35 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje zit zaterdag in sprong 5 en drinkt ook heel slecht afgelopen dagen. Vandaag is wel hoogtepunt. 80 tot 100 ml. 😅 Drama. Maar dat is normaal dus?
3 maanden geleden
Mijn kleintje is over 2 dagen 5 maanden. Drinkt nu al ruim 4 dagen zeer slecht. Drinkt max. 100 ml. Maar vaak maar 60 ml.. en dan denk ik? Hoe denk jij de dag zo door te komen?
Zal dit dan sprong 5 al zijn? Ik hoop dat het snel over gaat. Ondanks dat het ons tweede kindje is maak ik me dan toch wel weer zorgen met zo slecht drinken. 😅
Hij heeft aardig wat "reserves" dat stelt me dan nog wel gerust.
3 maanden geleden
Reactie op 1995mp
Gaat het drinken nu wat beter? Geen tandjes die al doorkomen?
Nee nog steeds niet. Drinkt van de 150 maar tussen de 60 en 90 ml. Heeft wel honger..dus bied maar vaker een fles aan. Als de fles 1x eruit is en ik bied hem aan wordt hij boos. En gromt er lekker bij haha. Tandjes voel ik nog niet..ik dacht dat dat een reden zou zijn ook idd, maar voel en zie niets. Ik denk dat de oorzaak de sprong is. Begint nu ook zijn vuist in mond te stoppen dus zal wel wat aan het leren zijn. Althans dat hoop ik maar. We gaan over 2 weken op vakantie, hopelijk is het dan wel voorbij 😅
3 maanden geleden
Reactie op zjzj
Bij ons nu ook al 3 dagen slecht drinken. Verder is ze wel vrolijk en gaat ...
Ik heb dit ook geprobeerd. Maar hij red het niet tot de volgende fles, of als hij het wel red drinkt hij ook maar 60 tot 90 ml. Vooral kijken naar je kindje en aanbieden als hij of zij trek heeft.
3 maanden geleden
Mijn zoontje heeft dit ook, zowel bij bv als flesje kv. Soms zet hij een grote keel op als hij vindt dat hij te lang op zijn eten moet wachten en als hij dan drinkt, dan stopt hij halverwege en is alles interessanter dan eten. En dan vervolgens een uur later soms weer beginnen te smakken😅.
3 maanden geleden
Reactie op jjp1997
Onze dochter laat ook beetjes van flessen staan. Daarnaast spuugt ze ook me ...
Zeker! Veel meer spugen, word er af en toe niet goed van
3 maanden geleden
Hier spuugt de baby ineens (veel) meer, zit in sprong 5 volgens de app.
Herkennen jullie dit?
3 maanden geleden
Reactie op Sofia95
Ohh wat een gedoe weer opeens he... Sliep jouw kindje hiervoor wel gewoon g ...
Ja! Hij sliep niet door hoor. Maar overdag kon hij gewoon zelf in slaap vallen, nu opeens niet meer en echt wel hulp bij nodig. En ‘s nachts vaaak wakker en af en toe dus ook klaarwakker 😅! En jou kindje?
3 maanden geleden
Wat ook het geval kan zijn is dat er een grotere speen nodig is. Ik had een paar weken geleden geprobeerd te wisselen van speen 1 naar 2, maar toen spuugde hij veel weer uit. Hij drinkt dan ook echt binnen 10min de fles leeg. Maar de laatste week werd hij dus heel onrustig tijdens drinken (zowel fles als borst trouwens). Op het kdv opperden ze een grotere speen. Meteen geprobeerd en nu drinkt hij weer normaal de fles leeg. Wel nog steeds binnen 10min maar hij spuugt niet meer erna. Dus blijkbaar was hij er toch aan toe of zo. 🤷♀️