31 Reacties
2 jaar geleden
Same hier! Mijn meisje is 4 weken oud. Volgens de app begint op 1 april 1ste sprong maar ze is sinds 2 dagen aanhankelijk en wil steeds in m’n armen.. slaapt slecht in de nacht (wat ze voorheen niet had).. maar ook ik ervaar dus dat ze al begin deze week dingen echt volgt met haar ogen en dingen doet wat bij eerste sprong past.. weet dus niet of ze dr sprong al heeft gehad of er nu midden in zit😅😫
2 jaar geleden
Hiii, hier hetzelfde! Die van ons is nu 9 weken en heeft volgens mij z’n tweede sprong al gehad. Anderhalve week geleden was het dra-ma met zo ongeveer alles haha. Inmiddels gaat ie tekeer in de gym, kan ie z’n rammelaar pakken en kletst ie tijdens z’n wakker tijd een hele hoop. Hij is 3 weken te vroeg geboren en de uitgerekende datum was waarschijnlijk ook nog eerder dan hij kon zijn. Volgens oei ik groei zou hij 2 april pas aan z’n tweede sprongetje moeten beginnen.
Ik neem de app dan ook wel echt met een korreltje zout. Nu is het sowieso zo dat de een natuurlijk sneller gaat met bepaalde ontwikkelingen dan de ander. Dat houd je altijd. Die van ons is echt nog mini, net geen 4,3 kg maar kan wel ook al sinds de 5e week af en toe omrollen van buik naar rug. Uiteindelijk is iedereen toch echt anders 🤓
2 jaar geleden
Hi!!🤣 jij vraagt je echt zelfde dingen af als ik. 🤣 osteopaat zei idd uitgaan van uitgerekende datum maar onze man lacht ook al flink en volgt ook dingen. Zou officieel nu pas 4 weken en 2 dagen zijn. Klopt dus ook jiet helemaal... landau heb ik nog niet gespot. Krampjespiek en regelmoment vrees ik wel.
2 jaar geleden
Haha fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :)
Het is ook helemaal niet erg ofzo, maar ik hoop vooral gewoon dat dit een sprongetje is, want ze zijn allebei zo vreselijk aanhankelijk... Like, een plakbaby kan wel in de draagzak, maar mijn lichaam kan 2 plakbandjes echt niet handelen en heb volgens mij half Tinnitus van het gehuil, want soms ligt er gewoon echt eentje eventjes in de box als ik de ander vast heb 😅
Krampjespiek is misschien wel geweest nu? Soms hebben ze nog wel krampjes maar niet meer de hele dag door lijkt het. Nu is het gewoon ontroostbaar..
2 jaar geleden
Mijn dochter is vandaag 8 weken, maar gecorrigeerd ook 4. Ze beheerst de dingen die bij sprong 2 horen echt nog niet (geluidjes maken, dingen proberen te pakken bijv). Dus die heeft ze nog niet gemaakt. Dingen uit sprong 1 beheerst ze wel. Maar krampjes begonnen wel precies op 6 weken. Merk wel dat ze andere mijlpalen idd later haalt (ze begint nu bijv pas een beetje te lachen).
2 jaar geleden
Reactie op Mamaleeuw
Mijn dochter is vandaag 8 weken, maar gecorrigeerd ook 4. Ze beheerst de di ...
Herkenbaar! Ik heb een dame die al wel echt overduidelijk lacht, de ander nog niet. Dus het verschilt ook nog per kind hier haha
De krampjes hebben we inderdaad ook echt al gehad (hoop ik tenminste), dat was vorige week op het hoogtepunt. Nu is het al dagen huilen huilen huilen en plakken
Maar fijn dat het dus niet helemaal aan mij ligt dat ze 1 toch al (deels) misschien heeft gehad :)
2 jaar geleden
Mijn dochter is nu 8 weken en gecorrigeerd 4 weken maar ik heb het idee dat ze al wel in sprong 2 zit. Ze lacht al een hele poos, maakt geluidjes en de krampjes heeft ze ook gehad inmiddels. Ze is nu al een paar dagen erg onrustig veel huilen en weinig slapen.
2 jaar geleden
Mijn dochter is 2 weken te vroeg geboren en zou volgens de app vandaag aan dr sprongetje beginnen.
Echter is ze al bijna een week uit haar doen; veel huilen, onrustig, etc.
Ze beheerst ook al veel van de vaardigheden die bij sprong 1 horen, nog niet allemaal.
