45 Reacties

20 dagen geleden

Ik heb de app oei ik groei waar je precies kan zien wanneer ze welke sprong ervaren. Ik moet zeggen dat ik dit zeker de moeite vind, zeker wanneer je kindje er last van heeft. Mijn dochter zit ook in sprong twee, ze is twee maanden en 5 dagen. Ik heb tot nu toe maar een dag gemerkt dat ze huilerig en hangerig was. Elk kindje gaat natuurlijk anders om met de veranderingen en ontwikkelingen die ze mee maken.

20 dagen geleden

Aan het klooien met de fles tijdens voeding, sabbelen en lachen maar drinken ho maar 🤣

20 dagen geleden

Reactie op Steffiek

Aan het klooien met de fles tijdens voeding, sabbelen en lachen maar drinke ...
Jaa hahaha hier ook

20 dagen geleden

Hier ook flink aan t klooien met de fles.. maar hier is ze heel erg huilerig tussendoor tijdens de fles. Het gaat een tijd goed en ineens begint ze hard te huilen tot krijsen aan toe om vervolgens weer rustig verder te drinken… Ook spuugt ze nu een aantal keer echt hele kleine beetjes terwijl ze normaal nog niet eens een mondje teruggeeft.

20 dagen geleden

Huilerig, hongerig, lacherig, het hele circus. Onze beeb is ook precies 7 weken en 5 dagen. Dus I know the deal

20 dagen geleden

Reactie op Cleo81

Huilerig, hongerig, lacherig, het hele circus. Onze beeb is ook precies 7 w ...
Hier hetzelfde, mijn dochtertje heeft net zo veel moodswings als ik nu tijdens de menstruatie 🤣🤭

20 dagen geleden

Hier begon het rond 7+4 en heb het idee dat we er nu uit komen. Mijn dochter kwam moeilijk in slaap overdag… kon moeilijk prikkels verwerken en huilde veel. Voor haar doen heel veel en echt ontroostbaar. We hadden voor de sprong een super makkelijk meisje, dus dat was wel ff pittig moet ik eerlijk zeggen. De ene dag clusterde ze er op los! En de andere dag dronk ze amper. Ze begint nu wel weer haar vrolijke zelf te worden, huilt met name als ze honger heeft 😜 of een volle broek. Ik vond het ff twee weken bikkelen, maar je krijgt er een heel ander kind voor terug. Ik merk veel meer interactie dan voor de sprong. Lekker veel lachen en brabbelen en ineens langere wakkertijd!

20 dagen geleden

Reactie op jjp1997

Hier begon het rond 7+4 en heb het idee dat we er nu uit komen. Mijn doch ...
Oh 2 weken, ik vind deze paar dagen al pittig. Kan zelf nauwelijks wat doen. Geef borstvoeding en enige wat goed lijkt te zijn is aan de borst hangen. Maar dus ff knopje omzetten, accepteren en er doorheen. Fijn dat ze nu zoveel meer interactief is. Krijgt er dan inderdaad veel voor terug.

20 dagen geleden

Flessen slechter drinken. Overdag onrustig slapen en avond ook erg onrustig. Waar hij voorheen redelijk door sliep in de avond en nacht kwam hij nu elke 3 á 4 uur 🥱 Maar heb er maar 3/4 dagen ‘last’ van gehad. Nu drinkt hij weer zoals normaal en slaapt ook weer goed. Hij is nu 9 weken oud

20 dagen geleden

Hebben nog meer baby’s dat de reflux opeens bizar veel erger is? Mijn dochter heeft nog nooit zoveel gespuugd als nu. Morgen is 8 weken na de uitgerekende datum (ze is geboren met 37+1, dus donderdag is ze 11 weken)

20 dagen geleden

Hier startte op de dag gelijk sprong 2. Hoofd van de kleine man stond op onweer. Humeurig, jengelig en weinig slapen overdag. Liet in de nacht wel ineens 9 uur tussen twee flessen zitten. Na 5 dagen kregen we ons vrolijke meneertje weer terug. Vond het best pittig, van het eerste sprongetje niks gemerkt

