35 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op JoKro1992

Ja! Hij sliep niet door hoor. Maar overdag kon hij gewoon zelf in slaap val ...
Heel herkenbaar! Ons meisje sliep ook nog niet door, met veel oefenen kon ze net een paar weken wel zelfstandig in slaap vallen. Dat gaat opzich nog best goed, maar waar ze voorheen alleen wakker werd voor een voeding en paar keer speentje (en meteen dan door sliep) is het nu echt wijd open ogen en klaarwakker 😂

3 maanden geleden

Reactie op Sofia95

Heel herkenbaar! Ons meisje sliep ook nog niet door, met veel oefenen kon z ...
Haha nou dit is echt precies hoe het hier ook gaat😂. Ben blij dat we niet de enige zijn😜! Alles is een fase zeggen we dan maar

3 maanden geleden

Reactie op JoKro1992

Haha nou dit is echt precies hoe het hier ook gaat😂. Ben blij dat we niet ...
En het komt echt goed. Hier overigens ook speen 2 geprobeerd maar helpt geen fluit met de fles. Probeer nu meer tijd er tussen te laten. 4 uur ipv 3 uur. Wellicht is dat hier de oplossing. Mijn zoon sliep nooit door tot 5 dagen geleden! Slaapt nu van 19.00 tot 06.00. Zo blij.. t waren altijd pittige maanden die ik zelf moest doorkomen. Heeft nu het rollen door..alleen terug rollen nog niet. En legt ook wat verbanden. Dus ik denk dat ik sprong 4 en 5 langzaam achter me laat. Overdag wel moeite met inslapen overigens sinds 2 dagen.. maar na 3 minuten langzaam wiegen (wil hem minimaal bewegen om gewenning weer te voorkomen) slaapt hij en kan ik hem wegleggen. Dit was de eerste 4 maanden niet zo. Contactsleeping. Ben nu al dankbaar m'n armen en handen weer vrij te hebben voor m'n 3 jarige peuter. Alles komt goed. Fase, fase en fases.

3 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Wat ook het geval kan zijn is dat er een grotere speen nodig is. Ik had een ...
Hij krijgt alleen de borst (flesweigeraar hier), dus grotere speen gaat niet helpen dan…

3 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

En het komt echt goed. Hier overigens ook speen 2 geprobeerd maar helpt gee ...
Wat heerlijk dat hij zo goed slaapt nu! Is soms echt pittig die nachten. Ik snap je helemaal, ik heb zelf ook nog een peuter rondlopen van bijna 3. Soms handen tekort en blij om soms inderdaad even de handen vrij te hebben voor hem juist ❤️

3 maanden geleden

Reactie op maria 2024

Hij krijgt alleen de borst (flesweigeraar hier), dus grotere speen gaat nie ...
Heb je de lansinoh fles geprobeerd?? Mijn zoon weigerde ook maanden en deze fles was de oplossing. Gaf ook volledig borstvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op JoKro1992

Wat heerlijk dat hij zo goed slaapt nu! Is soms echt pittig die nachten. Ik ...
Precies. Dat vond ik de eerste maanden erg vervelend. Voelde me zo schuldig tegenover m'n dochter. Omdat de tijd vliegt en de kleine non stop aan me geplakt zat. Wat ik overigens heerlijk vond maar soms ook niet vanwege haar. Heel dubbel. Maar gelukkig is er nu wel een fijne balans tussen beide. En ja dat slapen is heerlijk. Heb wat in te halen. Hopelijk gaat dat bij jou ook snel beter!

3 maanden geleden

Onze dochter heeft vandaag elke fles tussen de 70 een 100 laten staan van een 180+6

3 maanden geleden

Bij ons is dit al enkele weken. Ze is bijna 6 maanden en komt net aan rond de 400 ml per dag. Heb er zoveel stress van… meer krijg ik er ook echt niet in.

3 maanden geleden

Ik merk dat mijn zoon minder eet, mede door de vaste voeding nu. Terwijl hij tot een paar dagen geleden nog volle flessen dronk.

3 maanden geleden

Reactie op Skip123

Bij ons is dit al enkele weken. Ze is bijna 6 maanden en komt net aan rond ...
Vanaf het begin af aan al slechte drinker. Hier gemiddeld 80cc per fles. 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Skip123

Bij ons is dit al enkele weken. Ze is bijna 6 maanden en komt net aan rond ...
Mijn zoontje drinkt nu ook al een paar dagen echt veel minder. Hij eet ook nog geen hapjes want dat weigert hij. Hij is wel levendig en vrolijk. Ik hoop maar dat het zijn tandjes zijn of zo. Herkent iemand dit verder?

3 maanden geleden

Reactie op Mariska80

Mijn zoontje drinkt nu ook al een paar dagen echt veel minder. Hij eet ook ...
Het komt uiteindelijk echt weer goed! Ze drinken wat ze willen. Afgelopen 2 a 3 weken dronk m'n zoontje slechts 50 a 90 cc per fles ipv 150. Maar sinds gisteren drinkt hij alles weer leeg. En zelfs meer. Vandaag 3 flessen 180 cc op. Dus ze halen het ook wel weer in. En zolang ze vrolijk en levendig zijn hoef je je geen zorgen te maken. Als ze maar iets drinken is het oké. Ze gaan vanzelf weer meer drinken. Zal met tandjes of groeispurt te maken hebben ofzo. Who knows.

3 maanden geleden

Reactie op Annastasia214

Het komt uiteindelijk echt weer goed! Ze drinken wat ze willen. Afgelopen 2 ...
O, echt heel erg bedankt voor deze geruststelling! Ben blij dat het normaal is zeg maar😅. Ik denk ook steeds dat zolang hij vrolijk en levendig is het vast wel oké is, maar als hij dan met maar 40ml op toch 6uur slaapt, dan vraag ik me toch weer af of dat wel oké is. 🙈 maar eerder voeden heeft ook geen zin. Dan weigert hij gewoon te drinken

3 maanden geleden

Reactie op Mariska80

O, echt heel erg bedankt voor deze geruststelling! Ben blij dat het normaal ...
Ja ik dacht is ook wel fijn om te horen! En ja eerder voeden dacht ik ook wel eens maar dan deed hij altijd zijn mond stevig op elkaar ook al dacht ik echt dat hij honger had 😅. Accepteren en go with the flow. Uiteindelijk drinkt je kleintje wat nodig is. En als ze goed groeien..niks aan het handje!