85 Reacties
5 maanden geleden
Bij hoeveel weken begon sprong 3 bij jullie?
Ik dacht dat we ‘m al lichtjes gehad hadden. Maar ze is nu 12 weken en het is DRAMA. Hysterisch huilen, helemaal overstuur. 😩
Hoe lang duurde het bij jullie?
5 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Wanneer was dit bij jullie? Bij ons is die kleine man vandaag lekker veel a ...
Dit was gister. Vandaag is hij weer een stuk gezelliger. Vanmorgen 2 hazenslaapjes van 30 minuten maar zojuist een slaapje gedaan van 1,5 uur en alle 3 in ze eigen bed! 🎉
5 maanden geleden
Wat waren jullie symptomen? Hier is het veel slapen en als hij wakker word huilen. Is dat sprong 3?
5 maanden geleden
Reactie op Pdw91
M'n zoontje zit er denk ik ook nu in (officieel zou die overmorgen beginnen ...
Hier is de lastige fase volgens mij nog steeds bezig.. eergisteren ook weer moeilijk slapen, huileriger.. gister dan wel weer een goeie dag maar afgelopen nacht was sinds weken 'ruk' en vandaag ook weer moeite met (alleen) slapen en wat huiliger etc.. volgens de app duurt de lastige fase van deze sprong 8 dagen dus daar zouden we dan morgen op zitten als het vorige week woensdag is begonnen.. ben benieuwd! Blijft toch lastig inschatten of het wel of niet een sprong is of iets anders haha
5 maanden geleden
Reactie op Nienke2704
Wat waren jullie symptomen? Hier is het veel slapen en als hij wakker word ...
Hier is het vaak juist moeite met in slaap komen en niet in z'n bedje maar alleen op/bij mij (of iemand anders).. en wat sneller jengelen, iets meer honger sommige dagen.. maar gister een hele goede dag gehad en dan afgelopen nacht en vandaag weer minder, geen pijl op te trekken 😅
5 maanden geleden
Herkenbaar dat aan het eind van de lastige fase, de kleine ineens een grote slaapkop wordt? Hij is al dagen aanhankelijk, maar vandaag ook bijna niet wakker te krijgen voor de volgende voeding. Vanochtend weigerde hij zelfs te eten na 3 uur omdat hij nog te moe was. Na een uurtje slapen wel weer gedronken, maar nu weer 3 uur later nog steeds nodig om hem weer wakker te maken voor de volgende voeding😅. Normaal vraagt hij na 2,5 uur alweer eten, zeker de laatste dagen.
5 maanden geleden
Wie herkent dat de baby tijdens een sprong onrustig, minder en slordig drinkt, daarna regelmatig spuugt, reflux klachten erger worden?
Hier ging het twee weken goed, maar nu weer drama 🫣. Als ik in het sprongenschema kijk zou dit kunnen kloppen met sprong 2 en nu in sprong 3 (is 13 weken maar wel 2 weken te vroeg geboren).
5 maanden geleden
Reactie op maria 2024
Wie herkent dat de baby tijdens een sprong onrustig, minder en slordig drin ...
Heel erg!
Onze meid heeft flink last van reflux en dan gaat het ineens een tijd goed. Zat ook te denken of het niet aan de sprongen ligt🤔
Op die dagen spuugt ze zo 3 slaapzakken onder en draait de wasmachine overuren en nu (we zijn net uit sprong 3) spuugt ze ineens maar 1x per dag.
5 maanden geleden
Reactie op maria 2024
Echt elke sprong weer ellende, ook met poepluiers. In eens een dag niet (kv) en dan mega krampjes. Elke avond is t huilen.
5 maanden geleden
Reactie op maria 2024
Ja bij elke sprong! Ook aan de borst knoeit ze meer (ik voed met tepelhoedjes)
5 maanden geleden
Ik lees veel dat meerdere baby’s last hebben van ineens meer spugen tijdens een sprongetje. Weet iemand wat hier de reden van is? Kan het namelijk nergens vinden en ben wel benieuwd hoe dat kan. Ook ben ik benieuwd hoelang andere mama’s dit hadden met hun baby tijdens een sprong? Ik denk dat mijn zoontje (hopelijk door de sprong) daar nu ook last van heeft namelijk. Hij spuugt ineens veel meer en na elke voeding..
5 maanden geleden
Ik weet niet precies waardoor het komt dat ze tijdens een sprong meer last hebben van reflux. Maar herken het helemaal! Ik dacht zelf logischerwijs doordat er gewoon veel in het lichaam gebeurt en ze van slag zijn…
Wat ik wel heel opvallend vind is dat onze dochter nu ‘s nachts opeens ook weer komt voor een voeding. Dit hebben we echt al heel lang geleden afgebouwd. Ik hoop niet dat we dit straks weer helemaal moeten afbouwen ……Herkenbaar?
5 maanden geleden
Wij waren bij de osteopaat en die zei dat tijdens een sprong het hele lichaam gewoon even van slag is. Dus qua slapen, spugen, eten… alles. Dat komt daarna wel weer goed