Denk dat we er nu middenin zitten...
2 jaar geleden
De oei ik groei app geeft aan dat de data waarop hun zeggen dat een sprong begint met +- 2 weken kan afwijken. Elke baby volgt ook zijn of haar eigen tempo. Het kan dus heel goed dat je dames eerder of later al in een sprong zitten.
Daarnaast, met de sprongen moet je uit gaan van de uitgerekende datum want een baby van 36 weken is niet zo ver ontwikkeld als een baby van 40 weken.
2 jaar geleden
Ik heb hier hetzelfde met de twins... handen te kort op deze momenten. Bij mij lijken ze ook in sprongetje te zitten. Zijn nu 6 weken maar gecorrigeerd ook pas 3 weken.. is moeilijk. Hoe gaat het verder bij jullie?
2 jaar geleden
Reactie op Trotse Mama Z
Ik heb hier hetzelfde met de twins... handen te kort op deze momenten. Bij ...
Status: stofzuiger aan, dan is het in ieder geval eventjes rustig.
Ik vind het niet erg als ze huilen, maar voor mijn gevoel kan ik ze niet voldoende troost bieden, omdat ik altijd aandacht en ruimte moet verdelen :(
Erg lastig om mee om te gaan.
2 jaar geleden
Ik vind het toch wel grappig dat er veel zijn die het zo op de week serieus nemen😂 ik let daar dus echt niet op. Dan denk ik gewoon ze is even uit haar doen. Of goh leuk ze kan weer wat nieuws. Als i k exact moet kijken wanneer eat gebeurt dan denk je straks dat je kindje iets heeft als het niet met de weken gelijk loopt. Elk kind is zo anders .🫣
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ik vind het toch wel grappig dat er veel zijn die het zo op de week serieus ...
Overigens is het natuurlijk wel leuk om te weten wanneer ze ongeveer weer wat nieuws kunnen. Maar ik kijk er soms ook heel negatief naar dat ze dan weer in een sprong komen dat dat er bij wijze van aan zit te komen lijkt me ergens gewoon ook negatief. Terwijl als het eenmaal zo is dat ze vervelend hangerig etc zijn Tja dan is dat zo. Kan ik er zelf beter mee omgaan.
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ik vind het toch wel grappig dat er veel zijn die het zo op de week serieus ...
Oh nee zo bedoel ik het ook helemaal niet hoor! Maar begon echt wat wanhopig te worden met twee babies compleet overstuur. Ga je toch zoeken naar verklaringen :)
En vond het toen gek dat de app aankwam met sprong 1, aangezien ze die gehad leken te hebben (al geloof ik ook niet dat dit 2 al is 😋)
Maar voor hetzelfde geldt is dit wel 1...
Vandaar dat ik ervaringen zocht van anderen met een vroeger geboren kindje!
En huilen is het probleem niet (dat doen babies nu eenmaal) maar, ik heb het gevoel dat ik tekort schiet met troost bieden. Dat vind ik lastig.
2 jaar geleden
Ik kan die app nergens vinden maar ben ook wel benieuwd met een dochtertje van 3 weken te vroeg! Heeft iemand een fotootje van de app?
2 jaar geleden
Reactie op OceanMommy
Ik kan die app nergens vinden maar ben ook wel benieuwd met een dochtertje ...
Bij mij heette hij "the wonder weeks" in de appstore, totdat ik de taal veranderde na downloaden en toen veranderde het naar Oei ik groei, is een beige achtergrond met een getekend baby'tje! Volgens mij kost hij 10 euro
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ah oke ja met 2 snap ik het ook wel. Ik kijk helemaal niet naar sprongetjes ...
Hahaha in dat geval zou ik me nu al ernstig zorgen moeten maken want een kan al lachen en de ander niet 😱😱😱😱
Nee, ik zou het leuk vinden als mijn kleine spinnetje gaat lachen, maar meer omdat het wat lucht en blijheid brengt, dan omdat het "moet" volgens de schema's. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ohja ik krijg soms een voorzichtige lach of nouja meer een grijns?🙄🤷 Is w ...
Heeeeel af en toe, haar zusje lacht echt al bewust lijkt het! Niet een vlak-voor-een-scheetje-gezicht, maar echt lachen, tongetje uitsteken, geluidje maken.
Bijzonder hoe kindjes zich ontwikkelen he 🥰
Maar inderdaad, beetje voldoening zou leuk zijn hahaha, tot nu toe betaalt het zich vooral uit in poepluiers 😂