20 dagen geleden

Reactie op Elianne1985

Hebben nog meer baby’s dat de reflux opeens bizar veel erger is? Mijn docht ...
Jip hier ook.. normaal spuugt ze eigelijk heel weinig tot niet.. Nu redelijk vaak wel kleine beetjes

20 dagen geleden

Reactie op M Harink

Oh 2 weken, ik vind deze paar dagen al pittig. Kan zelf nauwelijks wat doen ...
Het is niet alle dagen huilen geweest hoor! Maar een dikke week iedere avond… mijn man is eens 45min gaan wandelen omdat ze er gewoon niet uit kwam. Nu laatste 4 avonden gaat het goed *afkloppen* 🤪

19 dagen geleden

Bij ons had ik het idee dat het begin rond 6 weken na de geboorte (gecorrigeerd 7)met inderdaad veel huilen, en grote onrust. Dit viel ook nog eens samen met inderdaad piek in huilen /krampjes en mijn man was weer aan het werk die week, dus heb het echt best pittig gehad een paar dagen. Mijn man kwam een paar keer thuis met zowel kind als moeder in tranen. Vooral veel geknuffeld en getroeteld met 'm. Wat soms goed hielp als hij in zo'n huilbui zat om iets onverwachts te doen zodat hij vergeet dat hij aan het huilen was. Soms tilde ik hem boven mijn hoofd zodat hij goed kon rondkijken en dan was het vaak meteen stil.

19 dagen geleden

Waar ik gister nog aan het klooien was met de fles omdat ze zo onrustig aan het huilen en krijsen was is dat vandaag helemaal omgeslagen naar volop brabbelen en lachen. Maar drinken ho maar 😂. Ze drinkt uiteindelijk wel gewoon de flessen leeg maar tussendoor heeft ze de grootste lol😂

19 dagen geleden

Reactie op Steffiek

Aan het klooien met de fles tijdens voeding, sabbelen en lachen maar drinke ...
Hahha dit en huilen hier ook. 9+4 maar 2,3 week te vroeg geboren. Verslikken, teruggeven, onrustig aan de fles, deelvoedingen, snachts eerder weer komen, in m'n armen in slaap willen vallen, voor het slapen nog wat melk, halve flessen. Is echt al wel even aan de gang ook. Wel veel lachen en geluidjes maken. De boxmobiel is echt voor zeker 20 min vaak interessant.

19 dagen geleden

Reactie op roosjaaa

Hahha dit en huilen hier ook. 9+4 maar 2,3 week te vroeg geboren. Verslikk ...
Hier precies hetzelfde! Veel onrust tijdens fles geven en dit had hij ook bij sprong 1. Huilen verslikken/krampjes tijdens de fles. Maak me soms wel een beetje druk of hij dan wel genoeg binnen krijgt, heb jij dit ook?

19 dagen geleden

Hebben die van jullie ook extra last van krampjes/reflux dat soort dingen? Die van ons slaapt nu nog nauwelijks overdag. Na een ritje in de auto of stukje lopen valt ze wel in slaap. Maar anders eigenlijk nauwelijks overdag. Savonds aan de borst wel, maar weg leggen lukt dan ook niet.

19 dagen geleden

Ik denk hier dat ze erin zit ( zou nu 2 dagen klaar al moeten zijn). Al 2 dagen veel huilen, niet slapen, wiegen en heel veel spugen. Ik hoop echt dat dit een sprong is en niet de nieuwe standaard🫣

19 dagen geleden

Reactie op elinemoom

Hier precies hetzelfde! Veel onrust tijdens fles geven en dit had hij ook b ...
Nou echt precies dat!!! Was na 'sprong 1' een weekje of anderhalve week wat Beter en nu echt al bijna 2 weken drama. Was gisteren bij het consultatiebureau en hij was wel gemiddeld gegroeid dus probeer het een beetje los te laten, maar wel lastig. Mss kan je een keer extra wegen en meten voor je eigen gevoel?