik 6x per week intensief maar omdat mijn vriend in de avon ...
Oh wat goed zeg!! Voor mijn werk is helaas niet haalbaar voor mij. Werk in het onderwijs en begin om 07.45 uur al mijn werkdag en vertrek daarvoor om 07.15 van huis. Tijdens mijn ouderschapsverlof dagen doe ik het nu thuis, maar merk vaak als ik het op maandag heb gedaan dat het me dinsdags niet lukt ivm vermoeidheid. Hoe herstel jij goed, zodat je het 4x per week aan kan?

één maand geleden

Reactie op Anouk689

Oh wat goed zeg!! Voor mijn werk is helaas niet haalbaar voor mij. Werk in ...
Ah ja als je vroeg begint met werken is dat inderdaad lastig. Ben je dan ook rond 16u al klaar met werk? Want als je evt rond 16/17u kan sporten dan heb je nog de hele avond om ‘op te laden’. Ik heb zelf niet veel last van vermoeidheid dus dat helpt. Het is denk ik ook heel erg persoonlijk in hoe je herstel verloopt. Ik heb eigenlijk op high-impact oefeningen na nergens last meer van en voelt mijn lichaam als voorheen. Het minder sporten komt voor mij echt puur door de baan van mijn vriend. Als hij ook net als ik een ma-vrij 09-17 baan zou hebben dan zou ik denk ik weer 6x per week sporten. Dan zou ik lekker om 19u gaan als die kleine toch in bed ligt. Maar dat gaat helaas niet meer.

één maand geleden

Reactie op Picasso24

Ah ja als je vroeg begint met werken is dat inderdaad lastig. Ben je dan oo ...
Knap hoor!! Nee ik ben helaas vaak pas rond 16.30/17.00 uur vrij en moet de kleine dan om 17.30 uur uiterlijk bij de opvang ophalen. De enige dag dat het zou kunnen is de donderdag. Dan is ze bij mijn ouders.

één maand geleden

Ik sport ook 3x per week, maar dan gewoon lekker thuis🙏. Baby op bed, maar knallen.

één maand geleden

Yep wij hebben ook op zolder een halve home gym met een roeiapparaat, matjes, gewichten en elastieken. Ik doe vaak ‘s avonds een half uurtje iets. Dus niet (meer) op hoog niveau voorlopig, maar dat vind ik voor nu ook niet nodig!